رئیسی در برنامه نشست با کارشناسان:

دولتی که فضای اشرافی‌گری دارد فاتحه‌اش خوانده می‌شود/زنگ انشاء تمام شده و موقع حساب است

نامزد دوازدهمن دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که دولت را فرصتی می‌دانند برای مال‌اندوزی و زندگی اشرافی دارند به هیچ عنوان برای مردم پذیرفتنی نیستند بنده فکر می‌کنم در دولتی که بخواهد برای مردم باشد نباید روحیه اشرافی‌گری داشته باشد دولتی که فضای اشرافی‌گری دارد فاتحه‌اش خوانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه نشست با کارشناسان در باره اعتقاد به ساده‌زیستی اظهار داشت: ساده‌زیستی برای مدیرانی که در این مقام مشغول به کار هستند یک ضرورت است امروز زندگی امام خمینی و مقام معظم رهبری پیش روی ما قرار دارد و حساسیت مردم نسبت به کسانی که مسئولیتی دارند و زندگی ‌های اشرافی دارند بسیار بالا است.

وی افزود: تاکیدات ادیان است که زندگی‌تان را با زندگی متوسط مردم هماهنگ کنید که آنها وقتی زندگی شما را می‌بینند احساس فقر و ناراحتی نکنند. همچنین انقلاب اسلامی ما نیز بدین گونه است که مسئولین مردمی باشند ؛در دولت کار و کرامت نیز به عنوان مسئول دولت اگر توفیقی حاصل شود برای مدیران این شرایط در نظر گرفته می‌شود.

رئیسی بیان داشت: کسانی که دولت را فرصتی می‌دانند برای مال‌اندوزی و زندگی اشرافی دارند به هیچ عنوان برای مردم پذیرفتنی نیستند بنده فکر می‌کنم در دولتی که بخواهد برای مردم باشد نباید روحیه اشرافی‌گری داشته باشد دولتی که فضای اشرافی‌گری دارد فاتحه‌اش خوانده می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر مردم ببینند مسئولین دولتی، زندگی اشرافی دارند یقین بدانید پایه‌ها سست می‌شوند امنیت ملی ما خدشه‌دار می‌شود چرا که امنیت ملی اساسش اعتماد مردم به نظام است.

وی در ارتباط با فضای علمی و پژوهشی کشور بیان داشت: بیان آنکه ما اهل پژوهش هستیم و اینکه بگوییم می‌خواهیم منابع آن را تامین کنیم یک شعار به شمار می‌رود ما باید ابتدا یک درصدی از بودجه عمومی کشور را از بودجه‌ای که در اختیار آموزش عالی قرار دارد بگذاریم و این بودجه قابل توجهی باشد.

رئیسی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما این است که اعتبار کافی برای بحث پژوهش در نظر گرفته شود دوم این که ما باید مراکز پژوهشی دانش‌بنیان و مردم نهاد را در کشور توسعه دهیم به عنوان مثال پژوهش در حوزه کشاورزی و صنعت کاربردی است چرا که کشاورزی ما باید دانش‌بنیان شود. کشاورزی اگر بخواهد دانش‌بنیان شود ما باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم در حال حاضر استقلال کشاورزی یک اصل است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: ما امکان تولید برق را در کشور داریم. بنده فکر می‌کنم که باید تا چهار درصد بودجه به تحقیقات اختصاص پیدا کند و دولت باید بر شرکت‌هایی که بر پایه پژوهش بنا شده‌اند نظارت کند نباید با پژوهش به صورت کاسب‌وارانه رفتار شود، بلکه ما باید بین اقتصاد علم و سیاست ارتباط برقرار کنیم  باید اقتصاد و صنعت کشاورزی با هم هماهنگ باشد. باید به دنبال بازار صادرات کالاهای تولید داخل باشیم در حال حاضر ما با کشورهای مختلفی ارتباط داریم اما بازار آنها متعلق به کشورهایی مانند ترکیه است. که این نشان می‌دهد دیپلماسی در حوزه اقتصاد فعال نیست.

رئیسی بیان داشت: بین دانشگاه و پژوهش و  اقتصاد باید ارتباط ایجاد شود باید رابطه بسیار قوی بین مراکز پژوهشی برقرار شود به نحوی که تمام نیروها در جهت مشکلات کشور بسیج شوند تمامی دانشجویان محقق نیستند و دانشجویی که تمام زندگی‌اش را در بخش پژوهش می‌گذارد و تمامی اساتید باید روحیه پژوهشی در آنها وجود داشته باشد. اما بعضی پژوهش‌ها پژوهش‌های فاخر است ما باید در دانشگاه‌ها توضیح مسئله کنیم هم باید تقسیم موضوعی شود و هم ارتباط بین پژوهشگاه‌ها باشد که بتوانیم بهره‌وری را در این زمینه افزایش دهیم همچنین افزایش بودجه و اعتبارات و تحویل گرفتن پژوهشگران در این میدان می‌تواند موثر باشد

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پیرامون دخالت‌های آمریکا در جمهوری اسلامی ایران و راهبردهای عملی برای غلبه بر تهدیدهای دشمن بیان داشت: یک راه این است که ما حتما توانمند باشیم چرا که این ها نمی‌توانند با کشور توانمند  برخورد کنند این نگاه اشتباه است که ما توانمندی کشور را کاهش دهیم که به این بهانه آنها راضی می‌شوند چرا که آنها راضی نخواهند شد.

وی افزود: اگر امروز آقایان دولتی می‌آیند و نسبت به بحث هوا و فضا و مسائل هسته‌ای به صورت تحقیر برخورد می‌کنند تصورشان این است که این رفتار دشمن را راضی می‌کند اما این گونه نیست آنها راضی نخواهند شد بنیه دفاعی در هر کشور برای جنگیدن نیست بلکه برای نجنگیدن است اگر کسی موشک دارد برای جنگیدن نیست به این دلیل که بازدارندگی دارد و این بازدارندگی باعث می‌شود که کسی جرات تعرض به خاک کشور ما را نداشته باشد.

رئیسی ادامه داد: در عرصه‌های مختلف ما می‌توانیم توانمند باشیم به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه شریف ماهواره‌ای برای پرتاب به فضا ساخته‌اند و آقایان دولتی گفتند که اگر این ماهواره را به فضا پرتاب کنید روابط ما با کشورهای دیگر دچار مشکل می‌شود.
 

وی افزود: اگر علم و فناوری مان باعث اقتدار کشور شود و اگر بخواهیم کشور ما در کشاورزی و نانو تکنولوژی و در صنعت دانش‌بنیان و در داروسازی قدرتمند شود تنها حفظ کردن فرمول و دانش اقتدار نمی‌آورد. دنیا وقتی ببیند ما در صنعتمان و کشاورزیمان استقلال داریم قطعا کوتاه می‌آید و با این کار می‌توانیم دشمنانمان  را وادار به عقب نشینی کنیم.

رئیسی در ادامه افزود: باید به جوانان اعتماد کنیم و نباید در برابر برخی مسائل مانند مسائل دانش بنیان توان دفاعی کوتاه آمد چرا که تفوق و برتری دشمن را مهیا می‌سازد بنابراین باید به جهات مختلف کشور را توانمند سازیم .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: مذاکره تنها یک تکنیک است و ما در دولت کار و کرامت با همه دنیا تعامل خواهیم داشت اما تعاملی که بر پایه عزت ملت ایران برقرار باشد و در دنیا دنبال صلح خواهیم بود.

