در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال وتولید مطرح شد:

کمبود بودجه صنایع را به گرداب ورشکستگی می‌برد/غول‌های بانکی صنایع را می‌بلعند

فعال حوزه صنعت گفت: مشکل نقدینگی موجب ورشکستگی بسیاری از کارخانجات شده و بهره بالای وام های بانکی ما را از گرفتن تسهیلات منصرف می‌کند.

محمد فقیهی، فعال حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از نقدینگی 16 هزار میلیاردی دولت به صنایع، چیزی عاید ما نشد، این در حالی است که بهره وام‌های بانکی آنقدر بالا است که از گرفتن آن منصرف شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: برای تأسیس و گسترش واحد جدید مشقت و زحمت بسیاری را متحمل شده ایم اما هنوز نتوانسته این تصمیم را عملی کنیم.

فقیهی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات 20 میلیاردیشان از دولت گفت: کمبود بودجه ما را به سمت ورشکستگی پیش می‌برد و در حال حاضر با کمبود شدید مواد اولیه روبرو هستیم.

فعال حوزه صنعت تصریح کرد: دولت در هنگام دریافت مبلغ مناقصه‌ها و مالیات، به‌موقع و بدون تأخیر عمل می‌کند اما در هنگام پرداخت بدهی های خود به صنایع، امروز و فردا می کند.

وی با اشاره به بحران بیکاری در شهرهای کوچک، پیشنهاد داد: برای رفع این معضل، بهترین کار این است که دولت برای چند سال از واحدهای تولیدی این شهرها مالیات نگیرد تا بتوانند جان تازه‌ای بگیرند و با گسترش واحدهای خود، نیروی کار بیشتری را به خدمت درآورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار