ساخت موشکی با قابلیت حمل سنگین‌ترین و بزرگترین کلاهک هسته‌ای در کره شمالی

مقامات کره شمالی از ساخت جدیدترین موشک زمین به زمین قادر به حمل کلاهک هسته‌ای سنگین خبر دادند.

ساخت موشکی با از قابلیت حمل سنگین‌ترین و بزرگترین کلاهک هسته‌ای در کره شمالی
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نیوز؛ مقامات پیونگ یانگ امروز دوشنبه با به رخ کشیدن آزمایش موشکی روز گذشته خود اعلام کردند این موشک بالستیک با برد متوسط از قابلیت حمل سنگین‌ترین و بزرگترین کلاهک هسته‌ای برخوردار است.

آژانس خبری KCNA گزارش داد رهبر کره شمالی معتقد است تمام تلاش آمریکا نهیب زدن به کشورهایی است که هیچ سلاح هسته‌ای ندارد. وی واشنگتن را متهم به قضاوت اشتباه درباره واقعیت کرد و هشدار داد شهرهای مختلف این کشور در معرض هجوم موشکهای پیونگ یانگ هستند.

این آژانس خبری همچنین به نقل از مقامات کره شمالی اعلام کرد Hwasong- ۱۲ جدیدترین موشک زمین به زمین با برد متوسط است که قادر به حمل یک کلاهک هسته‌ای سنگین نیز است.

در حالی که بسیاری از کشور‌ها همچون آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده اند، کیم جونگ اون وعده داده آزمایشات موشکی و هسته‌ای بیشتر در راه است.

کره شمالی روز یکشنبه (۱۴ مه / ۲۴ اردیبهشت) اقدام به آزمایش موشکی کرده بود. طبق اعلام خبرگزاری رسمی این کشور موشک بالستیک میان‌برد / دوربرد که تازه تولید و از نوع Hwasong ۱۲ بوده، مورد آزمایش قرار گرفته و رهبر کره شمالی خود شخصا در مراسم پرتاب این موشک حضور داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار