پیرهادی در آیین رونمایی از مانیفست نواصولگرایی:

شاخص‌ نواصولگرایی بازگشت به اسلام ناب محمدی است

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت بازگشت به اسلام ناب محمدی و نوگرایی را از شاخص‌های نواصولگرایی دانست و گفت:  می‌خواهیم بنای جدیدی را بر مبنای گذشته گفتمان اصولگرایی بنا کنیم.

شاخص‌ نواصولگرایی بازگشت به اسلام ناب محمدی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت امروز در آیین رونمایی از "مانیفست نواصولگرایی" که در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهارداشت: هنگامی که در هر حوزه‌ای استراتژی و تاکتیک جریانات سیاسی و اجتماعی و ... کارکرد مناسبی نداشته باشد باید تغییر کند و از استراتژی جدید و کارآمد بهره ببرد.

وی ادامه داد: اصول ایجاد جریان نواصولگرایی به این علت است که تاکتیک اصولگرایی در دو دهه اخیر در عرصه سیاسی و سایر عرصه‌ها عملکرد مناسبی نداشته و باید تغییر کند. طیف اصولگرایی نباید مقاومتی نسبت به تغییر روش داشته باشد و باید متناسب با شرایط فعلی جامعه تاکتیک خود را اتخاذ کند.

پیرهادی خاطرنشان کرد: اصولگرا‌ها باید با شجاعت آماده خانه تکانی اساسی برای ادامه مسیر باشند و شجاعانه اعتراف کنند که در برخی موارد و مراحل اشتباه کردیم. این تصمیم را باید جریانات مختلف اصولگرایی بگیرند و در آن فرد مهم نیست.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه نواصولگرایی دنبال این است که در رویکردها، راهبرد‌ها، ساختار و عملکرد تغییراتی ایجاد کند گفت: می‌خواهیم بنای جدیدی را بر مبنای گذشته گفتمان اصولگرایی بنا کنیم و شاخص مردم باوری را به عنوان تاکتیک می‌دانیم و بازگشت به اسلام ناب محمدی و نوگرایی شاخص‌های نواصولگرایی است.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد جریان سوم نیست، چون در شرایط فعلی نه ضرورتی داشته و نه امکان آن وجود ندارد، گفت: شرایط هر دوره زمانی متفاوت است و باید تغییراتی در رویکرد‌ها انجام دهیم. حتی جریان اصلاح طلب هم به دنبال ایجاد جریان سوم نیست و دنبال نو اصلاح طلبی هستند.

پیرهادی با بیان اینکه دوران اصولگرایی و اصلاح طلبی به پایان نرسیده است، تصریح کرد: برخی در زمان گذشته مانده و دنبال تغییر نیستند. همگرایی در جریان نیرو‌های انقلابی ضرورت دارد و خود مسئله وحدت موضوعیت دارد البته نباید ابزار شود بلکه باید به باور تمام طیف‌های اصولگرا تبدیل شود.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در پاسخ به اینکه برنامه‌ای برای شرکت و حضور در انتخابات دارد، اظهار کرد: ما فعلا برنامه خاصی برای انتخابات نداریم و من تاکنون به این مساله فکر نکردم، البته باید به این مسأله توجه داشت که برای حضور پویا و فعال‌تر در عرصه انتخابات باید برنامه و تدارک ویژه‌ای داشت.

گفتنی است در ادامه این مراسم محمدسعید احدیان رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت هم با بیان اینکه اگر جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در خود تغییر ایجاد نکنند، به پایان راه خود می‌رسند، اظهار کرد: در جریان اصلاح‌طلبی در مبانی خود اشکال و انحراف دارد و انحراف اساسی این جریان از مبانی امام (ره) مشهود است.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت در تشریح مبانی ساختاری نواصولگرایی، اظهار کرد: بخش دوم مانیفست نواصولگرایی، مهمترین بخش آن است که تعریف نواصولگرایی را تشریح می‌کند.

احدیان با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های وحدت، احترام به آرا مختلف است، تصریح کرد: اولین شاخص نواصولگرایی، باور داشتن به مردم است، اما مردم در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع کنار گذاشته شده اند و سیستم ریاستی حاکم شده است.

وی با بیان اینکه اگر مردم را باور کنیم سایر مسائل حل خواهد شد، گفت: اسلام ناب همان اسلامی است که در مکتب حضرت امام (ره) و رهبری مطرح شده و قائل به این است که در تشخیص تکلیف، رسیدن به نتیجه مهم است و وقتی به تکلیف رسیدیم دیگر نتیجه اهمیتی ندارد.

احدیان با بیان اینکه عدالت یکی از مهمترین شاخص‌های نواصولگرایی است که بدون عقلانیت و معنویت راه به جایی نخواهد برد گفت: در حوزه کارآمدی نظام اسلامی خصوصا در بخش مدیریت اقتصادی موفق نبودیم.

وی تاکید کرد: در معرفی گزینه‌های انتخاباتی نباید فقط به شاخص رأی آوری افراد توجه کنیم بلکه باید کارآمدی فرد را مدنظر قرار دهیم.

احدیان با تاکید بر اینکه باید نسل جوان انقلاب اسلامی را وارد بعد عملی کار‌ها کرد، ادامه داد: ما هیچ گونه تقابلی با چهره‌های قدیمی نداریم بلکه معتقدیم که باید ظرفیت جدیدی به جریان اصولگرایی اضافه شود.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه در حوزه آزادی‌های اجتماعی برخی رفتار‌های افراطی باعث شده تصویری که از نگاه جریان اصولگرایی به آزادی وجود دارد نادرست باشد، گفت: باور ما این است که نواصولگرایی باید حتما مورد نقد جدی دیگران قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
قالیباف مدیر موفق کارآمد و جهادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
آره تو که راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
از شما بعید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
احسنت زنده باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عالی بود درود بر دكتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
دمت گرم
آخرین اخبار