یزد؛

محدود بودن جرائم انتخاباتی با درایت مردم و تعامل بین مسئولان

با هوشمندی مردم و تعامل بین مسئولان جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکنون در استان یزد محدود بوده است.

محمدرضا حبیبی رئیس‌کل دادگستری درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان اشکذر با اشاره به رصد دقیق تبلیغات نامزدها اظهار داشت: با هوشمندی مردم و تعامل بین مسئولان جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکنون در استان یزد محدود بوده است.

 حبیبی رئیس‌کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان اشکذر بابیان اینکه ولایت‌فقیه به‌عنوان ستون نظام جمهوری عامل اصلی در کسب موفقیت، سربلندی و استمرار نظام است اظهار داشت: مردم باید ضمن تبعیت کامل از منویات مقام معظم رهبری دیگران را برای شرکت در مشارکت‌های اجتماعی ترغیب نمایند.
 
وی حضور چشمگیر همه آحاد مردم در انتخابات را بااهمیت و ضروری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شور و شوق خوبی در بین مردم برای حضور در انتخابات دیده می‌شود و این مهم مؤید و مصدق بینش بالای سیاسی و اجتماعی مردم است.
 
عضو هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استان با اشاره به‌ضرورت نظارت و رصد تخلفات و جرائم احتمالی برخی از نامزدها و حامیان آن‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی خاطرنشان نمود: خوشبختانه در سطح استان با توجه به درایت مردم و نیز تعامل مطلوب مسئولان تخلفات و جرائم انتخاباتی تا به امروز محدود بوده که در حال رسیدگی است.
 
ایجاد امنیت در انتخابات مورد دیگری بود که رئیس‌کل دادگستری استان به آن اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری تأکیددارند که دستگاه‌های قضائی، نیروی انتظامی و وزارت کشور در بحث ایجاد امنیت در انتخابات تلاش نمایند ونیز باکسانی که بخواهند در امنیت و نظم عمومی اختلالی به وجود آورند با جدیت برخورد شود که این امر هم‌اکنون با رصد نیروهای اطلاعاتی به نحوی شایسته در حال انجام است.
 
 امام‌جمعه اشکذر نیز در صحبت‌های خود احترام به قانون و دوری از خودخواهی را دو عامل تعامل بخش در جامعه عنوان کرد و همگان را به حضور پرشور در انتخابات پیشرو دعوت نمود.
 
حجت‌الاسلام طالبیان قانون‌گریزی و خودخواهی را از رذالت‌ها و مایه عقب‌ماندگی جوامع برشمرد و افزود: در مقابل آن مشورت و قانون پذیری می‌تواند شرایط را برای رشد و پیشرفت هر منطقه‌ای فراهم نماید.
 
فرماندار اشکذر نیز با تشریح فرآیند و اقدامات انجام در مقوله انتخابات از ابتدا تاکنون اظهار داشت: همه تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم در این شهرستان همانند سایر نقاط ایران فراهم‌شده است.
 
محمدعلی شاه‌حسینی افزود: همکاری و تعامل مطلوب دستگاه قضا به‌ویژه در مقوله انتخابات سبب تسریع درروند برگزاری فرآیند انتخابات به‌عنوان یک رویداد ملی در شهرستان اشکذر بوده است و این مهم شرایط را برای خلق حماسی دیگر در 29 اردیبهشت‌ماه محیا نموده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.