اسحاق جهانگیری در گردهمایی اهل سنت تهران مطرح کرد؛

تلاش دولت یازدهم برای هموار کردن مسیر توسعه کشور/ با اهل سنت در تعامل بودیم

این نامزد انتخابات اظهار داشت: اهل تشیع و اهل سنت رنگین کمانی را تشکیل می‌دهند که بدون هم ناقص هستند. ما باب‌هایی را برای اهل سنت باز کردیم که تا پیش از آن بسته بود. ما در دولت یازدهم با اهل سنت در تعامل بودیم

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری در گردهمایی بزرگ اهل سنت تهران که به همت ستاد حسن روحانی برگزار شد؛ گفت : مسیر توسعه کشور که در دولت اصلاحات در مسیر صحیحی قرار گرفته بود در سال‌های بعد به دلیل بی‌تدبیری‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شد.

وی افزود: در مناظره هم گفتم اگر به مشکلات دولت قبل اشاره می‌کنیم به دلیل این است که برخی کاندیداها راه دولت نهم و وهم را در پیش گرفته‌اند و از اعضای آن دولت در ستادهای خود استفاده می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه فروش نفت در دولت های گذشته کمترین اثری در زندگی مردم نداشت، اظهارکرد: در آن دوران تعداد شغل صفر بود و سفره معیشت مردم کوچک شد .

وی ادامه داد: همچنین فضای بین‌المللی دشواری علیه ایران ایجاد شد و ایرانی‌ها در دنیا به دلیل دارا بودن شناسنامه ایرانی نمی‌توانستند حساب بانکی در کشور دیگری باز کند و این ظلم بزرگی به این ملت بود.

این نامزد انتخابات در ادامه اظهار داشت : تلاش زیادی در دولت یازدهم  شد تا مسیر توسعه کشور هموار شود. ما در یک گفت‌وگوی فشرده به یک توافق جدی با شش کشور دنیا دست پیدا کردیم و ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کردیم.

نامزد انتخابات ریاست جهوری به سفر مقامات خارجی به تهران پس از برجام اشاره کرد و افزود: بعد از توافق هسته‌ای فضای اقتصادی کشور به فضای آرامی تبدیل شد، دیگر تغییرات لحظه‌ای از بین رفت. آینده برای فعالان اقتصادی روشن و فضای سیاسی دوستانه شد و دیگر، گروه ها با تمام اختلاف نظرهای سیاسی با هم دشمن نیستند.

جهانگیری ادامه داد: دیگر کسی به قوم‌ها امنیتی نگاه نمی‌کند. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم به مرزهای خودمان با عنوان تهدید نگاه کنیم. چه اشکالی دارد که مرز نشین‌های ما با همسایگان در تردد باشند؟ اگر به آینده ایران فکر می‌کنیم باید به توسعه آن نیز فکر کرده و راه توسعه را انتخاب کنیم.


این نامزد انتخابات اظهار کرد: اهل تشیع و اهل سنت رنگین کمانی را تشکیل می‌دهند که بدون هم ناقص هستند. ما باب‌هایی را برای اهل سنت باز کردیم که تا پیش از آن بسته بود. ما در دولت یازدهم با اهل سنت در تعامل بودیم و برای اولین بار سفیر اهل سنت انتخاب کردیم. ما فرماندار اهل سنت و زن انتخاب کردیم.


وی ادامه داد :در اداره کشور و وزارت کشور در پست قسمت‌های سیاسی از برادران و خواهران اهل استفاده کردیم.


جهانگیری در پایان گفت : هفته گذشته آقای مولوی عبدالحمید و شورای راهبردی اهل تسنن با من گفت‌وگو کردند و من به آن‌ها اطمینان دادم دولت ایستاده تا حقوق شهروندی و اصول قانون اساسی را کامل اجرا کند. باید جوان‌های مختلف وارد عرصه شوند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.