رونمایی از اولین پهپاد بومی عربستان سعودی+ تصاویر

عربستان سعودی از اولین پهپاد بومی خود به نام "صقر1" در شهر ریاض رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، ترکی بن سعود، رئیس شهرک علم و فناوری ملک بن عبدالعزیز در شهر ریاض اعلام کرد: اولین پهپاد بومی عربستان سعودی به نام "صقر1" (شاهین1) امروز (پنج شنبه) در شهر ریاض رونمایی شد. فناوری استفاده شده در این پهپاد آن را در رأس پهپادهای جهان قرار داده است.

وی افزود: این پهپاد مجهز به سیستم اتصال ماهواره ای است که عامل برتری آن شده زیرا امکان پرواز تا ارتفاع بیش از 2500 کیلومتر را برای آن فراهم ساخته است. همچنین این پهپاد قادر به حمل موشک و بمب های هدایت شونده با لیزر است و می تواند از ارتفاعات بین 500 تا 6000 متر آنها را پرتاب کند. دقت نشانه گذاری این پهپاد به کمتر از 1.5 متر می رسد.

رئیس شهرک علم و فناوری ملک عبدالعزیز گفت: در این طرح از فناوری های حساسی مانند فناوری موشکی و سیستم های هشداردهنده مانند دوربین های حرارتی بسیار دقیق و سیستم لیزری که محصولات شرکت های جهانی هستند، استفاده شده است.

وی افزود: پهپاد "صقر 1" به دست مهندسان سعودی در این شهرک ساخته شده است و این افراد قادر به ساخت، فعال سازی و نگهداری آن هستند. ساخت پهپاد "صقرA1" و "صقر B1" که نسل اول  و دوم این پهپاد بود طی 6 سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفتند و نسل سوم این پهپاد نیز هم اکنون در حال ساخت می باشد که شامل ساخت 4 پهپاد و یک اتاق عملیات است و در سال 2018 به پایان می رسد.

ترکی بن سعود در پایان اعلام کرد که ساخت این پهپاد در چارچوب چشم انداز 2030 عربستان سعودی است که به پیشرفت بومی فناوری اهمیت ویژه ای داده است.
 
 
 رونمایی  از اولین پهپاد بومی عربستان + تصاویر
 رونمایی  از اولین پهپاد بومی عربستان + تصاویر
 رونمایی  از اولین پهپاد بومی عربستان + تصاویر
 رونمایی  از اولین پهپاد بومی عربستان + تصاویر
 رونمایی  از اولین پهپاد بومی عربستان + تصاویر
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
دشمنان ایران واسلام موزیانه وشبانه روزی وباخرید دانشمند واستفاده ازعلم روز باپولهای نفتی درصددتقویت وپیشرفت ومقابله با ایران هستند خدادشمنان ایران رانابود کندانشاا...دشمن رانبایددست کم گرفت وغافل شد بلکه بایدایران خود راتقویت به نحو احسن دست پیش راداشته وجلوترازدشمن باشد وازهمه ابزارهای به روز وعلم ودانشمندان و...به خوبی استفاده کندتادشمنان ناکام بمانندباآروزی ایرانی قوی قدرتمند وپیشرفته
Armenia
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوبیی ها و سعودیهای نوکر هر چند گاه برای بزرگ نشان دادن وجهه خودشون دست به این تبلیغات میزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عربستان که ماهواره نداره به ماهواره وصل میشه پهبادش اونی هم که داره تحت کنترل امریکا هسته
آخرین اخبار