احمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری راهپیمایی انتخاباتی در هیچ دوره‌ای مرسوم نبوده است

رئیس ستاد انتخابات گفت: تا به حال برای هیچ انتخاباتی برگزاری راهپیمایی مرسوم نبوده است، چگونگی برگزاری تجمعات با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود.

تا به حال برای هیچ انتخاباتی برگزاری راهپیمایی مرسوم نبوده استعلی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره چارچوب برگزاری تجمعات انتخاباتی اظهار داشت: تجمعاتی که در فضای سرپوشیده با اطلاع فرمانداران و استانداران انجام می‌شود، بلامانع است.
 
وی افزود: این نوع تجمعات دستور العملی خاص دارد و باید زمان، مکان و مسئولیت برگزاری آن مشخص باشد، براین اساس چارچوب مقررات آن به تمامی فرمانداران و استانداران ابلاغ شده و رعایت مقررات آن امری ضروری است.
 
رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه انجام هر نوع راهپیمایی در انتخابات در چارچوب قانون نیست، خاطر نشان کرد: اگر فردی خارج از موضوع انتخابات به هر مناسبتی قصد برگزاری راهپیمایی را داشته باشد باید از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب مجوز لازم را دریافت کند، چراکه این کمیسیون مسئولیت تشخیص و صدور مجوز را برعهده دارد اما تا به حال برای هیچ انتخاباتی برگزاری راهپیمایی مرسوم نبوده است.
 
احمدی اضافه کرد: چگونگی برگزاری تجمعات با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.