باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مسئولان وزارت نفت برنامه جامعی برای محیط زیست عسلویه تدوین کنند/خاموشی فلر اول پالایشگاه پارس جنوبی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وزارت نفت برنامه جامعی برای محیط زیست عسلویه تدوین کنند.

مسئولان وزارت نفت برنامه جامعی برای محیط زیست عسلویه تدوین کنند/خاموشی فلر اول پالایشگاه پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه الماسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درمراسم رونمایی از فلر سبز پالایشگاه اول پارس جنوبی که عصر دیروز در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت
: کاهش فلرینگ در منطقه عسلویه از اهمیت بالایی برخوردار است ، از سال 89 تا به امروز شاهد تلاش برای کاهش انتشار گازهای در مجتمع گاز پارس جنوبی بوده‌ایم، که این روند در دو سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب تأکید کرد: خاموش شدن فلر پالایشگاه اول پارس جنوبی از اولین‌ و تنها مواردی است که شاهد هستیم به‌صورت واقعی در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه انجام شده است.

وی با ابراز خرسندی از انجام این پروژه توسط متخصصان داخلی در پارس جنوبی فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص توسعه جنگل‌های حرا را نیز شایسته تقدیر دانست.

الماسی بر افزایش فعالیت‌های زیست محیطی در آینده تأکید کرد و بیان داشت: به‌زودی باید برای فازهای جدید که وارد مدار شده‌اند، واحدهای اصلی زیست محیطی راه‌اندازی و نباید به مسائل زیست محیطی به خاطر افزایش تولید بی‌توجهی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم در نهایت از مسئولان وزارت نفت خواست برنامه جامع و کاملی برای مسائل محیط زیستی منطقه عسلویه تدوین و این موضوع را با جدیت بیشتر و بیش از پیش پیگیری کنند.

گفتنی است مراسم رونمایی از فلر سبز پالایشگاه اول پارس جنوبی  عصر دیروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مهدی یوسفی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سکینه الماسی عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم  و مدیران ارشد مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار