کشف نخستین انسان‌های مومیایی شده در روستای "تونه الجبل" مصر+ عکس

باستان‌شناسان گورستانی را که چندین انسان مومیایی در آن دفن شده در مصر کشف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، وزارت آثار باستانی مصر شنبه اعلام کرد باستان‌شناسان یک مقبره زیرزمینی در نزدیکی شهر «منیا» کشف کرده‌اند که دستکم 17 انسان مومیایی‌شده در آن دفن شده‌اند.

این مقبره در روستای «تونه الجبل» که یک سایت باستان‌شناسی بزرگ در نزدیکی رود نیل است، قرار دارد. این منطقه همچنین محل دفن هزاران جانور مومیایی‌شده است. علاوه بر این، چندین قبر و یک ساختمان نیز در این محل وجود دارد.

کشف نخستین انسان‌های مومیایی شده در

وزیر آثار باستانی مصر در محل کشف این مومیایی‌ها (135 مایلی جنوب قاهره) در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «این نخستین بار است که انسان‌های مومیایی شده در تونه الجبل کشف می‌شوند. این افراد به صورت کاملاً مجللی مومیایی شده‌اند که نشان می‌دهد جزو مقامات یا کشیش‌ها بوده‌اند».

به گفته این مقام مصری، 6 تابوت سنگی، دو تابوت گلی، دو پاپیروس که روی آنها نوشته‌هایی به خط مصری باستان وجود دارد و تعدادی ظرف نیز به همراه مومیایی‌ها کشف شده است. این مقبره که حدود 7 متر زیر زمین قرار دارد به آخرین دوره مصر باستان و دوره رومی-یونانی تعلق دارد.

کشف نخستین انسان‌های مومیایی شده در روستای

به گفته وزیر باستان‌شناسی مصر، دست و پاهای مومیایی‌های دیگری نیز در گوشه‌های این مقبره پیداست. بنابراین، از آنجاکه حفاری این مقبره در مراحل اولیه است احتمالاً طی روزهای آینده تعداد بیشتری از این مومیایی‌ها کشف خواهد شد.

این کشف باستان شناسی جدید در زمانی صورت گرفته است که مصر می‌کوشد بخش گردشگری خود که از سال 2011 تحت تأثیر آشفتگی سیاسی قرار گرفته است را احیا کند.


تصاویر بیشتری از این اکتشاف را در اینجا مشاهده کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار