در اتباط با اتهام فساد مالی؛

فرانسوا فیون دوباره به دادگاه احضار شد

روزنامه فرانسوی لوموند از احضار مجدد فرانسوا فیون به دادگاه در ارتباط با اتهام فساد مالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرانسوی لوموند در خبری از احضار مجدد «فرانسوا فیون» نامزد مغلوب جناح راست میانه در انتخابات ریاست جمهوری2017 فرانسه به دادگاه در ارتباط با اتهام پرداخت حقوق‌ به اعضای خانواده‌اش در ازای واگذاری مشاغل جعلی به آنها خبر داد.

لوموند در گزارش امروز خود اعلام کرد فرانسوآ فیون در روز 30 ماه می جاری (9 خرداد ماه) بار دیگر در چارچوب تحقیق درباره اتهام واگذاری مشاغل جعلی و ساختگی به همسر و فرزندانش به دادگاه احضار خواهد شد.

براساس این گزارش، فرانسوا فیون در جریان نخستین جلسه بازجویی خود در روز 14 مارس گذشته و در بحبوحه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، از پاسخگویی به پرسش‌های قضات خودداری کرد و به خواندن اعلامیه‌ای کتبی که در آن خواستار اثبات بی‌گناهی خود شده و روند قضاوت را زیر سؤال برده بود، بسنده کرد.

در همین حال نشریه فرانسوی کنر آنشینه اواخر ماه ژانویه گذشته اعلام کرد «پنلوپه فیون» همسر «فرانسوا فیون» نامزد جناح راست میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به مدت 8 سال مشاور پارلمانی وی بوده و طی این مدت بدون اینکه کاری انجام داده باشد، 500 هزار یورو حقوق دریافت کرده است.

در پی این افشاگری، فیون و همسرش طی ماه مارس گذشته به اتهام سوء‌استفاده از بودجه عمومی و دولتی مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.

طبق اطلاعات منتشره از سوی این نشریه فرانسوی که معمولا اختلاس‌ها و فسادهای مالی مسئولان را افشا می‌کند، فیون نامزد محافظه‌کار انتخابات فرانسه همچنین به دو فرزندش نیز چیزی در حدود 840 هزار یورو به عنوان دستمزد شغل مشاور پارلمانی پرداخت کرده است که تیم تحقیق در خصوص اتهامات وارده اسنادی در این خصوص را در پارلمان فرانسه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار