239 مورد پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی اردکان

بیشتر پرونده های ارجاعی به اورژانس اجتماعی، در گروه سنی 20 تا 30 سال است

طلاق عاطفی زوج ها به عنوان یک زنگ خطر است وباید برای پیشگیری از تبعات و مسایل آن برنامه ریزی خاصی انجام شود.

امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: نتیجه مداخلات انجام شده توسط تیم تخصصی مرکز تحکیم بنیان خانواده در سال 1395 طی برگزاری 1043 جلسه مداخله روان شناسی ، مددکاری ، حقوقی و 21 درصد موارد ارجاعی منجر به سازش شده است.

 عضدزاده افزود : مرکز مداخله دربحران فردی، خانوادگی و اجتماعی در تاریخ 20/12/1391 با هدف کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق ، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن تشکیل گردیده و پرونده های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش داده است . 

 رئیس اداره بهزیستی بیان داشت : در واقع این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص ، متعهد و با تجربه سازمان بهزیستی، بکارگیری اصول علمی مددکاری اجتماعی، خانواده درمانی، روان درمانی، مشاوره  به بررسی اختلالات عاطفی - شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین در آستانه طلاق را در رفع اختلالات و حل مشکلات میان آنهایاری نموده است. 

عضدزاده ادامه داد: این مرکز تا حد امکان زمینه های سازش ، حفظ و انسجام خانواده را فراهم می کند و در صورتی که طلاق تنها راه تامین سلامت و امنیت روانی افراد خانواده باشد به منظور کاهش آسیب های ناشی از طلاق ، توصیه ها و رهنمودهای لازم را در رابطه با ارتباط صحیح با فرزندان ، ضرورت تداوم ارتباط والدین و فرزندان به آنان ارائه می دهد.

وی افزود: بیشتر پرونده های ارجاعی به اورژانس اجتماعی، در گروه سنی 20 تا 30 سال است و عمده دلایل زوج ها برای طلاق خیانت ، اعتیاد ، دخالت اطرافیان و اختلالات روانی  است.

 وی بیان کرد: طلاق عاطفی زوج ها نیز به عنوان یک زنگ خطر است، که می بایستی برای پیشگیری از تبعات و مسایل آن برنامه ریزی خاصی انجام شود .

رئیس اداره بهزیستی اردکان  به نقش اثر گذار آموزش مهارت های زندگی در استحکام و تداوم زندگی مشترک زوج های جوان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اختلافات در زندگی زوجین ، ناشی از نداشتن مهارت های زندگی است و چنانچه بتوان آموزش مهارت های زندگی را در مقاطع مختلف الزامی کرد .

وی گفت: بدون تردید در کاهش اختلافات زوجین و نیز کاهش آمار طلاق گام اساسی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار