شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت؛

از محرومیت ایران در صادرات گل و گیاه تا تصویب تعطیلی 2جلسه علنی شورای شهر تهران

شورای شهر در هفته گذشته شاهد اخباری از جمله محرومیت ایران در صادرات گل و گیاه، تا تصویب تعطیلی 2جلسه علنی شورای شهر تهران بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بوده که از جمله آنها می توان به  چرایی بستن لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات به دست خاتمی، محرومیت ایران در صادرات گل و گیاه اشاره کرد.

*محرومیت ایران در صادرات گل و گیاه/ خرید 8 باغ بزرگ توسط شهرداری تهران

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: هم اکنون کشور ایران در صادرات گل و گیاه محروم مانده، به همین دلیل باید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن در راستای این امر یک اقدام اساسی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه ما در بحث صنعت گل و گیاه با صادرات می‌توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم، گفت: اگر صادرات گل و گیاه در کشور رونق پیدا کند، شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود که این امر باید مورد بررسی مسئولان قرار گیرد و به آن  توجه ویژه داشته باشند.

*عده‌ای از اعضای شورای شهر افزایش سرانه فضای سبز را کتمان می‌کنند

معصومه آباد رئیس کمیسیون ایمنی امداد شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه سرانه فضای سبز شهر تهران بسیار افزایش یافته اما امروز برخی از اعضای شورای شهر این موضوع را کتمان می‌کنند و چشمان خود را به روی آن می‌بندند.

وی ادامه داد: امروز ما از زباله برق تولید می‌کنیم اما این دوستان این موضوع را کتمان می‌کنند و می‌گویند که از زباله برق تولید نمی ‌شود ، اگرچه همین دوستان و همکاران در این هفته حرف خود را پس گرفتند و گفتند که از زباله برق تولید می‌شود اما میزان آن بسیار کم است.

*چرا اصلاح‌طلبان بستن لیست انتخابات را به خاتمی سپرده‌اند؟

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از اصلاح‌طلبان شورا خواست به این سوال پاسخ دهند که چرا بستن لیست خود برای انتخابات را به محمد خاتمی سپرده‌اند؟

وی گفت: شما خوب می‌دانید که با عمل خاتمی در فتنه 88 او همچنان مورد غضب رهبری است و وی را به حضور نپذیرفتند، چراکه در جریان فتنه بدعهدی کرد و با وجود اینکه اعلامیه داده بود که اردوکشی خیابانی به راه نیافتند، اما خودش به همراه میرحسین و کروبی شرکت کردند.

*تصویب تعطیلی 2جلسه علنی شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به دلیل نزدیکی با انتخابات شوراها تعطیلی سیصد و چهل ششمین و سیصد چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر را به تصویب رساندند.


*تعطیلی شورای شهر تهران با شروع تبلیغات اعضا

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهراند با اشاره به تعطیلی جلسات ۳۴۶ و ۳۴۷ و ۳۴۸ شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعطیلی یک هفته ای شورای شهر تهران به دلیل تبلیغات اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی افزود: اعضای شورای شهر تهران به دلیل نزدیکی با انتخابات و شروع تبلیغات خود به این طرح تعطیلی رای مثبت دادند.

*مسائل سیاسی را وارد شورا نکنیم/ امیدواریم حوادثی مانند معدن آزادشهر تکرار نشود

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا در دوره‌های قبل با دوری جستن از مسائل سیاسی موفق عمل کرده است.

وی در ادامه به ضرورت دوری از سیاسی کاری در شورا تاکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر تهران باید با دوری جستن از مسائل سیاسی، در موضوعات تخصصی کنار هم قرار گیرند، شورا در دوره های قبل هم با دوری جستن از مسائل سیاسی موفق عمل کرده و در این ایام نیز بر این رویه ادامه خواهد داد.

*احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله صبا و بهداشت

محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران از احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در دو محله صبا در منطقه 17 و بهداشت در منطقه 18 خبر داد.

وی به شرایط محله صبا واقع در منطقه 17 با اشاره به مشکلات محله ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و آلاینده محیط زیست  در ارتباط با کارخانه پلاستیک سازی شاهین در سطح محله، افزود: تجهیز و مناسب سازی فضاهای سبز محله به مبلمان و وسایل تفریحی، ورزشی و وسایل بازی کودکان، توسعه پارک گل محمدی با تملک املاک همجوار پارک مذکور واقع در خیابان پیغمبری و احداث میدان میوه و تره بار در سطح محله از مواردی است که در دست پیگیری است.

* ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی محله ولیعصر(عج)/ انتقال گاراژهای باربری محله شوش

محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران از ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی و همچنین انتقال گاراژهای باربری در دو محله ولیعصر(عج) و شوش در منطقه 15 خبر داد.

*لیست اموال و دارایی اعضای شورای شهر در اختیار قوه قضاییه قرار دارد/ 20 اردیبهشت؛ آخرین مهلت بررسی افراد رد صلاحیت شده

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام اعضا لیست و دارایی اموال خود را قبل از ورود به شورا به قوه قضاییه ارایه داده اند و بعد از پایان این دوره نیز ارایه خواهند کرد.

وی با اشاره به بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه احداث تراس سبز بر بام‌طبقات همکف در تمام زیر پهنه های  M و S که سطح اشغال طبقات همکف در آن‌ها بیشتر از سایر طبقات است، افزود: این طرح در این جلسه بررسی شد و اعضا به تصویب آن رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.