روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

امروز رکود معنایی ندارد/ با مدیریت داخلی تحریم ها را شکستیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنها دیدند ما با مدیریت داخلی خود تحریم ها را شکستیم و فهمیدند که فشار خارجی نمی تواند در ما تاثیری بگذارد.

/////////////
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: شب میلاد با سعادت امام زمان(عج) که شب عدالت و امید است را به همه مسلمانان و مستضعفین جهان تبریک می گویم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا پا به عرصه انتخابات گذاشتید و چه نیازهایی را در اقتصاد کشور مشاهده می‌کنید؟ افزود: کشور ما در شرایطی است که نیازمند یک مدیریت قوی برای خروج از وضعیتی است که در طول سال های گذشته برای کشور ایجاد شده است.

روحانی تصریح کرد: برای این کار نیازمند به فردی هستیم که اولا جامعه، مشکلات جامعه و هم چنین جهان را بشناسد، با دیپلماسی و تحرکات دیپلماتیک با دنیا آشنا باشد، بتواند متخصصین را جذب کند، به کارافرینان اعتماد دهد، سرمایه اجتماعی را در جامعه به وجود آورد و در عین حال با همه جناح ها، احزاب و گروه ها هم بتواند کار کند تا در این شرایط نیاز کشور را برای تحرک اجتماعی، اقتصادی، سیاسی به وجود آورد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه احساس می کنم برنامه های چهار ساله ام در این زمینه گام اول را برداشته ام گفت: باید با همراهی و همکاری مردم گام های بعدی را برداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه به نظر شما کشور ما به چه تعداد شغل پایدار احتیاج دارد و سرمایه ای که لازم است این شغل ها ایجاد شود چه قدر است بیان داشت: بعضی ها فکر می کنند با دادن پول به افراد می توانند مسئله اشغال را حل و فصل کنند. با اعلام این که چه قدر شغل می توانیم درست کنیم نمی شود که شغل ایجاد کرد، برای ایجاد اشتغال در جامعه اول باید مردم اعتماد داشته باشند و در جامعه احساس آرامش و امنیت کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اینطور نیست که یک فرد در کشور برای مدتی سرمایه گذاری کند و در طول یک یا دو سال نتیجه آن را ببیند به هر حال ممکن است چندین سال طول بکشد تا سرمایه گذاری نتیجه آن را نشان دهد.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم چقدر پول تقسیم می‌کنیم بین مردم درست نیست و پمپاژ پول در سال‌های گذشته تجربه خود را نشان داده است

روحانی با بیان اینکه مردم باید به آینده امیدوار شوند افزود: کشور در دوره طولانی حدود 6 تا 7 سال بدون اشتغال خالص بوده است، بنابراین بیکارها سال به سال کنار هم انباشته شده اند و این مشکل را به وجود آورده اند و جامعه امروز ما با مشکل بیکاری مواجه شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما باید گذشته را جبران کنیم و شرایط ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کنیم متذکر شد: در برنامه پنج ساله ششم پیش بینی شده تا هر سال برای 955 هزارنفر شغل ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم مانند سال 95 هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم می توانیم بالای 900 هزار شغل را طبق برنامه ایجاد کنیم گفت: برای اینکه اشتغال را افزایش دهیم نیاز داریم بنگاه های کوچک را تقویت کنیم. در سال 95 به 24 بنگاه متوسط و کوچک تسهیلات بانکی دادیم و موجب تحرکشان شدیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید این کار را ادامه دهیم تا بتوانیم بنگاه های غیرفعال را فعال کنیم افزود: اینترنت امروز موجب شغل جدید برای جوانان شده است، در سال 95 صد هزار شغل در بخش فناوری اطلاعات به وجود آوردیم، بانک ها نیز باید تقویت شوند تا بتوانیم اشتغال را تقویت کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما برنامه های ویژه ای برای تحرک اشتغال داریم که یکی از آنها برنامه کارورزی است  ادامه داد: برنامه کارورزی را در بهمن سال گذشته در شورای عالی اشتغال تصویب کردیم و اکنون آماده برای اجرا است که این طرح در چند استان به صورت پایلوت اجرا شد و برای جوانانی که فارغ التحصیل هستند و مهارت کافی ندارند برای آنها کارگاه های مهارتی ایجاد کردیم.

روحانی گفت: بخش فنی و حرفه ای را تقویت کردیم علاقه مندان 4 ماه مهارت ویژه می بینند در این 4 ماه به آنها برنامه های کمک آموزشی داده می شود یک سوم حداقل پولی که برای اشتغال است به انها پرداخت می شود و بعد در کارگاهی که کارفرما مایل باشد آنها مشغول به کار می شوند.
 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال اول حق کارفرما را دولت پرداخت می کند بنابراین چنانچه آنان بتوانند در آن بنگاه فعالیت خود را ادامه دهند شغل ثابتی را پیدا خواهند کرد این طرح کارورزی است که تصویب شده و ایین نامه های ان نیز به تصویب رسیده و می تواند به عنوان اولین برنامه دولت اجرایی دولت یازدهم باشد.

وی افزود: من در برنامه صد روزه ام یکی از برنامه هایم فعال کردن طرح کارورزی برای اشتغال جوانان است، برای ایجاد شغل باید محیط لازم، تسهیلات و هم چنین بازار را ایجاد کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شما ممکن است بنگاه اقتصادی داشته باشید ولی بازار فروش نداشته باشید گفت: ما باید بازار فروش ایجاد کنیم و برای این کار هم باید صادرات را توسعه دهیم.

وی با تاکید براینکه در دولت یازدهم سالانه به طور متوسط صادرات غیرنفتی را 25 درصد افزایش دادیم تصریح کرد: اشتغال نیاز به بازار، مدیریت، محیط مناسب کسب و کار، سرمایه و فناوری دارد که همه این موارد باید کنار هم قرار گیرد تا اشتغال به وجود آید، تجربه ما در سال گذشته ایجاد 650 هزار شغل بود و ما می توانیم اشتغال را طبق قانون برنامه تا 950 هزار افزایش دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا روش کم هزینه تری را برای ایجاد شغل در نظر دارید گفت: بهترین روش برای اشتغال بنگاه های کوچک و متوسط است، بنگاه های بزرگ بنگاه هایی است که به سرمایه گذاری بالا نیاز دارد و فناوری های جدید ممکن است خیلی زیاد اشتغال ایجاد نکنند.

وی یادآور شد: گردشگری می تواند اشتغال خوب ایجاد کند در دولت یازدهم یکی از برنامه های ما توسعه گردشگری بود. بر این اساس سال گذشته تحرک خوبی را در زمینه گردشگری داشتیم و هتل های شهرهای گردشگر پذیر خارجی ما تا 6 ماه رزرو بودند و این را ما در سال 93، 94، 95 هر سال شرایط بهتری را در این زمینه داشتیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گردشگری  و صادرات غیرنفتی می تواند اشتغال سریع و کم هزینه ای را به وجود آورد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای رفع مشکل معیشت بازنشستگان و صندوق های بازنشسته چه برنامه ای را ارائه خواهید داد تصریح کرد: صندوق ها باید متحول شوند یکی از مباحث ما در برنامه پنج ساله همین موضوع است، بنده برنامه خود در این راستا را در برنامه دولت یازدهم منتشر کرده ام، بنابراین از همه کاندیدا می خواهم برنامه های خود را منتشر کنند تا مردم براساس آنها نسبت به دولت آینده تصمیم بگیرند و رای دهند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 70 درصد صندوق بازنشستگی را دولت پرداخت می کند اظهار داشت: بازنشستگی پیش از موعد کارمندان یکی از دلایلی است که به صندوق بازنشستگی لطمه زده است.
 
وی افزود: از سوی دیگر دولت صددرصد هزینه صندوق نیروهای مسلح را پرداخت می‌کند و ما برنامه مفصلی برای اصلاح صندوق‌ها در نظر داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بحث دیگر ما زندگی بازنشستگان است که قبل از این دولت شرایط بسیار بدی داشتند و حقوق آنها بسیار کمتر از تورم افزایش پیدا می‌کرد ما در دولت یازدهم سالانه این  فزایش حقوق را با افزایش تورم پیش بردیم و به سوی همسان سازی پیش رفتیم.

روحانی گفت: در طرح سال 96 حقوق بازنشستگان به  بیش از یک میلیون تومان رسید و اکنون حداقل حقوق بازنشستگان یک میلیون و  50هزار تومان است و معتقدیم باید قدم‌های بیشتری برداشته شود تا بازنشستگان بتوانند راحت‌تر زندگی کنند.
 
 وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بحث توسعه روستایی چندمین اولویت دولت احتمالی شما است گفت: 30 درصد از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند در این دولت قدم های خوبی برای روستاها برداشته شده که البته باید افزایش یابد.

روحانی ادامه داد: یک مشکلی که در بخش روستایی داریم این است که شرایط زندگی در روستاها به طور کامل آماده نیست لذا بخشی از یارانه را برای توسعه روستاها اختصاص دادیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ده هزار کیلومتر راه روستایی در این دولت آسفالت شده است ادامه داد: امروز روستای ده خانوار به بالا نداریم که برق نداشته باشد بخش بزرگی از روستاهای ما به اینترنت متصل هستند و شغل روستایی اینترنتی هم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در صنایع دستی روستایی از طریق اینترنت به داخل و حتی به خارجی ها هم معرفی می شود امروز روستاهای ما گردشگرپذیر شده اند یعنی گردشگران داخلی و خارجی به روستاها سفر می کنند.

روحانی با بیان اینکه در این دولت در زمینه کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است گفت: گندم را از کشاورزان کیلویی 1300 تومان می خریم که این مبلغ دو برابر قیمت جهانی است امروز می توانیم سه میلیون تن گندم صادر کنیم این یعنی به خود کفایی رسیده ایم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ابتدای تاسیس شرکت گاز قبل از انقلاب تا آغاز این دولت به 14 هزار روستا گازرسانی شده بود در این دولت ما به ده هزار روستا گاز رساندیم.

وی با بیان اینکه این دولت به 5 هزار و 200 روستا آبرسانی کرده است اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در دولت دوازدهم تدوین طرحی برای روستاهای مناطق مرزی و محروم است که مطابق آن هر روستایی برای سرمایه گذاری اگر یک سوم مبلغ را خودش بیاورد دو سوم را از طریق بانک ها با بهره کم به آنان می پردازیم تا بتوانیم اشتغال روستایی را گسترش بدهیم.

روحانی ادامه داد: برای این کار لایحه ای یک و نیم میلیارد دلاری به مجلس ارائه کردیم و از لایحه سه میلیارد دلاری دیگری در آینده ارائه خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم اشتغال روستایی را به رونق برسانیم امروز در تمام روستاهای ما خانه های بهداشت فعال هستند و در بحث توسعه بهداشت درمان نیز کارهای خوبی انجام شده است، همچنین در بسیاری از شهرهای کوچک ما پزشک متخصص داریم و در تمام استان ها آمبولانس هوایی فعال شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و از لحاظ آموزش، آب، درمان و بهداشت غیره قدم های خوبی برای کشور برداشتیم. در بحث توسعه روستاها باید برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم تا مهاجرت معکوس صورت گیرد و افرادی که از روستاها به حاشیه شهرها آمده اند بتوانند به روستاها برگردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مطابق آمارها حدود 5 سال است که در بخش مسکن رکود داریم برنامه شما برای ایجاد رونق در بخش مسکن چیست اظهار داشت: ما در همه بخش ها جز مسکن رشد خوبی را در سال 95 داشتیم علی رغم تمام مشکلات مسکن مهر در طول این دولت 900 هزار مسکن مهر را تکمیل کردیم و حدود 100 هزار خرده ای واحد مسکن مهر اصلا داوطلب ندارد بنابراین تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.

روحانی ادامه داد: مسکن مهر دارای امکاناتی هم چون برق، گاز، جاده و مدرسه نبود که همه این ها در حال ایجاد شدن است؛ گام مهم برنامه آینده ما در بخش بافت های فرسوده است.
 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که ما با ایجاد مسکن مهر مردم را از شهرها بیرون کردیم ادامه داد: ضروری است در داخل شهرها بافت فرسوده را عوض کنیم با این تغییر بخش مسکن به تحرک می افتد و زندگی مردم نیز بهبود.

وی به اعطای تسهیلات مسکن به خانه اولی ها اشاره کرد و گفت: در تهران به زوج های خانه اولی 160 میلیون تومان وام با بهره زیر ده درصد پرداخت می شود این تسهیلات باید ادامه یابد و حتی بیشتر هم شود در گام دوم این تسهیلات را به 200 میلیون افزایش می دهیم.

روحانی افزود: باید به بخش مسکن روستایی هم توجه ویژه ای کنیم و ساختمان های روستایی را استحکام ببخشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما باید بتوانیم مصالح ساختمانی را صادر کنیم که مصالح ساختمانی موجب کم رونقی بخش مسکن شده است و با صادرات این مسئله جبران می شود

وی ادامه داد: در تهران 600 هزار واحد مسکونی خالی بدون مشتری داریم که این نشان می دهد برنامه ریزی ها درست انجام نشده است.

روحانی ادامه داد: مدیریت شهری تهران کاری کرده که حدود صد میلیارد دلار پول ما در بخش مسکن خوابیده است در بسیاری از مناطق تهران به دلیل اینکه مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری اجرایی نشده است ساختمان های بلند مرتبه جلوی تنفس شهر را گرفته اند و شرایط زیست محیطی را به هم زده اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در مقوله اقتصاد مقاومتی چگونه میان بخش درون زا و برون زا تعادل ایجاد می کنید گفت: در مسئله درون زا باید از همه سرمایه های داخل استفاده وحتی باید سرمایه خارجی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: ما باید در بحث تکنولوژی توسعه و پیشرفت ایجاد کنیم سه هزار شرکت دانش بنیان در این دولت فعال شده که درامد بسیار بالایی داشته اند.

روحانی ادامه داد: جوانان ما کارهای حیرت انگیزی انجام می دهند، در زمینه فرار مغزها شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت آنان به کشور هستیم و حدود 300 الی 400 نفر از افراد تحصیل کرده به کشورمان بازگشته اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بحث برون نگر باید شرایطی را فراهم کنیم که تولیداتمان را با مشارکت یا بی مشارکت به کشورهای دنیا صادر کنیم.
 
روحانی اظهار داشت: ایران می تواند بزرگ ترین حمل و نقل منطقه ای دریایی ریلی و هوایی را داشته باشد و ما هم اکنون در زمینه حمل و نقل ریلی قدمهای بسیار خوبی برداشتیم که بر اساس آن در هفته گذشته استان همدان به راه آهن سراسری متصل شد و ماه بعد نیز در کرمانشاه در ماههای آینده در 5 استان دیگر این اتفاق خواهد افتاد بنابراین ما شرایط درون‌زایی را به گونه ای آماده کردیم. 

وی افزود: در خصوص شرایط برون گرایی هم اگر می خواهیم بازار صادراتی در دنیا داشته باشیم باید با دنیا رابطه و دیپلماسی پایدار داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه دنیا باید به ما اعتماد داشته باشد گفت: شما نمی توانید یک بازار صادراتی برای 2 یا 6 ماه داشته باشید، لذا باید اعتماد بلند مدت ایجاد شود تا بتوانیم بازار صادراتی را در منطقه و خارج از منطقه کسب کنیم و امروز این کار آغاز شده و ما برای اولین بار با همکاری شرکت‌های خارج خودرویی می سازیم که تکنولوژی آن به داخل کشور انتقال یافته و 50 درصد سرمایه نیز توسط طرف خارجی به کشور آمده و اینکه نیروهای تحصیل کرده ما مشغول به کار خواهند شد. 30 درصد آنچه ساخته می شود نیز به بازارهای دنیا صادر می شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه ما برای اولین بار با اوراسیا وارد رابطه شدیم تا بتوانیم منطقه آزاد تجاری داشته باشیم که این موضوع کمک بسیار بزرگی برای صادرات ما خواهد بود گفت: صادرات غیر نفتی ما نیز در سال گذشته تحرک بسیار خوبی داشته بنابراین ما با یک دیپلماسی فعال میتوانیم برون نگر باشیم و محصول تکنولوژی و خدمات خود را به دنیا صادر کنیم.

وی درباره اینکه مشکلات اقتصادی را تا چه حد ناشی از تحریمها و تا چه حد از مدیریت می دانید گفت: هر  دو مورد وجود دارد ما برای اینکه بتوانیم از تحریم خارج شویم اول مدیریت را تغییر دادیم.
 
روحانی افزود: ما توانسیتم تورم را مهار کنیم و این در حالی بود که ما هنوز در شرایط تحریم قرار داشتمی و  از سال 93 شاهد رشد اقتصادی مثبت در کشور بودیم و وقتی دنیا دید که ما توانستیم در شرایط تحریم هم رشد اقتصادی داشته و هم تورم را مهار کنیم و تحریمها شکسته شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان ما قیمت نفت را به یک سوم کاهش دادند تا ما نتوانیم روی پای خود بایستیم اما علی رغم این اقدامها ما توانستیم کشور را اداره کنیم گفت: آنها فکر می کردند با کاهش نفت ما در قرارداد هسته ای کوتاه می آییم اما ما تنها کشوری بودیم که روی پای خود ایستادیم و با همان درآمد کم نفتی ایستادگی کردیم در حالی که بقیه کشورهای صادر کننده نفت یا به مخازن گذشته خود یا به صندوقهای خودشان پناه بردند و یا پول برداشت کردند.

وی افزود: آنها وقتی دیدند ما در مدیریت داخلی خود موفق هستیم تسلیم شدند و دیدند ادامه تحریمها دیگر فایده ای ندارد بنابراین مهمترین مسئله را مدیریت داخلی می دانند و این مدیریت داخلی بود توانست تحریم های خارجی را بشکند و در آینده نیز همین مدیریت است که می تواند مانع از تحریمها باشد.

روحانی تاکید کرد: البته این موفقیت در سایه آرامش، وحدت، انسجام و همراهی همه قوا امکانپذیر بود و ادامه آن در همین سایه آرامش امکان پذیر خواهد بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا وجود رکود تورمی را در اقتصاد قبول دارید یا خیر گفت: ما در سال 92 رکود تورمی داشتیم، بنده اولین رئیس جمهوری بودم که در ماههای اولیه از این کلمه استفاده کردم.

وی در ادامه در خصوص رکود تورمی اظهار داشت: رکود تورمی این است که تورم بالا و رشد اقتصادی منفی باشد و اگر دو فصل رشد اقتصادی منفی باشد رکود اتفاق می افتد.
 
روحانی اظهار داشت: در سالهای 92 و 93و 94 و 95 رشد اقتصادی ما مثبت بود و برای اولین بار از زمانی که اسناد چشم انداز را تصویب کردیم برای به رشد 8 درصدی که در چشم انداز توسعه پیش بینی شده بود دست یافتیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه رکود در مقطع کنونی معنی ندارد گفت: در بخش کشاورزی و صنعت و خدمات رشد داشتیم، فقط رکود امروز در بخش مسکن است که در این بخش نتوانستیم از رکود خارج شویم.

وی افزود: در سال 92 بحث ها متمرکز به بحث تورم بود، اما امروز به تورم تک رقمی رسیدیم و به رشد قابل قبول اقتصادی دست یافتیم؛ بنابراین از لحاظ علمی نه رکود و نه تورم بالا داریم، اما تا رسیدن به رشد اقتصادی متناسب فاصله داریم و باید کارهای زیادی در این راستا صورت گیرد.
 
روحانی در خصوص میزان نقدینگی در کشور اظهار داشت: نقدینگی ما هم اکنون 1 میلیون و 250 هزار میلیارد تومان است که باید کاهش یابد. رشد نقدینگی ما در این دولت حدود 25 درصد بود که این رقم در دولت قبل بالای 28 درصد بوده است، لذا ما توانستیم نقدینگی را مهار کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه تلاش کردیم در مسئله پایه پولی کشور موضوع نقدینگی را مهار کنیم. مهمترین مسئله در نقدینگی این است که نقدینگی مهار گسیخته نباشد و به سمت تخزیب بازار ارز و سکه نرود که خوشبختانه توانستیم این موضوع را مهار کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که برای تبدیل علم و فناوری به محصول چه برنامه های دارید، تصریح کرد: در این دولت با فعال کردن شرکتهای دانش بنیان تلاش کردیم دانشگاه را به صنعت وصل کنیم، مردم باید توجه داشته باشند گرفتار شعار نشوند وعده هایی به مردم داده شده که امکان پذیر نیست و حتی این وعده ها داد نمایندگان و رئیس مجلس را در آورده است، وعده هایی که داده شده با قانون و اسناد بالا دستی ما سازگار نیست و محقق نمی‌شود و فقط برای فریب مردم است.

روحانی با تاکید برتوجه به محرومین گفت: در سالهای گذشته توانستنم مستمری افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را به سه برابر افزایش دهیم اما باید به فکر افراد کم درآمد که توانایی اداره زندگی خود را ندارند باشیم.    

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص بحث مفاسد اقتصادی نیز اظهار داشت: مفاسد اقتصادی می تواند تولید را از بین برد که باید با آن مبارزه کنیم که راه حل آن شفاف سازی و دولت الکترونیک است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول سه سال و نیم گذشته هرچه به دست آوردیم در سایه همدلی و آرامش بوده، امروز اگر بخواهیم انتخابات بسیار خوبی داشته باشیم باید در سایه همدلی و آرامش باشد و همه باید به این فکر باشیم که کشور ما یک هفته آینده نیست بلکه کشور ما برای قرن‌ها باقی می ماند بنابراین باید با آرامش کافی در یک انتخابات قانونی و سالم شرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر اجرایی قوی فقط قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
وحید نوری
۱۵:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
من به عنوان دختر مظلوم وزیر تشکر می کنم از اییییییین همممممه مدیریت. خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم
۱۶:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
من به عنوان دختر مظلوم وزیر تشکر می کنم از اییییییین همممممه مدیریت. خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
حجت اله
۱۴:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
کسی که در خانه 50 میلیاردی می نشیند چه می داند رکود یعنی چه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
با انصاف
۱۶:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
کسی که در خانه 50 میلیاردی می نشیند چه می داند رکود یعنی چه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
کی بود کی بود من نبودم.
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
تحریمها هنوز که پابرجاست یعنی ما نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
شروع وعده‌های صد روزه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گفته خود آقای روحانی میزان رکود جیب مردم است نه آمار و ارقام ،شما آقای روحانی همه چی رو فراموش کردی ولی مردم وعده های غریبانه شما رو فراموش نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فازت چیه آقای روحانی؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما تا آخر ایستاده ایم برای اسلام برای ایران
Iran (Islamic Republic of)
مدیری
۱۲:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیریت خخخخخخخخخ
Germany
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
بابا خیلی رو داری به قرآن تو!!!رکود معنایی ندارد امروز؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سرتاپای وجود کشور را رکود گرفته ، لابد شما معنای آن را درک نمی فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیکاری از حدبحرانی گذشته نمیدونم تواین مملکت نیست انگاراقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
چطور شما می توانید این همه شغل ایجاد کنید
ولی وقتی کاندیدهای دیگه این حرف رو می زنن به انها متوهم و بی سواد می گویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
استیکر خنده ندارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اره جناب دکتر برای شما ک بنز سوار میشی اره رکود معنایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای روحانی تحریم فقط برای اون4 درصد شکسته شده نه برای 96درصد.
امسال فقط قااالیباف.
به عمل کار براید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای روحانی سند ۲۰۳۰چیست؟ چیزی درمورد سند ۲۰۳۰ میدانید که معاون اول شما آقای جهانگیری امضا کرده.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای روحانی متشکریم از زحمات شما برای کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
لطفا با یک خداحافظی زحماتتو تکمیل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما که جز رکود وبیکاری چیزی نمی بینیم