هدف آمریکا از حضور نظامی در مثلث راهبردی سوریه، اردن و عراق در چیست؟

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اهداف آمریکا از حضور نظامی در مثلث راهبردی سوریه، اردن و عراق را بررسی کرد.

هدف آمریکا از حضور نظامی در مثلث راهبردی سوریه، اردن و عراق در چیست؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آمریکا با لشکرکشی و حضور نظامی در مثلث راهبردی سوریه، اردن و عراق سه هدف را دنبال می کند. 

شبکه تلویزیونی المیادین با طرح این موضوع، این پرسشها را مطرح کرد: اهداف آمریکا در مرزهای سوریه و اردن چیست؟ آیا زمان نبرد بزرگ نزدیک شده است؟

غراسیا البیطار، گزارشگر المیادین در گزارشی در این خصوص گفت: نزدیک است که مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن، بحران سوریه را بر سر دو راهی حل و فصل یا بحرانی جدید قرار دهد. مسابقه‌ای برای تسلط بر نقطه تلاقی راهبردی بین سوریه و عراق و اردن به راه افتاده است. تحرکات در اینجا پنهانی نیست بلکه آمریکایی ها، انگلیسی ها و اردنی ها آشکارا در حال تدارکات نظامی در مرزهای جنوبی سوری هستند.

اهداف نظامی آمریکا از شرکت در این مسابقه را در سه چیز می توان خلاصه کرد اولا بستن راه به روی هرگونه تلاقی احتمالی بین عراق و سوریه، چرا که از نظر واشنگتن می باید هرگونه ارتباطی نابود شود.

دوم اینکه از اسرائیل به عنوان بخشی از وعده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت شود. ترامپ به نتانیاهو قول داده است، واشنگتن با تل‌آویو علیه ایران در منطقه هماهنگی خواهد کرد.

سوم آنکه تمرکز در نزدیکی دمشق از طریق ایجاد کمربند امنیتی، به آمریکا اجازه می دهد بین دو طرف این منطقه دسترسی داشته باشد و راه حل در اختیارش باشد.

واشنگتن برای محقق کردن همه این اهداف به شدت به دنبال آن است که هیچ یک از برگ برنده هایش نسوزد. آمریکا نتوانست دو برگ بازی یعنی کردها و ترکیه را جمع کند به همین سبب به مسلح کردن کردها و تلاش برای اطمینان دادن به آنکارا متوسل شد.

از آن طرف، نیروهای بسیج مردمی در حال پیشروی میدانی هستند و ارتش سوریه و هم پیمانانش نیز در حال عملیات بزرگی در صحرای سوریه هستند تا به مرزهای عراق برسند.

با توجه به این اوضاع به نظر می رسد صحنه کنونی به صحنه لشکرکشی متقابل تبدیل شده است. آیا نبرد بزرگ رخ خواهد داد. هر طرف، همه توان خود را به کار گرفته است تا به این مثلث راهبردی برسد. یک اردوگاه به دنبال حمله است و اردوگاه دیگر به دنبال مقابله با این حمله است. تحولات میدانی و سرعت پیشروی در آن، این بازی را ترسیم می کند. شاید نقشه منطقه از مثلث سوری، عراقی و اردنی باز ترسیم شود. شاید اوضاع به سمت و سویی پیش برود که پای روسیه به آن باز شود. به ناچار سفر اخیر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به آمریکا شاید در جایی و چه بسا در یک مثلث، اثرش را بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار