کرمانشاه؛

کشاورزی استان باید علمی شود

بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری کمتر و بازدهی بالاتر خواهد توانست به کمک حل معضل بیکاری بیاید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به آمار بالای بیکاری استان گفت: بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری کمتر و بازدهی بالاتر خواهد توانست به کمک حل معضل بیکاری بیاید.
دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا در مراسم افتتاح سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح 140 هکتار از اراضی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، با اشاره به وجود اراضی مستعد زراعی در استان کرمانشاه در کنار برخورداری از اقلیم‌های مختلف آب و هوایی، خاک مناسب و میزان بارندگی سالانه دوبرابری نسبت به کشور اظهار کرد: همه اینها یعنی استان کرمانشاه ظرفیت‌های قابل توجهی در عرصه کشاورزی دارد که نیاز به شکوفا شدن دارند.

اعلمی‌آل‌آقا با تاکید بر اینکه اگر تاکنون دانشگاه و فعالیت‌های پژوهشی آن منجر به فناوری و تولید ثروت نشده یعنی در این حوزه غفلت شده، ادامه داد: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه باید به سمتی پیش برود تا مشکلات بخش کشاورزی برای حل شدن به آن ارجاع داده شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: باید در بخش های مختلف پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه شاهد بروز تکنولوژی های مختلف بوده و به نماد پژوهشی در عرصه کشاورزی تبدیل شود.

وی از اعضای هیئت علمی پردیس کشاورزی و مناطبع طبیعی به عنوان یک پتانسیل بزرگ یاد کرد و افزود: این مجموعه در کنار مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی استان خواهد توانست نقش مهمی در شکوفایی هر چه بیشتر استان در عرصه کشاورزی ایفا کند.

اعلمی‌آل‌آقا با تاکید بر اینکه باید سمت و سوی دانشگاه به سمت حوزه پژوهش های نوین در عرصه کشاورزی باشد، یادآوری کرد: باید کشاورزی استان را به سمت شاخص‌های علمی پیش برده و یک افق جدیدی را پیش روی بخش کشاورزی استان باز کنیم.

اعلمی‌آل‌آقا در ادامه خواستار همکاری پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با مجموعه فنی و حرفه‌ای استان جهت ارتقای سطح مهارتی دانشجویان شد و افزود: پرداختن به این مهم خواهد توانست نقش مهمی در بالا بردن توان فنی و مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: استفاده از کار عملی و آشنایی دانشجویان با نمونه های عینی به فارغ التحصیلان دانشگاهی جرات و جسارت کار کردن می دهد و آنها را آماده ورود به بازار کار می کند.

اعلمی‌آل‌آقا در ادامه با اشاره به آمار بالای بیکاری استان اظهار کرد: بیکاری روی مردم استان فشار آورده و بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری کمتر و بازدهی بالاتر خواهد توانست به کمک حل معضل بیکاری بیاید.

وی تصریح کرد: اهمیت بخش کشاورزی در استانی که افق توسعه آن در قالب بخش کشاورزی دیده شده به وضوح مشهود است و دانشگاه باید به نحو ملموس‌تری در حل مشکلات استان ورود کند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه سپس با بیان اینکه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه باید به پایلوت محصولات گلخانه‌ای تبدیل شود، افزود: در این خصوص آماده بررسی جدی پروپوزال ها هستیم.

اعلمی‌آل‌آقا در ادامه اظهار کرد: تجهیز 140 هکتاری اراضی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمالنشاه یک اقدام جدید است که باید تداوم پیدا کند و مقدمه‌ای جهت آبی کردن کلیه اراضی استان باشد.

  وی با بیان اینکه دانشگاه باید خیلی زودتر از اینها شروع به تجهیز اراضی خود به سیستم‌های نوین آبیاری می‌کرد، افزود: در هر حال این حرکت اقدام خوشایندی است که مصر به ادامه این مسیر با شتاب بیشتر تا رسیدن به جایگاه مطلوب در استان هستیم.

 
انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار