اعزام 1500 نیروی نظامی آمریکا به افغانستان

این نیرو ها مسئولیت آموزش و کمک را در افغانستان بر عهده دارد اما در صورت بروز مشکل و یا قرارگیری در شرایط بحرانی این بریگارد آماده نبرد خواهد بود.

اعزام ۱۵۰۰ تن از نیرو های هوایی ارتش آمریکا به افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش رسانه آمریکایی’فاکس نیوز-foxnews’ ارتش آمریکا اعلام کرده ۱۵۰۰ نفر از نیرو های هوائی و دیسانت بریگارد ۸۲ ارتش آمریکا تابستان امسال به افغانستان اعزام میشوند.

این نیرو ها مسئولیت آموزش و کمک را در افغانستان بر عهده دارد اما در صورت بروز مشکل و یا قرارگیری در شرایط بحرانی این بریگارد آماده نبرد خواهد بود.

‘توبی مگزیگ-Toby Magsigg’ یکی از فرماندهان این بریگارد گفت: این نیروها به خوبی آموزش دیده و مجهز هستند و ما آماده کمک به شرکای افغان خود در ماموریت حمایت قاطع هستیم.

هم اکنون دولت ترامپ در حال بررسی درخواست افزایش چند هزاری نفری نظامیان آمریکایی برای مقابله با مخالفان مسلح در افغانستان است.

سخنگوی بریگارد ۸۲ هوایی، دگرمن’جو بوچینو-Joe Buccinoo’ به فاکس نیوز گفت: استقرار این بریگارد ارتباطی با برنامه آمریکا برای افزایش نیروهای ارتش این کشور در افغانستان ندارد.

وی افزود: ماموریت بریگارد ۸۲۲ قوتهای هوائی و دیسانت، استقرار استراتژیک و انجام عملیات حمله چتربازها برای حفظ اهداف کلیدی در عملیات نظامی برای حمایت از منافع آمریکا در عرض ۱۸ ساعت پس از اطلاع رسانی است.

لشکر ۸۲ هوائی و دیسانت بیش از ۱۷۵۰۰ چترباز در ۶ بریگارد دارد که ۱۵۰۰۰۰ نفر از آن را سربازان داوطلب، ۲۵۰۰ افسر تشکیل میدهد.

تیم رزمی بریگارد یک، بزرگترین بریگارد لشکر ۸۲ هوائی و دیسانت است که متشکل از ۴۳۰۰ چترباز است که بیش از ۳۰۰ نفر از آنها در افغانستان مستقر هستند و ۱۵۰۰ نفر دیگر نیز تابستان امسال به افغانستان اعزام میشوند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار