اصفهان؛

می‌گویند به جنگ با فناوری‌های جدید نروید؛ کسانی که اجازه پرتاب ماهواره‌ها را نمی‌دهند

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: می‌گویند به جنگ با فناوری‌های جدید نروید؛ کسانی که اجازه پرتاب ماهواره‌ها را نمی‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعیدجلیلی شامگاه دیشب در جمع  مردم اصفهان در مسجد سید اصفهان گفت: اگر راه دیگری انتخاب شده بود که دین را کنار بگذارد فرجام نکویی نخواهد داشت و ما امروز در آستانه چنین انتخابی هستیم، امام می‌فرمود که دشمنان نمی‌توانند با جنگ و فشار شما را بازدارند آن‌ها فهمیده‌اند که این اندیشه به گونه‌ای قوی شده که راه خود را باز می‌کند، چگونه می‌تواند بایستند؟ زمانی که آن را منحرف کنند همان چیزی که امام حسین(ع) آن را فریاد زد.
 
وی اضافه کرد: امام راحل(ره) حسین‌گونه در سال‌های آخر حیاتش این را فریاد می‌زد،‌ به مردم می‌گفت آنچه شما را نجات می‌دهد اسلام ناب است که در مقابل اسلام آمریکایی قرار می‌گیرد،‌ در مقابل اسلامی که به فکر مستضعفان است اسلام اشرافی‌گری است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای ملت ما اهمیت دارد که انتخابش در کدام مسیر است،‌ این نگاه در سال‌های مختلف ظهور و بروز داشته؛‌ رهبر انقلاب در 95.1.1 صحبتشان را با همین شروع کردند که دو نگاه وجود دارد.
 
جلیلی تصریح کرد: بین دستاورد این دو نگاه چیست،‌ گفته‌اند واقعیت‌ها را بگوییم و امروز می‌خواهم برخی واقعیت‌ها را بگویم،‌کسانی که رفتند 2030 را به سرعت امضا و آیین‌نامه‌اش را تدوین کردند در مقابلش بسیاری از سندهای بومی داشتیم که در نظام تهیه شده بود.
 
وی همچنین عنوان کرد: برخی در هیأت دولت در آبان 94 طرحی را سراسیمه تهیه می‌کنند و
به اسم پیشرفت صنعت نفت به اسم I.P.C تصویب می‌شود؛‌ وقتی وارد جامعه می‌شود و نخبگان روشنگری می‌کنند دولت مجبور می‌شود 55 بار این سند را اصلاح کند.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: کسانی که صحبت از تدبیر می‌کنند، ببینند که این دولت چنین مصوبه‌ای دارد که با اعتراض نخبگان 55 بار اصلاح می‌کنند و هنوز انتقاداتی به آن وارد است.
 
جلیلی با بیان اینکه صحبت از شفافیت،‌ حقوق شهروندی و آزادی بیان می‌کنند، مطرح کرد: در همین موضوع نفت در اواخر دولت هشتم در سال 81 قراردادی امضا می‌شود، توافقی درباره منابع نفتی و گازی ملت ایران، به مدت 25 سال با یکی از شهروندان یکی از کشورهای کوچک منطقه تحت عنوان کرسنت،‌ این قرارداد چیست؟
 
وی عنوان کرد: بنا می‌شود تا 25 سال به آن کشور گاز داده شود، تا 7  سال بر مبنای 18 دلار و بعد از آن تا 40 دلار، دقیقاً زمانی که با ترکیه قرارداد بستیم با 250 دلار دولت نهم سر کار می‌آید و مشخص می‌شود عده‌ای در این پرونده اتهام فساد دارند؛ بگویند کدام یک از آحاد ملت ایران به چنین قراردادی رضایت می‌دهد که 250 دلار را به 18 دلار بدهند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این پرونده به دادگاه می‌رود و ‌ادعای ایران این است که اگر فسادی بوده برخورد شود، روحانی که در آن زمان در شورای عالی امنیت سمت داشته هم بر موضوع فساد در این پرونده تاکید داشته است.
 
وی افزود: در طی مراحل رسیدگی به پرونده در سال 92 با تغییر دولت،‌کسانی که از سوی ایران در پرونده کرسنت متهم بودند به فساد در کابینه دولت یازدهم مسؤولیت می‌گیرند؛
 
قاضی می‌گویند اگر این‌ها فاسد هستند چرا مسؤولیت گرفتند، جالب اینجاست که ‌دو روز پیش زنگنه می‌گوید که نگذاشتند چنین قرارداد ذلت باری اجرا شود و به همین دلیل باید خسارت بدهیم.
 
جلیلی یادآور شد: همین چند وقت قبل ترکیه هم شکایت و ادعای خرید گران گاز می‌کند و ایران محکوم می‌شود که 13.5 درصد کاهش قیمت بدهد و 1.8 میلیارد دلار خسارت بپردازد که از بهمن 95 این احکام اجرا شده و در حال حاضر گاز را به رایگان به ترکیه می‌فرستند.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی با طرح این سؤال که مسؤولان دولتی بگویند چرا ترکمنستان گازش را قطع کرد و چه موضعی پشت پرده بود؟ بیان داشت: ادعای دیپلماسی دارند،‌ کشورهای بیگانه جای خود حتی از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه نتوانستید استفاده کنید، عراق که بهترین دوستی را با ما دارد در حال حاضر دو برابر ما از ترکیه وارد می‌کند.
 
وی ادامه داد: می‌گویند ما هستیم که می‌توانیم با دنیا تعامل سانده داشته باشیم؛ همان کسانی که روابط با ونزوئلا مسخره می‌کنند،‌ وزرای همین دولت می‌رفتند در آنجا شرکت می‌زدند، در آن کشور مسکنی می‌ساختیم که پیشاپیش پولش را پرداخت می‌کردند و این خود اشتغال‌زایی داشت.
 
جلیلی تصریح کرد: می‌گویند رأی بدهیم تا تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم برداریم،‌ بیاید بگوید در ازای بتن ریختن چه چیزی به دست اوردید، ‌تحریم‌های شورای امنیت که همه‌اش هسته‌ای است چه شد؟ 10 هزار کیلو مواد هسته‌ای که حاصل 10 سال جوانان بود به خارج فرستادید و در آکتور اراک که حاصل 15 سال کار شهدای هسته‌ای بود را بتن ریختید.
 
 وی با بیان این که بند 37 برجام می‌گوید اگر ایران شکایت کند ظرف 30 روز تمام 5 قطعنامه قبلی بر می‌گردد، گفت: همه جای دنیا بروید یک ایرانی نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند در بانک‌ها حساب دلاری باز کند، این‌ها مگر تحریم هسته‌ای نبود؟ در فاصله یکسال از انجام کارهای تعهد شده در برجام توسط ما 83 قطعنامه در کنگره آمریکا مطرح شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: می‌گویند به جنگ با فناوری‌های جدید نروید؛ کسانی که اجازه پرتاب ماهواره‌ها را نمی‌دهند به جنگ با فناوری می‌روند؛ کسانی که دغدغه فضای مجازی را دارند گزارش دهند چقدر شغل ایجاد کرده‌اند،‌پاکستان 8 میلیارد و هند 80 میلیارد دلار درآمد داشته، دولت بگوید چه عملکردی داشته است.
 
جلیلی بیان کرد: ‌می‌گویند چرا شهرهای موشکی نشان داده شد، این موضوع خنجر به پشت ما بود،‌ در منابع قدرت دیگر کشور هم می‌خواهند بتن بریزند؛ قائل به برد برد هستند که پیشرفت کشور تا جایی است که به ما اجازه دهند و کدخدا ناراحت نشود و برد ما محدود می‌شود به جایی که کدخدا اجازه دهد.
 
وی با اشاره به این که دیپلماسی التماسی، دیپلماسی تبدیل اخم دشمن به پوزخند توسط دولت یازدهم در پیش گرفته شد،‌عنوان کرد: می‌گویند نتایجش گلابی‌هایی است که در می‌آید؛ آقای رئیس جمهور گفت بانکی قرار شده بیاید که 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند چرا اسمش را نمی‌گوید؟
 
عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: شنیده‌ایم امروز دغدغه آزادی داشتند، با اکثریت 250 هزار رأی انتخاب شدند و همه هم احترام گذاشتند، با توجه به نسبت واژه‌های جهنم بی سواد و بی‌شناسنامه به منتقدان،‌ صحبت آزادی جای تأمل دارد،‌ کسی می‌تواند آزادی بگوید که آزادی ملت‌ها را به حساب آورد،‌ حق دانشمند هسته‌ای که با تمام توانش کار می‌کرد تبعید کند به فاضلاب؛ اگر مراد آزادی، ‌آزادی رانت خوارهاست بحث دیگری است.
 
وی تصریح کرد: فکر می‌کنم در همین مسجد سال 92 گفتم اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم نظام بانکی را باید تغییر دهیم، در این دولت 70 هزار میلیارد معوقه بانکی به 100 هزار میلیارد تومان رسید،‌ البته این ادعای جهانگیری است وزیر اقتصاد 120 و بقیه بیشتر می‌گویند.
 
جلیلی با اشاره به افزایش نقدینگی عنوان کرد: سال 92 دولت را با 470 هزار میلیارد تومان تحویل گرفتند و حالا به اذعان خودشان 1200 هزار میلیارد پول در جامعه وجود دارد، این 700 هزار میلیارد تومان کجا خرج شده و به چه کسانی داده شده است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر دولت مکلف است به تأمین مسکن مردم جامعه باید پاسخگو باشند؛ 1.5 میلیون واحد مسکن مهر پایان دولت دهم تحویل داده شد و 1 میلیون واحد هم با 70 درصد پیشرفت تحویل این دولت شد،‌ گزارش بدهید به کجا رسیده است؟ کشوری که سالی 700 هزار ازدواج دارد نیاز به همین تعداد واحد مسکن دارد.
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان می‌گویند هر واحد مسکنی 100 متری یک شغل مستقیم و یکی غیرمستقیم ایجاد می‌کند، ‌اگر یک میلیون شغل ایجاد می‌کند،‌ حقوق شهروندی صدای کارگر معدن است که زمان انتخابات دیده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: آشپزخانه قطار را به یک شرکت اتریشی داده‌اند و با افتخار این را روی بلیت می‌نویسند،‌ این گونه می‌خواهند شغل ایجاد کنند؟ رهبر انقلاب در ابتدای دولت اجازه دادند 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکل خوزستان برداشت شود،‌ 4 سال گذشت گزارش بدهید از تسطیح زمین‌های خوزستان  چه انجام شد؟
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار