آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

پیشروی 45 کیلومتری رزمندگان مقاومت باافق امنیت مرزهای سوریه و عراق/ استمرار دولت دمشق، ذائقه‌ای ناخوشایند برای مرتجعین منطقه

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به دستاوردهای قابل‌توجهی در عملیات تامین امنیت مرزهای مشترک با عراق دست یافتند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به دستاوردهای قابل‌توجهی در مرحله نخست عملیات تامین امنیت در مرزهای مشترک با عراق دست یافتند.
 
*تامین امنیت مرزهای مشترک سوریه و عراق با پیشروی 45 کیلومتری رزمندگان مقاومت
 
پیشروی 45 کیلومتری رزمندگان مقاومت باافق امنیت مرزهای سوریه و عراق/ استمرار دولت دمشق، ذائقه‌ای ناخوشایند برای مرتجعین منطقه 
در این عملیات نیروهای مقاومت توانستند با پیشروی‌ به‌طول 45 کیلومتر، بر منطقه «السبع بیار» (واقع در 120 کیلومتری شمال شرق دمشق) و بلندی‌های «رجم الحمادة» و «رجم ابوقبر» در حومه پایتخت مسلط شوند.
 
خبرهای دریافتی از حومه حمص بیان‌گر آن است که عملیات تخلیه محله الوعر از تروریست‌های مسلح هم‌چنان ادامه دارد و انتظار می‌رود که طی امروز 400 تن از معارضان مسلح دولت دمشق و خانواده‌هایشان از این منطقه خارج شوند، به‌علاوه این مرحله از خروج معارضان تا پیش از بیستم ماه جاری میلادی به‌اتمام می‌رسد.

به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ نظامیان سوری و یگان‌های مقاومت، حمله تروریست‌های داعش را به محور شرقی فرودگاه شهر دیرالزور خنثی کردند. در ادامه این هجوم ناکام تروریستی شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.
 
*ادامه درگیری‌های داخلی تکفیری‌ها در حومه درعا و دمشق

اما خبرهای نقل شده از سوی منابع هماهنگی گروه‌های مسلح تروریستی هم‌چنان از ادامه درگیری‌ میان تکفیری‌ها حکایت دارد.

در همین رابطه، تروریستی به‌نام «عبدالله قرا عزة» سرکرده مجموعه مشورتی وابسته به ائتلاف نیروهای جنوب- جیش‌الحر، اعلام کرد که تروریست‌های جیش‌الحر عصر روز گذشته به پیشروی‌های محدودی در شهرک جلین که در اختیار عناصر داعش بوده و در حومه غربی درعا قرار دارد، دست یافتند.
 
منابع میدانی تروریست‌ها اعلام کردند که درگیری‌های وسیعی میان گروه‌های تکفیری تحریرالشام و داعش در منطقه «مخیم الیرموک» در جنوب دمشق صورت داده است.
 
*نقض توافق آتش‌بس از سوی تروریست‌های القابون دمشق

اما گروه‌های مسلح تروریستی حاضر در القابون دمشق، که در راستای توافقات صورت گرفته با نیروهای ارتش سوریه، خواستار خارج شدن از این منطقه شده بودند، به‌نقض آتش‌بس اقدام کردند.  
 
تروریست‌ها پس از نقض این توافق با شلیک 8 گلوله توپ، منطقه «ضاحیة‌الاسد» و با 4 گلوله حومه بیمارستان تشرین را هدف قرار دادند.
 
*اصرار دوحه بر سقوط دولت دمشق/ مقاومت سوریه؛ ذائقه‌ای ناخوشایند برای مرتجعین منطقه
 
پیشروی 45 کیلومتری رزمندگان مقاومت باافق امنیت مرزهای سوریه و عراق/ استمرار دولت دمشق، ذائقه‌ای ناخوشایند برای مرتجعین منطقه 
 
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که وزیر خارجه قطر از طرح روسیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه استقبال کرده اما مدعی است؛ این طرح جایگزینی برای انتقال سیاسی قدرت نخواهد بود که چشم‌انداز آن کناره‌گیری بشار اسد از قدرت باشد.

قطر یکی از حامیان پای‌ثابت تروریست‌هاست که با گذشت 6 سال از شروع بحران و درگیری‌ها در سوریه، هم‌چنان به حمایت‌های همه جانبه خود از گروه‌های تکفیری ادامه می‌دهد.

این اظهارات محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر که پس از دیدار با تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد، ادامه همان مواضع حمایت از تروریسم دوحه است؛ چرا که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به‌عنوان حامیان درجه یک منطقه‌ای تکفیری‌ها، به‌خوبی می‌دانند که تنها با ادامه حضور اسد در راس هرم دولت دمشق، می‌توان روند سیاسی پایداری را در این کشور شاهد بود.

از سوی دیگر حضور دولت اسد به‌عنوان یکی از حلقه‌های جریان به‌هم پیوسته مقاومت در منطقه، هیچ‌گاه نمی‌تواند به مذاق دول عربی حاشیه خلیج فارس خوشایند باشد.

مرتجعینی که اصلی‌ترین ماموریت آن‌ها از سوی محور آمریکایی- صهیونیستی، مقابله با محور مقاومت و جریان ایستادگی ملت‌های منطقه است.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/       
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار