میرسلیم در برنامه "پرسش ۹۶" از شبکه چهار سیما:

روش‌های مهندسی دقیقی برای تهیه مسکن ارزان در نظر داریم/مسئله اشتغال در دولت یازدهم تشدید شد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از اواخر فعالیت دولت دهم مسئله اشتغال مطرح و دشواریهای این حوزه ظاهر شده که البته همین موضوع در دولت یازدهم شدت گرفت.

روش‌های مهندسی دقیقی برای تهیه مسکن ارزان در نظر داریم/مسئله اشتغال از انتهای دولت دهم سختی‌هایش ظاهر شد و در دولت یازدهم تشدید شد
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی آقا میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه "پرسش ۹۶" از شبکه چهار سیما اظهار داشت: یکی از آفت‌هایی که گریبان‌گیر انقلاب‌ها بوده و مسئولان را در دام انداخته آفات اشرافی‌گری است و این بحران در انقلاب‌های انگسستان و فرانسه قابل مشاهده بوده است.  

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند باید ساده زیستی مورد توجه قرار گیرد افزود: اگر مسئولان دچار اشرافی شوند کار خیری روی نمی دهد و مردم مسئولان را به عنوان الگوی خود قرار می دهد.

میرسلیم با بیان اینکه اگر در جامعه اشرافی گری رشد کند محرومیت نیز رشد پیدا خواهد کرد گفت: مدرسان باید کاشف مسائل و مشکلات حوزه صنعت باشند و آنها را محمل آموزشی خود قرار دهند. بنابراین اگر مسئولیتی پیدا کنیم به حوزه علمی و آموزشی توجه ویژه ای کرده ایم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نباید برای نشان دادن اقتدار خود از هیچ تلاشی فروگذار باشیم باید برای مقابله با آمریکا تلاش کرد که این اقتدار به معنی باز دارندگی می باشد.
 
وی اظهار داشت: آمریکا آگاه است اگر وارد صحنه شود با چه قدرتی روبه‌رور خواهد شد در واقع در حادثه طبس زور گویی کرد اما پوزه اش به خاک مالیده شد.
 
میرسلیم با تاکید بر اینکه تقویت بنیه دفاعی اولین راهبرد ما است گفت: باید صدای صلح طلبی خود را به گوش جهانیان و آمریکا برسانیم، در کوتاه ترین زمان می توانیم صلح را در فلسطین برقرار کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در مقابله با جریان تکفیری ما خدمت بزرگی به آمریکا کردیم که باید قدرشناس ما باشند، زورگویی به ایران یعنی نادیده گرفتن منافع خودشان، آن‌ها برای منافع خودشان هم که شده باید دست از رجز خوانی بردارند.

وی گفت: دولت‌ها باید زمین های مناسب را برای ساخت مسکن در نظر بگیرد و امکانات رفاهی لازم را برای محرومان فراهم کند، برای تهیه مسکن ارزان روش‌های مهندسی دقیقی در نظر داریم البته مسکن ارزان به معنی مسکن بی کیفیت نیست.

میرسلیم افزود: پایه و بتون‌های مسکن ارزان از کیفیت بالایی برخوردار است و از تجمل گرایی در ساخت آنها استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها تورم ساعت به ساعت تغییر می یابد و این موضوع بی راه کننده است گفت: اینگونه تورم اجازه پیشرفت به کشور را نمی دهد لذا این تورم بیمار گونه است و باید با آن مبارزه شود.

میرسلیم با اشاره به اینکه در کشوری که به دنبال توسعه اقتصادی است تورم سه الی چهار درصد سبب انگیزه فعالان خواهد شد افزود: نباید به سلامت زندگی اقتصادی مردم لطمه زد، لذا اگر قدرت خرید مردم حفظ شود و تورم سه الی چهار درصد باشد این مسئله مشکل ساز نخواهد بود بلکه انگیزه ای برای تحرک بیشتر برای فعالیت های اقتصادی خواهد بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئله اشتغال از دولت دهم ظاهر شد افزود: در دولت یازدهم این امر تشدید پیدا کرد لذا باید برای برخی از مسائل از قبیل اشتغال سریع به دنبال چاره جویی بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیکاری اهمیت بیشتری نسبت به مشکل تورم دارد خاطر نشان کرد: بیکاری سبب ایجاد مسائل دیگری از قبیل فساد ناهنجاری های اجتماعی می شود.
 
میرسلیم با اشاره به اینکه اگر می خواهیم جامعه به حالت تعادل برسد ابتدا باید به فکر اشتغال باشیم ادامه داد: فراموش کردن بیکاری و پرداختن به مشکل تورم چاره ساز نیست به طوری که بسیاری از کارگاه ها را داریم که فعال بودند و برایشان سرمایه گذاری صورت گرفت اما برخی از موانعی که جنبه اداری دارند مانع از ادامه فعالیت این گونه کارگاه ها شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی موانع به مقررات ما برمی گردد اظهار داشت: باید همان افرادی که در این کارگاه ها مشغول به کار بودند مجددا بر سر کار خود برگردند و لذا نیازمند سرمایه گذاری مجدد نیست زیرا الان سرمایه موجود است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال احیای سرمایه گذاری هایی که قبلا صورت گرفته است بپردازیم عنوان کرد: برخی از کارگاه ها و بنگاه ها فعال هستند اما بهره وری کافی ندارند، لذا باید به همین کارگاه ها و بنگاه ها کمک کرد تا افزایش بهره‌وری داشته باشند و دولت باید برای آنها مشوق در نظر بگیرد.

میرسلیم با اشاره به اینکه شغل باید اثر ارزشمندتری پیدا کند ادامه داد: فراهم کردن امکانات برای یک کارخانه تا هزاران شغل فرعی دیگر را می تواند شکل دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون شعار انتخاباتی گفت: شعار اصلی من این بود که آن دسته از حقوقی که مردم داشتند و نتوانست احقاق شود آن حقوق را پیگیری و محقق کند حق مسکن، شغل، بهداشت و درمان، تامین اجتماعی از جمله حقوق هایی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های خوبی در طول 38 سال گذشته از سوی دولت ها شده است گفت: محقق کردن آرمان ها و حقوق ها کار یک یا دو دولت نیست بلکه باید دولت ها برای احقاق حقوق مردم تلاش بیشتری داشته باشند به طوری که برخی از دولت ها به موفقیت های خوبی دست یافته اند اما کامل نبوده است.

میرسلیم با بیان اینکه باید کارهای دولت های قبلی را ادامه داد و این احقاق حق مردم است گفت: در جاهای دیگری هم نیز این حقوق مطرح می شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 80 درصد وصیت نامه امام در این رابطه معطل مانده است گفت: در بیست سال گذشته برای این که راه پیشرفت کشور را هموار کنیم پیشنهادهایی را تدوین کردیم و مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرمودند و بندهای سیاست های کلی را مشخص کردند حال راه های پیشرفت را هموار کنیم.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از هزار و 300 بند در سیاست های کلی در اجرا با موفقیت روبه رو نبوده است اظهار داشت: باید به سوی گرفتن حق برویم و مردم نتیجه آن را ببینند لذا نباید نقد کوشش های مثبت و منفی گذشتگان را کرد و امروز باید به فکر این باشیم که باقی مانده های این حقوق را به کمک مردم احقاق کنیم.

میرسلیم با اشاره به اینکه دولت راستی و درستی این امر صورت می گیرد افزود: باید با مردم روراست بود و آمارها را صادقانه اعلام کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در اعلام مسائل علت ناکامی و کامیابی را باید اعلام کرد اظهار داشت: همواره باید با مردم روراست بود تا به نتیجه بهتری دست یافت.

وی با اشاره به اینکه دولت دوستی یعنی اینکه در آن مدیران و وزرا از شایستگی لازم و دانش لازم برخوردار باشند ادامه داد: رئیس جمهور نباید وزیر خود را به دلیل دوستی و طرفدار بودنش انتخاب کند.

میرسلیم با اشاره به اینکه انسان جایزالخطا است اما باقی ماندن در خطا قابل اشتباه نیست اظهار داشت: کسانی باید بر روی کار بیایند که تجربه مفید داشته باشند و وجدان اخلاقی را پیشه کنند اگر او از وجدان اخلاقی برخوردار باشند کارمندان و کارشناسانش نیز از روش درست تبعیت خواهند کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه امروز نیازمند دولتی هستیم که مبنای کار آن راستی و درستی برای گرفتن حق مردم است عنوان کرد: ازدواج از مسائل مهم است که باید به آن توجه کرد و پیامبر گرامی اسلام بر آن سفارش ویژه ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه باید نیازهای جوانان را براورده کرد افزود: باید زمینه را برای تشکیل خانواده جوانان فراهم کرد جوانی که ازدواج نکرده گرفتار تهدیدات فرهنگی اجتماعی می شود اما جوانی که خانواده تشکیل داده در صحنه تحصیلات عالیه، اشتغال و سایر موارد می تواند رفتار معتدل تری داشته باشد.

میرسلیم با اشاره به اینکه اختصاص ده بیست میلیون تومان وام با بهره دو و نیم برابری سبب مایوس شدن جوانان می شود افزود: باید این مسئله قرض الحسنه انجام شود به طوری که در گذشته در هر محله امنای محله امکانات را برای جوانان فراهم می کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید دقت کنیم زیرا جوانان ما امروز کمتر از نصایح و مباحث بزرگترها بهره مند می شوند ادامه داد: فاصله بین نسلی در شهرهای بزرگ کمتر شده است و باید به شکل گرفتن بنیادهای مشاوره ای کم کرد تا جوانان برای مشاوره در خصوص ازدواج به آنجا مراجعه کنند لذا دولت باید به شکل گرفتن چنین تشکیلاتی کمک کند تا سنگ بنای خانواده از اول محکم گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه از خانواده هایی که از بنیان های محکمی برخوردار هستند فرزند آوری به شکل طبیعی صورت می گیرد گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت به سست شدن بنیان های خانواده برمی گردد. 
 
میرسلیم بیان داشت: اینکه فضای مجازی امکانی را برای ایجاد اشتغال و خدمت رسانی به وجود آورده است که نباید خود را از آن محروم کنیم ادامه داد: نظارت عمومی از مسائل مهم است و باید امکان آن فراهم شود. با تحقق این مسئله مسئولین متوجه می شوند که خطایشان از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد لذا مراقب رفتارهایشان هستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : مردم باید چهار چشمی نظارت کنند تا ببینند مسئولینی که انتخاب کرده اند چگونه کار می کنند و بر آنها نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: آلودگی ها نباید مانع این بشود که بتوانیم از فضای مجازی استفاده کنیم در شبکه های ماهواره ای و حتی فضای مجازی تهدیدات فضایی مجازی و فرهنگی وجود دارد اما این به معنای نفی کامل این شبکه ها نخواهد بود.

میرسلیم بیان کرد: ما باید با لحاظ کردن ممیزی مناسب امکان استفاده خوبی از ماهواره را ایجاد کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ممکن است شبکه های ماهواری هزاران برنامه مستهجن و خلاف فرهنگ ما ارائه کنند لذا باید مراقبت کنیم مردم آلوده آنها نشود و به شکلی مناسب از این فضا بهره بگیریم.

وی گفت: باید از پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی سایر کشورها در صورتی که با فرهنگ ما سازکار باشد، استفاده کنیم.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه قدر توان کار با منتقدین دارید و اساسا آنها در دولت شما جایگاهی دارند گفت: پایه مردم سالاری بر این بنا گذاشته شده که نباید اکثریت- اقلیت را نادیده بگیرند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جایی که ضعف وجود دارد باید انتقاد سازنده انجام بدهیم نه اینکه در پی لجن پراکنی باشیم.

وی ابراز داشت: رسانه ها و منتقدان جایگاه مقدسی دارند و نقادی نباید همراه فحاشی و تهمت باشد ، چرا که دروغ و تهمت و فحاشی اسمش نقد نیست.

میرسلیم با اشاره به اینکه نقد و استفاده از منتقدان راهی برای اصلاح ضعف ها است ادامه داد: با نقد مشقانه و اساسی می توان به کمال نزدیک شد زیرا باید شیوه های نقادی را آموزش دهیم گاهی در رسانه ها مطالبی عنوان می شود که انطباقی با متن ندارد این موجب تردید خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولتی که در خدمت مردم است باید پذیرای نقد مشفقانه منتقدان باشد.

میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون بودجه ریزی کل کشور اظهار داشت: در تدوین برنامه های  5 ساله مراعات اهداف سند چشم انداز نشده است و بنده از منتقدان برنامه ششمی هستم که از سوی مجلس تهیه شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بودجه ریزی با برنامه یکساله شدن که منطبق بر سیاستهای مدون نیست مسائلی که به مناطق مختف کشور بر میگردد باید به خود آنان واگذار شود.

وی گفت: خیز قانون گذاری باید متوجه کل کشور باشد نه اینکه فقط برخی مناطق خاص را مورد توجه قرار بدیم متاسفانه ما نتوانسیم بودجه طبق برنامه عملیاتی کنیم و این آفت بزرگی است که لازم است رفع شود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.