صحبت‌های رئیسی در سومین مناظره انتخابات 96+ فیلم

صحبت‌های ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره را در این گزارش بخوانید.

صحبت‌های رئیسی در سومین مناظره انتخابات 96به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحبت های ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره را در این گزارش بخوانید.
 
صحبت های ابراهیم رئیسی در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی به شرح ذیل است:
 

حجت‌الاسلام رئیسی در نقد اظهارات جهانگیری گفت: پشتوانه برنامه ما کارهای بسیاری است که در دانشگاه‌های مختلف کشور انجام شده و بنده از روزی که وار د عرصه انتخابات شدم از نظرات و دیدگاههای کارشناسان استفاده کردم لذا این مسائل پشتوانه علمی برنامه اقتصادی ما است که برنامه مدونی است و در اختیار همه عزیزان قرار خواهد گرفت.

امروز 18 میلیارد قاچاق کالا وارد کشور می‌شود

وی  با اشاره به حضور خود در قوه قضاییه و مسئله مبارزه با قاچاق کالا در این قوه بیان داشت: امروز 18 میلیارد قاچاق کالا وارد کشور می‌شود لذا باید معلوم شود این واردات از کجا صورت می‌گیرد.

رئیسی ادامه داد: در این رابطه دستگاه اجرایی پرونده تولید می‌کند و در اختیار دستگاه قضایی می‌گذارد تا اینکه این مسئله در سراسر کشور مورد بررسی قرار گیرد لذا نکته مهم این است که ما می‌توانیم از بروز قاچاق کالا جلوگیری کنیم و یا خیر؟ ما می‌گوییم بله اما باید بدانیم دولتی می‌تواند با این مسئله مبارزه کند که خود، وزرا و مسئولینش در بخش‌های خصوصی مسئولیت نداشته باشند؛ وزیر باشند اما اگر خودشان در بخش خصوصی مسئولیت داشته باشند و از طرف دیگر هم بخواهند کار دولتی کنند قطعا مبارزه با قاچاق اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از دغدغه‌های جدی ماست، گفت: ما اعتقاد داریم می‌شود با قاچاق کالا مبارزه کرد لذا می‌توان 10 میلیارد قاچاق کالا را کاهش داد و از درون آن یک میلیون شغل ایجاد کرد. بنابراین بنده معتقدم کاملا این موضوع امکان پذیر است و ما باید مبادی ورودی را در این رابطه کاملا کنترل کنیم چرا که دو سه بندر در این رابطه کنترل شده است.

رئیسی در نقد صحبت های میرسلیم بیان داشت: در مورد خام فروشی باید بگویم اگر پالایشگاه در استان های مختلف ایجاد شود هم از خام فروشی جلوگیری می شود و هم ارزش افزوده نفت به فروش خواهد رسید اما متاسفانه این گونه عمل نشده است.

وی افزود: علی رغم تلاش هایی که صورت گرفته شاهد این هستیم آنچه باید در این زمینه انجام می شد، نشده است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه ما باید چه کنیم تا وابستگی مان به نفت کم شود گفت: راهش این است که مالیات گرفته شود اما در دولت ما این مالیات از این کالاها نسبت به تولید کنندگان است نه به کسانی که فرار مالیاتی می کنند و صدها کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می کنند. چرا نسبت به این قضیه برخوردی صورت نمی گیرد.

وی افزود: پرونده قاچاق در کالا تولید می شود و انها می گویند که چرا دستگاه قضا برخوردی نمی کند.

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دستگاه قضا برخورد می کند ادامه داد: ما باید کاری کنیم جلوی فساد گرفته شود. در همه دولت ها و کشورها پیشگیری مقدم بر درمان است، می توان جلوی قاچاق کالا را گرفت ما معتقدیم عزم و اراده جدی در این خصوص وجود ندارد بعد آن وقت می گویند دستگاه قضایی کاری انجام نمی دهد.

وی گفت: از آن طرف کالاهای تولید کننده در حال تعطیل شدن هستند چرا که مالیات با ارزش افزوده اخذ می شوند. 250 هزار واحد تولیدی امروز به واحدهای توزیعی تبدیل شده است این کارها را می توان اصلاح کرد یعنی می توان جلوی کسانی که فرار مالیاتی می کنند را گرفت. انگار دولت قرار است تبدیل شود به تولید پرونده های فساد و از آن طرف دستگاه قضایی با آنها برخورد کند.

هر چه از این دولت سوال می‌شود به دولت قبل پاسکاری می‌کنند

رئیسی در نقد سخنان روحانی گفت: من در مصاحبه قبل اعلام کردم که یکبار برای همیشه مناظره‌ای را رسانه ملی بین روحانی و مسئولین دوره قبل گذاشته و این مسائل را تمامش کنند. هر چه از این دولت سوال می‌شود به دولت قبل پاسکاری می‌کنند این بحث‌ها را تمام کنید تا مردم بتوانند تصمیم‌گیری کنند. آقای روحانی اشاره می‌کنند که ما برای کشاورزی در دولت بعد اقداماتی خواهیم کرد، ولی آقای روحانی چرا در همین دولت این اقدامات را نکردید؟ شما وعده می‌دهید که 4 سال دیگر می‌خواهید اقداماتی انجام دهید. شما اعلام کردید که 100 روز بعد از تشکیل دولت بعد من گزارشی نسبت به اقداماتم خواهم داد. در همین دولت شروع کنید ،‌من تمام حرفم این است که 4 سال ملت را معطل کردید و اکنون هم وعده می‌دهید که انشاله اقداماتی برای کشاورزی در دولت بعد انجام می‌دهید.

رئیسی در نقد سخنان روحانی گفت: من در مصاحبه قبل اعلام کردم که یکبار برای همیشه مناظره‌ای را رسانه ملی بین روحانی و مسئولین دوره قبل گذاشته و این مسائل را تمامش کنند. هر چه از این دولت سوال می‌شود به دولت قبل پاسکاری می‌کنند این بحث‌ها را تمام کنید تا مردم بتوانند تصمیم‌گیری کنند. آقای روحانی اشاره می‌کنند که ما برای کشاورزی در دولت بعد اقداماتی خواهیم کرد، ولی آقای روحانی چرا در همین دولت این اقدامات را نکردید؟ شما وعده می‌دهید که 4 سال دیگر می‌خواهید اقداماتی انجام دهید. شما اعلام کردید که 100 روز بعد از تشکیل دولت بعد من گزارشی نسبت به اقداماتم خواهم داد. در همین دولت شروع کنید ،‌من تمام حرفم این است که 4 سال ملت را معطل کردید و اکنون هم وعده می‌دهید که انشاله اقداماتی برای کشاورزی در دولت بعد انجام می‌دهید.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای هدفمند کردن یارانه ها چه اقداماتی انجام می دهید، گفت: ما اعتقاد داریم دولت مهدوی دولتی است که دولتمردانش از دو ویژگی مهم تقوا و کارامدی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه انتظار مردم این است که دولت هم ویژگی خدا ترسی و هم ویژگی کارامدی داشته باشد، ادامه داد: توجه به مردم از ویژگی های دولت مهدوی است که انسان باید توجه کند مردم چه مشکلاتی دارند و راه حلی برای آن پیدا کند. ما در گذشته نیز فقرا داشته ایم اما یارانه پرداخت نمی شد اما فقط افراد خاصی یارانه داشتند و با هدفمند کردن یارانه ها قرار شد این مبلغ به صورت عادلانه بین همه مردم تقسیم شود. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این اقدام برای توانمندسازی کشور در بخش های مختلف اقتصادی هم بهره برداری شد، گفت: امروز میزان فقر از 23 درصد به 27 درصد رسیده است و برای بهبود وضعیت این فقرا باید چه کاری انجام داد؟ آیا با پرداخت 45 هزار تومان به دهک های پایین این مشکلات حل می شود؟

باید مبلغ یارانه‌ها افزایش پیدا کند

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: امروز باید زندگی فقرا را دید و اعتقاد ما این است که باید مبلغ یارانه ها افزایش پیدا کند و اگر آقایان می گویند این یارانه از کجامی خواهد تامین شود، ما منابع آن را معرفی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه  آب، برق، نفت و گاز و حامل های انرژی گران شد یعنی 40 هزار میلیارد تومان به 70 هزار میلیارد تومان تبدیل شد، ادامه داد: قانون هدفمند کردن یارانه ها هم می گوید این پول ها را باید گرفت و به خود مردم داد، به این معنا که توزیع این مبالغ نیز برد عهده خود مردم است. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اگر دولت نسبت به خانواده فقرا مسئولیت دارد، باید حتما این قضیه را به خوبی دنبال کند، زیرا سفره های مردم هم اکنون کوچک تر شده و عملا این قضیه قابل مشاهده است. باید از مردم پرسید که آیا قیمت اقلام ضروری بیشتر شده یا کمتر؟ اگر مردم نگفتند دو برابر شده شما درست می گویید. بنابراین می توان گفت این سفره بسیار گران تر شده است.

رئیسی در پاسخ به نقد سایر نامزدها خطاب به آقای روحانی گفت: آقای روحانی می‌گویند دریافتی مستمری بگیران سه برابر شده است اما چرا در روزهای آخر و در زمان تبلیغات انتخابات؟ پاسخ دهید که اگر نیاز به این کار بود چرا از اول این کار را نکردید، این کارها در این روزها تبلیغات انتخاباتی‌ست و نباید انجام شود.

وی افزود: همچنین کارهایی که نسبت به بهداران مبنی بر پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی واریز انجام می‌دهید که بخش نامه آن نیز موجود است،‌ تبلیغات است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهاراتش به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول سلامت که شما آن را اجرا کردید با نیت خوبی آغاز شد اما آیا آنچه که شما قصد کردید و آن چیزی که واقع شده یکی است؟ 

رئیسی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و چند نفر بدحساب وام‌های چند صد میلیونی گرفتند، گفت: این کار یعنی دست کردن در جیب مردم، صد هزار میلیارد تومان به آقای نعمت‌زاده دادید تا صنایع را راه اندازی کند چرا در این چهار سال این کار را نکردید؟ 

وی با تأکید بر اینکه در اینجا باید با مردم با صداقت صحبت کنیم، گفت: من آ‌مادگی دارم صدا و سیما مناظره‌ای بگذارد و به من وقت دهد تا از سوی اقشار مختلف با آقای روحانی حرف بزنم، من نماینده اقشار مختلف هستم که امروز حرف دارند و بلندگو ندارد و بنده نیز روزنامه‌ای در کشور ندارم تا هر حرفی که بزنم پژواک آن در ده‌ها روزنامه منعکس شود.
 
 چرا باید یارانه مردم را شما تصرف کنید
 
رئیسی با بیان در این چهار سال کشور دستتان بود و کشور را به این روز انداختید، گفت: چرا باید یارانه مردم را شما تصرف کنید در حالی که قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص کرده که پول‌ها کجا برود، امروز شما دولت پرخرجی هستید و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه دولت است که اگر با این میزان درآمد حقوق کارکنان و یارانه‌ها را افزایش می‌دادید حرفی نبود اما چرا دولتی باید هزینه‌اش ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد؟
 
باید یارانه‌ها را در راستای توانمندسازی مردم هزینه کنید 

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هزینه دولت شما دو برابر شده و این دولت، دولت پرخرجی برای کشور است، گفت: باید یارانه‌ها را در راستای توانمندسازی مردم هزینه کنید.

وی افزود: کاش تمام این چهار سال این سه چهار ماه بود که در این صورت چه کارهایی در این دو سه ماه برای کشور انجام نمی‌شد و چه لیست بلندی از اقدامات که نشد و ای کاش تمام این چهار سال در استان‌ها راه می‌افتادید و مصوبه می‌گذاشتید و اقدام می‌کردید اما متأسفانه همه اقدامات شما در راستای تبلیغات انتخاباتی انجام شده است در حالی که شما باید مردم را عاقل و اهل فکر بدانید.

رئیسی در ادامه برنامه در نقد گفته های قالیباف اظهار داشت: رشد اقتصادی دولت فعلی طبق آمار 7 درصد است که 6 درصد آن مربوط به فروش نفت است لذا یک و نیم درصد آن قابل قبول است.

وی تصریح کرد: 129 شرکت آماده خصوصی سازی بودند که به 29 شرکت کاهش یافت و این دولت فقط می گوید باید بشود و بشود این چه ادبیاتی است که صحبت می کنید باید بگویید به چه عمل کرده اید آیا وعده هایتان به نتیجه نشست؟ چرا دولت به گونه ای حرف می زند که انگار کس دیگری اختیار دارد.

**کشور در رکود، رکورد زده است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رکود در کشور ما رکورد زده است خاطر نشان کرد: آیا مردم رشد اقتصادی را در جیب خود احساس می کنند؟ لذا ما حتما با دیپلماسی عزتمندانه کار را جلو می بریم اول کشورهای همسایه را باید مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه با کشورهای همسایه می توان در زمینه صادرات اقداماتی را انجام داد افزود: آقای روحانی گفتند باید به زندگی فقرا هم توجه کنیم لذا الان اگر در ارتباط با مسئله اشتغال بخواهیم موضوع را حل کنیم باید پیشران های اقتصاد که همانا مسکن و اشتغال است توجه کرد بنابراین باید واردات را کنترل کنیم تا زمینه تولید در کشور فراهم شود.

امنیت کشور و سازمان اداره آن در گرو مبارزه با فساد است

در ادامه رئیسی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواری به ویژه فساد سازمانی چیست اظهار داشت: امنیت کشور و سازمان اداره آن در گرو مبارزه با فساد است. فساد یک ساختارهایی را به وجود می آورد که دولت باید آنها را اصلاح کند تا ما هر روز شاهد یک فساد در کشور نباشیم. 

فساد در کشور فراجناحی شده است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فساد در کشور فراجناحی شده است ادامه داد: چرا دولت ها این موضوع را به یکدیگر پاس می دهند این اصلا زینده نظام اداری ما نیست که هر روز یک فساد به وجود بیاید و تنها راه حل برای حل آن ایجاد یک ساختار است و در کنار آن باید افراد صالح برای انجام امور انتخاب شوند.

وی افزود: اگر یک دستگاه نظارتی گزارش داد که کسی در دولت فاسد است باید با حساسیت با آن موضوع برخورد شود. این فساد  چه در زیر عمامه من یا آقای روحانی باشد و یا در زیر کت آقای قالیباف یا جهانگیری یا سایر دوستان مخفی شده باشد باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم. اولین کسی که در این خصوص باید حساسیت داشته باشد رئیس دولت است.

وی خاطر نشان کرد: این که به آقای روحانی گفته می شود نزدیکترین فرد به شما امروز در حال انجام فساد است و میلیونی فساد می کند نه فقط حساسیتی نشان داده نمی شود بلکه مقاومت هم در برابر آن صورت می گیرد که این سازگاری با اصلاح نظام اداری ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما معتقدیم اگر بخواهیم نظام اداری کشور اصلاح شود گفت: در دولت کار و کرامت مصمیم که در هیچ کجای نظام اداری اجازه ندهیم فسادی صورت گیرد. زمانی که من در سازمان بازرسی کل کشور بودم آسیب زدایی فراوان صورت گرفت اما ناراحتیم که چرا این آسیب زدایی ادامه نداشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آسیب زدایی مهم است یعنی عزم و اراده جدی برای این که اگر کسی در دولت فساد کرد او را بیرون بیندازند. مشکل اصلی که ما داریم و یکی از دغدغه های مردم همین است و این مسئله قابل حل است و با یک عزم و اراده راسخ امکان دارد این مسئله فساد کاملا حل شود.

 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تارخ
۰۸:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
عشق فقط رئیسی