وی در خصوص مسکن روستایی نیز تصریح کرد: دولت موظف است 200 مسکن روستایی برای روستا نشینان ایجاد کند و دولت یازدهم باید جوابگوی این مسئله باشد که توانسته از عهده چنین کاری بر آید یا خیر. در این اسناد دهک‌های پایین باید تحت پوشش دولت قرار گیرند بطور مثال در روستا می‌توان به آنها زمین داد و در قالب تسهیلات و مصالح به آنها یاری رساند در این میان حساب صد در بنیاد مسکن و افتتاح آن توسط حضرت امام شاهد این مدعاست.

رئیسی در خصوص افزایش یارانه دهک‌های پایین جامعه تصریح کرد: برخی می‌پرسند از کجا می‌خواهید چنین کاری انجام دهید این در حالی است که وقتی حامل‌های انر‍ژی را گران کرده‌اید و پول از 40 هزار میلیارد به 80 هزار رسیده است می‌توان این کار را انجام داد مثال آن اقداماتی است که دولت در آستانه انتخابات انجام داده از جمله می‌توان وصل دوباره یارانه برخی افراد اشاره کرد.
 
حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقد هستند تا زمانی که قدرت خرید مردم حفظ شود افزایش نرخ تورم نمی‌تواند ایجاد اشکال کند، شما با این دیدگاه به چه میزان موافق هستید و اگر موافق هستید علت آن چیست؟ گفت: برخی از مسئولین می‌گویند که تورم ما ۸ درصد است اما بنده می‌گویم که آیا سفره مردم هم این را می‌گوید و یا خیر؟ لذا آقای رئیس جمهور اعلام کردند که نباید به اعداد و ارقام توجه کنیم و باید به جیب مردم نگاه کنیم، با این حال ما جیب مردم را مدنظر قرار می‌دهیم بنابراین بنده از مردم سوال می‌کنم آیا سفره شما طی چهار سال گذشته بزرگتر شده و یا کوچکتر؟

وی افزود: ما طبق اعداد و ارقامی که داریم بین ۴۰ تا ۱۳۳ درصد افزایش قیمت بین اقلام غذایی وجود دارد که این یعنی دو برابر افزایش قیمت لذا هرکسی منکر این مسئله می‌باشد بهتر است برود در خیابان و خودش کالایی را تهیه کند و مشاهده کند که قیمت آن به چه نحو است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: اگر چرخ اقتصادی کشور راه بیفتد تورم روی عددی که عنوان می‌شود بماند این مسئله بسیار مطلوب است بنابراین اگر چرخ‌های اقتصادی کشور به حرکت افتاد و طبق این مسئله آرامش در بازار برقرار شد و تورم به میزان ۸ درصد ماند این مسئله بسیار مطلوب است اما در حال حاضر رکود مسئله‌ای است که باید حل شود.

رئیسی افزود: آقای روحانی چندین بار تأکید کردند که ما از رکود عبور کردیم لذا ما هم عنوان می‌کنیم که اگر عبور کردید یک عده دیگر را هم از این مسئله عبور دهید و هم خودتان تنها عبور نکنید بنابراین در این رابطه باید نظر بازار را هم بپرسیم چرا که بنده تها فردی نیستم که این مطلب را بیان می‌کنم و برخی از کارخانه‌دارهای ما معتقدند رکود وجود دارد بنابراین این مسئله بهتر است به قضاوت مردم گرفته شود که آیا رکود وجود دارد و یا خیر، همچنین به نظر بنده می‌رسد که ما باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و زمانی این قدرت خرید افزایش پیدا می‌کند که دولت دستش را از جیب مردم بیرون بکشد.

وی با بیان اینکه افزایش سه برابر نقدینگی یعنی دست در جیب مردم کردن، تأکید کرد: ما اگر سازمان تأمین اجتماعی را به حال خود بگذاریم و این سازمان شرکت‌های متعدد شستا را فعال کند که باید ۳۳ درصد سود را سازمان تأمین اجتماعی بدهد که در حال حاضر ۷ درصد می‌دهد؛ این مسائل به نحو دیگری حل خواهد شد. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا دولت باید در صندوق بازنشستگان دست دراز کند، گفت: بنده سوال می‌کنم که آیا برداشت ۱۰۰ هزار میلیارد از صندوق بازنشستگان کار درستی است؟ 

رئیسی با بیان اینکه ما می‌توانیم مشکل بازنشستگان را حل کنیم، گفت: دولت وقتی که بدهی‌های خود را با بانک‌ها تسویه می‌کند و همچنین دولت سیستم نظارت خود را در موضوع بانک‌ها افزایش دهد قطعاً می‌تواند این مسئله حل شود.

وی افزود: دولت اگر بگذارد برخی از ساختمان‌های معطل مانده و بلوکه شده در روند فعالیت قرار گیرد خیلی از مسائل اقتصادی کشور حل خواهد شد لذا این مسائل مدیریت خود را می‌طلبد بنابراین عرض ما این است که ما در کشور کمبود نقدینگی نداریم همچنین ما کمبود آب نداریم. درست است که ایران هم مثل برخی از کشورها در برخی مقاطع کمبود آب دارد اما با این همه نهر آب و با این همه نزولات آسمانی ما دیگر نباید مشکل آب داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم، گفت: عمده مشکلات ما ضعف مدیریت است. 

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه شما برای رفع بیکاری در کشور چیست، گفت: عددی که درباره بیکاری مسئولین اعلام کردند ۱۲ درصد است که ما به این رقم اعلامی احترام می‌گذاریم اما یک ملاکی در این آمار وجود دارد که قابل نقد است لذا ما به کسی که شغل نداشته باشد بیکار می‌گوییم اما برخی از آقایان می‌گویند کسی که در روز دو الی سه ساعت فعالیت کند شاغل است بنابراین ما به این ملاک نقد داریم.

وی افزود: عرف جامعه این ملاک را نمی‌پسندد بنابراین نقد ما به این عدد اعلامی واقعی است.

رئیسی با اشاره به آمار ۶ میلیون بیکار طبق بررسی‌های مرکزی پژوهش‌های مجلس گفت: ما این رقم را نمی‌گوییم و فرض می‌کنیم این رقم ۵ میلیون است لذا با این روشی که دولت برای رفع بیکاری اعلام می‌کند باید دید که می‌تواند این عدد را صفر کند لذا بنده معتقدم دولت با روشی که اتخاذ کرده ۱۰ سال طول می‌کشد تا رقم بیکاران را صفر کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در رابطه با اشتغال نیازمند عزم و اراده جدی هستیم، گفت: ما معتقدیم که باید شغل میلیونی ایجاد کرد. 

رئیسی با بیان اینکه بر اساس قوانین باید شغل میلیونی ایجاد کرد، گفت: برخی آقایان می‌گویند که باید ۱۲درصد به ۸ درصد برسد که بنده معتقدم این مسئله جز ایجاد شغل میلیونی راه دیگری ندارد لذا آقایان یا باید بگویند نمی‌خواهند قانون را اجرا کنند و یا اینکه اگر می‌خواهند قانون را اجرا کنند باید بگویند که می‌خواهند شغل میلیونی فراهم کنند بنابراین ما از ابتدا گفته‌ایم که می‌خواهیم شغل میلیونی ایجاد کنیم اما برخی می‌گویند از کجا؟ که ما هم در پاسخ به آنها گفتیم که ظرفیت ‌هایی در کشور وجود دارد که می‌توان از آنها به نفع اشتغال زایی استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی موضوعات اشتغالزا گفت: باید بگویم که مسکن جزو صنایع پیشران اقتصادی است و می‌تواند اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند لذا بنده معقدم مسکن می‌تواند تعداد ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار شغل ایجاد کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توجه به فضای مجازی در مسئله اشتغال بیان داشت: ما در این بخش نمی‌خواهیم از آرمان و قید صحبت کنیم اما باید بگویم همین کشور همسایه ما هندوستان به میزان درآمد ما از نفت از فضای آی تی استفاده می‌کند، همچنین باید بگویم پاکستان در حال حاضر ۸ میلیارد دلار از فضای مجازی درآمدزایی می‌کند که بنده معتقدم ما می‌توانیم در فضای آی تی ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

رئیسی با اشاره به توجه به مسئله اقتصاد دریاها در زمینه اشتغال‌زایی گفت: برخی از کشورهای اتحادیه اروپا ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی ‌شان از دریاست این در حالی است که جوانان بندرعباسی و مازندرانی و گیلانی بیکار هستند.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در اشتغالزایی بیان داشت: به جرئت می‌توانم بگویم که ایران قطب گردشگری جهان است و هر استان ما می‌تواند از طریق گردشگری اشتغالزایی کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توریسم و توریسم درمانی اشاره داشت: ما اگر در برخی از استان‌های کشور توریسم درمانی را ایجاد کنیم کشورهای خلیج فارس دیگر به اروپا برای درمان خود سفر نمی‌کنند.

رئیسی با اشاره به مبحث کشاورزی و اشتغالزایی آن بیان داشت: کشاوزی از جمله پیشران‌های اقتصادی کشور است که باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

وی افزود: به عنوان مثال باید گفت که از میوه‌ای چون خرما می‌توان ۷۰ محصول را تولید کرد  لذا این جای سوال دارد که چرا باید خرمای کشاورز خراب شود و بهره برداری از آن نداشته باشیم بنابراین مدیریت در این مسئله بسیار مهم است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بخش پتروشیمی و استفاده آن در اشتغال زایی کشور بیان داشت: ما در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌توانیم دو میلیون تن را به ۱۰ میلیون تن تبدیل کنیم که این مسئله می‌تواند اشتغالزایی کند. 

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستگاه‌های نظارتی سازمان یافته در نظام به چه میزان مورد توجه شما قرار خواهند گرفت، گفت: فساد در نظام اداری ما مطلقاً قابل قبول نیست لذا برای اینکه فساد در کشور نیاید ساز و کاری وجود دارد و این مسئله با بخش نامه و سخنرانی حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه فساد در سازمان‌ها را شناسایی کرد، افزود: به عنوان مثال نظام واردات کالا باید اصلاح شود و آن مقاطعی که واردات و صادرات انجام می‌شود و آن مقاطعی که تسهیلات بانکی به افراد تسهیلات پرداخت می‌شود مورد اصلاح قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه ما باید ساختارها را در این موضوع اصلاح کنیم ادامه داد: دولت کار و کرامت مصمم است که ساختارهای فسادزا را اصلاح کند که این اولین گام در دولت خواهد بود همچنین باید بگویم دولت، قبل از اینکه دیگران از او حساب کشی کنند باید خودش به حساب خود برسد و نظارت پذیر باشد بنابراین باید سیستم و ساختمان نظارتی در کشور مستحکم باشد.

وی افزود: باید نظارت‌های درون سازمانی را در برخی از دستگاه‌ها فعال کرد لذا بنده قصد دارم در دولت خود کاری کنم که این مسئله در کشور انجام نشده و آن این است که ما می‌خواهیم علاوه بر کشور یک دفتری در استان‌ها افتتاح شود و این دفتر ارتباط مستقیمی با شخص آقای رئیس جمهور داشته باشد که این دفتر نامش دفتر رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی درباره عدم پاسخگویی به سوالات آنها خواهد بود.

رئیسی ادامه داد: طبق این دفتر مردم می‌توانند شکایت و دغدغه‌های خود را به مسئول عالی دولت منتقل کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: بنده معتقدم رئیس دولت بیش از هرکسی باید مدعی فساد باشد.
 
 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص فساد بیان داشت:اگر فساد رخنه کند من جبهه نمی‌گیرم بر عکس تشکر می‌کنم. اگر مدیران این روحیه را داشته باشند مبارزه صورت می‌گیرد در غیر اینصورت قانون مانند انشا می‌شود. مانند برخی نامه‌نگاران که در نقد به دولت اعلام کردند کلاس انشا به اتمام رسیده و حال کلاس حساب است ما هم باید به مردم حساب پس دهیم.

وی در ادامه افزود: اگر خط قرمز برخورد با فساد باشد زمین‌گیر می‌شویم ما در دولت کار و کرامت خط قرمزی برای مبارزه با فساد نخواهیم داشت.

رئیسی همچنین به دستگاه‌های برون سازمانی اشاره کرد و گفت: باید سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را در کار خود دخیل کرد و نباید به آنها به عنوان یک مچ‌گیر  نگاه کرد. من زمانی که در کسوت رئیس بازرسی بودم نمایشگاهی گذاشتم و تمام اینها را نشان دادم که دولتی‌ها مراتب تشکر خود را ابراز داشتند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص افزایش کیفیت بیان داشت: موسسه استاندارد را باید فعال کرد که کیفیت کالا را تضمین کند در این راستا تقسیم کاری با تولید کنندگان انجام می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم کیفیت را افزایش دهند ما هم از وزارت امور خارجه کارها را در خصوص تقاضا برای فروش کالا پیگیری می‌کنیم همچنین با همکاری وزارت خارجه و وزارت اطلاعات تلاش می‌کنیم که قاچاق کالا را افزایش دهیم و اگر از این بحران توانستیم به خوبی عبور کنیم و ده میلیارد دلار قاچاق را کم کنیم به یک میلیون شغل دست یا‌فته‌ایم.

وی به شاخص فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: ما وزارتخانه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و ارشاد داریم بنابراین می‌توان گفت اگر آموزش را با پیگیری از این بخش‌ها بهتر کنیم خلاف و جرم کمتر می‌شود و در نهایت حقوق جامعه بهتر رعایت می‌شود.

رئیسی سند 2030 را سوال برانگیز توصیف کرد و افزود: سند ملی کشور به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده اما سند 2030با مشکلاتی مواجه بوده از جمکله آنکه بومی سازی نشده و از فرآیند قانونی عبور نکرده بنابراین ما باید به اسناد بالا دستی توجه کنیم و پس از آن کاری انجام دهیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص فرهنگ انتقاد بیان داشت: از هر کسی بپرسیم می‌گوید من انتقاد پذیر هستم اما نکته جالب در خصوص نقد تداوم سلامت دولت است که به آن یاری می‌رساند نباید از نقد به عنوان تهدید یاد کرد بلکه باید به عنوان فرصت آن را تلقی کرد من همیشه یک روز جلسه نقد‌پذیری را در سمت‌هایی که داشته‌ام برگزار کرده‌ام همچنین پس از نماز مغرب و عشا مردم به مسجد می‌آیند و مشکلات خود را با من در میان می‌گذارند بنابراین باید حاجب و مانع میان مردم و مسئولین برداشته شود و با مردم در ارتباط بود.

وی در ادامه افزود: من اقتصاد را پشت ویتیرین می‌گذارم و مردم را در جریان همه امور از جمله مزایده‌ها و مناقصه‌های محرمانه می‌گذارم.

رئیسی با تکیه بر افزایش بهره‌وری در کنار اشتغال زایی تصریح کرد: ما در این‌باره کار علمی را در پیش می‌گیریم و در دولت کار و کرامت برایش برنامه‌ریزی می‌کنیم. چرا که کشور متعلق به همه افراد است و شهروند درجه یک و دو نداریم من هم سعی می‌کنم خط کشی ‌ها را بر دارم چرا که حقوق تمام افراد در قانون ذکر شده و هنر دولت این است که نگذارد حقی از کسی ضایع شود در این میان وظیفه ما این است که آزادی‌های اساسی مردم را تامین کنیم و بر این وعده خواهیم ماند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.