زاهدان؛

رشد بودجه ابلاغی سیستان وبلوچستان

بودجه ابلاغی امسال سیستان و بلوچستان رشد 66،8 درصدی دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: امسال بودجه ابلاغ شده به استان 17 هزار و 800 میلیارد ریال (هزار و 780 میلیارد تومان) است که رشد 66.8 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
 
غلامرضا مالکی افزود: مجموع بودجه ابلاغ شده سیستان و بلوچستان در سال 95، 16 هزار و 800 میلیارد ریال (هزار و 68 میلیارد تومان) بوده است.
 
وی افزود: ابلاغ اعتبارات سال 96 به سیستان و بلوچستان رسیده اما اعتبار تخصیصی برای توزیع نداریم.
 
وی گفت: با توجه به اینکه توزیع اعتبارات امسال براساس نرم افزاری است که به تازگی در استان طراحی شده پیگیری های لازم با دستگاههای اجرایی صورت گرفته تا پس از تایید فرمانداران این برنامه ها به نرم افزار وارد و براساس آن توزیع بودجه انجام شود.
 
وی با اشاره به اعتبارات نفت و گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین در این زمینه امسال رشد قابل توجهی را شاهد هستیم به طوری که پارسال اعتبار این بخش هزار و 150 میلیارد ریال (115 میلیارد تومان) بوده که با رشدی حدود 197 درصدی به سه هزار و 410 میلیارد ریال (341 میلیارد تومان) در سالجاری افزایش پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش سرمایه انسانی استان نیز سال 95 اعتبارات این بخش هزار و 950 میلیارد ریال (195 میلیارد تومان) بوده که براساس برنامه ابلاغی در سالجاری به 2 هزار و 20 میلیارد ریال (202 میلیارد تومان) به معنی رشد 15 درصدی می رسد.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال کل بودجه کشور از تمام منابع، یک میلیون و 152 هزار میلیارد تومان است که این میزان سال گذشته 978 هزار میلیارد تومان بوده که نشان از رشد 18 درصدی در این این بخش دارد.
 
وی بیان کرد: منابع بودجه عمومی دولت سال قبل 335 هزار میلیارد تومان بود که امسال به 398 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: امسال شاهد 19 درصد رشد در بخش بودجه عمومی دولت هستیم.
 
مالکی تصریح کرد: بودجه شرکت های دولتی از 682 هزار میلیارد تومان سال گذشته، امسال به 800 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که تقریبا 17.3 درصد رشد را نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: از کل بودجه کشور یک میلیون و 152 میلیارد تومان، 72 درصد به شرکت های دولتی اختصاص پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار