میرسلیم در گفت و گوی ویژه خبری:

برخی وزرای دولت سرمایه شان به هزار میلیارد تومان رسیده است / برازنده جمهوری اسلامی نبود که گرفتار مصیبت شود

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی وزرا را داریم با توجه به اینکه اغلب مسئولیت هایشان در طول 38 سال گذشته دولتی بوده و حقوق دولت ها هم مشخص است سرمایه شان به هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید مصطفی آقا میرسلیم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی پیرامون علت کاندیداتوریش در انتخابات اظهار داشت: علت اصلی آمدن من به صحنه این بود که بسیاری از حقوق اساسی مردم بر زمین مانده است و تلاش هایی که تا به حال از سوی دولت های مختلف صورت گرفته نتوانسته تمام این حقوق را ایفا کند و باید دست به کار می شدیم.
وی ادامه داد: به ویژه اینکه دولت یازدهم کمتر به حقوق اساسی مردم اهتمام ورزیده است و اگر گاهی هم نکته ای را مطرح کرده در حد شعار بوده است و اقدام عملی که لازم بوده انجام نداده اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما مسئله بیکاری را داریم، بیکاری مردم را بیچاره کرده است مسئله رکود را داریم تولید خوابیده و فضای کسب و کار بی رونق است و به دنبال آن مسائل دیگری شکل گرفته و انواع و اقسام اختلاس ها و فسادها را داشتیم که ناشی از قسمت اولی بود که توضیح دادم.
وی ادامه داد: برای ما نگرانی هایی مطرح شد و تصمیم گرفتیم وارد صحنه بشویم و آن چرا که لازم است به شکل فداکارانه برای رهانیدن جامعه از این گرفتاری ها انجام بدهیم و با کمک خود مردم و تعابیری که تاکنون در قانون اساسی اندیشیده شده و با کمک خود مردم و تعابیر قانون اساسی بتوانیم راهی برای حل این گرفتاری ها پیدا کنیم البته به اعتقادم راه نجات امروز ما عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون فساد اقتصادی ریشه آن و راه حلش اظهار داشت: فساد اقتصادی متاسفانه در جامعه بسیار جدی شده است برازنده جمهوری اسلامی این نبود که گرفتار این گونه مصیبت ها بشود.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: به نظرم باید به سراغ سرچشمه مفاسد برویم یعنی اگر در سطح قوه مجریه که ریشه اصلی مفاسد به آن برمی گردد بتوانیم مفاسد را مهار کنیم دیگر شاهد این نخواهیم بود که جریان رشوه و زد و بند از سمت قوه مجریه به سمت قوه قضاییه بیاید.

وی ادامه داد: با دوستانمان در قوه قضاییه به صورت جدی به این می پردازیم که هر گونه پیشنهاد رشوه از طرف دستگاه اجرایی به سمت قوه قضاییه بیاید به صورت قاطعانه با آن برخورد بشود و با دوستانمان در قوه مقننه نیز صحبت هایی خواهیم کرد و امیدواریم همکاری کنند تا بتوانیم در مقابل زد و بندهای سیاسی بایستیم.

میرسلیم بیان داشت: متاسفانه بدعت هایی در این دولت شکل گرفته که بسیار وخیم است و ای کاش صورت نمی گرفت و آن استفاده ابزاری از بیت المال است که راهی برای فساد می باشد. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: سه سال است که دولت یارانه های نقدی را به عده زیادی پرداخت نمی کند چه طور شده در چند روز آخر تصمیم گرفته اند به همه این 45 هزار و 500 تومان را پرداخت کنند این چگونه بدعتی است؟ ما چه می کنیم؟

وی گفت: چگونه می خواهیم از این توهین کردن به مردم جلوگیری کنیم این ها نشان دهنده این است که یعنی دولت راه نادرستی را انتخاب کرده که با دست درازی کردن به بیت المال خود را وجیه جلوه دهد. 

میرسلیم اظهار داشت: متاسفانه گزارش هایی از شهرستان های کوچک و روستاها رسیده است که مبالغی را در اختیار دهیاران و بخش داران قرار داده اند و حتی در میان مردم این شایعه را پراکنده اند که اگر به رئیس جمهور کنونی رای ندهید در آینده پرداخت یارانه شما با مشکل مواجه می شود این ها روش های نادرستی به لحاظ اجتماعی و ابزار قرار دادن بیت المال است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این دولت متاسفانه شاهد بودیم که وزرای ما علی رغم این که باید خود را وقف مردم کنند درگیر کارهای شخصی خودشان بوده اند و هستند و شرکت هایی برای خودشان تاسیس کرده اند البته این اشکالی ندارد چرا که افرادی با هوش و با استعدادند اما این مسئله قابل جمع نیست.

وی تاکید کرد: هنگامی که رئیس جمهور در فروردین ماه اعلام می کند که من لایحه تضاد منافع را آماده کرده ام پس این نشان می دهد که واقعا تضاد منافعی رخ داده که وی احساس کرده باید لایحه ای برایش تنظیم کند به اعتقادم نیازی به این لایحه نبود، اگر رئیس جمهور قصد برخورد با وزرایی که گرفتار تضاد منافع شده اند را داشت می توانست اقدام کند و نیازی به لایحه قانونی نبود.

میرسلیم تاکید کرد: رئیس جمهور باید با وزرایش برخورد کند و بگوید شما هم کاسبید هم وزیر؛ این نمی شود پس معاونان و زیرمجموعه شما هم کاسب می شوند و این گونه فساد به جامعه راه پیدا می کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: افراد فکر می کنند در دولت که هستند آن جایی که نشسته اند راهی پیدا شده تا کیسه ای برای خود بدوزند در حالی که فردی که به خدمت دولت در می آید باید نوکر و خدمتگذار مردم باشد نه این که به کسب درآمد برای خودش بپردازد.

وی بیان داشت: برخی از وزرا به خانه سفرای خارجی رفته اند نه برای اینکه به نفع مردم تصمیم بگیرند بلکه برای اینکه کار و کاسبی خود را راه بیندازند و این گونه مفاسد در جامعه شکل می گیرد لذا باید اقدام اساسی صورت بگیرد ما نیازی به لایحه تضاد منافع نداریم و راه های مبارزه با آن مشخص است رئیسی که اقتدار دارد می تواند برخورد کند و اگر وزیر تمکین نکرد وی را کنار بگذارد.

میرسلیم گفت: باید بدون رودرواسی با این گونه مسائل برخورد شود و گرنه به لایه های جامعه نفوذ می کند متاسفانه نزدیکان وزرا و معاونان رئیس جمهور از اطلاعاتی استفاده کرده اند که دولت در اختیار دارد و باید آن را به مردم می داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه برخلاف لایحه قانونی، اطلاعات هنوز به صورت شفاف در اختیار مردم قرار نمی گیرد دولت قانونا باید این را اجرا کند چرا اجرایش نمی کند؟ چون به نفع خودشان از این اطلاعات استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: اساسا باید اطلاعات معاملات دولت به جز آنهایی که جنبه امنیتی پیدا می کند که تعدادشان کم هم است در اختیار مردم قرار بگیرد چرا دولت این موارد را کتمان می کند؟ هنوز برخی اطلاعات برجام برای مردم آشکار نیست مثلا بعضی از اقداماتی که صورت می گیرد بعد از چند ماه کشف می شود هم چون پناه بردن به سند 2030.

میرسلیم تصریح کرد: این موارد نشان می دهد که ویژه خواری صورت می گیرد و از اطلاعات سواستفاده می شود دولت نباید از اطلاعات به نفع خودش و وزرایش استفاده کند بلکه باید آن را در اختیارعامه مردم قرار بدهد متاسفانه رعایت نکردن این موارد موجب پدیدار شدن اشکالاتی در نظام اداری کشور شده و ما را به انحطاط کشانده است باید با این چیزها به صورت جدی مبارزه کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: قول و قرارهایی که به مردم می دهند که مثلا فلان لایحه را تصویب می کنیم این ها فرافکنی برای آینده است اگر در طول این 4 سال نتوانستند جلوی مفاسد را بگیرند بدانید در آینده هم نمی توانند ادامه این روند موجب بحران برای کشور می شود. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون شفاف سازی و بحث حقوق و دستمزدها اظهار داشت: این تکالیف در قانون مشخص شده است قرار بود نسبت میان بیشترین و کمترین حقوق4 باشد که بعد به 7 و سپس در حال حاضر به 20 رسیده است چگونه این خلاف ها اتفاق افتاده است؟ معنای این رعایت نکردن قوانین است.

میرسلیم  افزود: در این زمینه دولت مسئولیت دارد و در مورد شفافیت سازی ما معتقدیم که در ابتدا باید قانون اساسی را محترم بشماریم رئیس جمهور، معاونان و وزرا باید به صورت شفاف بگویند درآمدشان چیست که بتوانیم بین ورودی و خروجی مقایسه کنیم بعید می دانم که اگر وزیری تمام عیار در خدمت مردم باشد در زمان کنار رفتنش از دولت بر ثروتش افزوده شده باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی وزرا را داریم با توجه به اینکه اغلب مسئولیت هایشان در طول 38 سال گذشته دولتی بوده و حقوق دولت ها هم مشخص است سرمایه شان به هزار میلیارد تومان رسیده است چگونه این صورت گرفته است؟ مشخص می باشد که ویژه خواری هایی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اگر ما شفاف سازی کنیم و دارایی ها را در اختیار مردم و قوه قضاییه قرار بدهیم امکان نظارت بر آن وجود خواهد داشت و اگر روسا خودشان کارشان شفاف باشد زیردستان هم مراعات می کنند. اساسا باید رئیس جمهور و معاونین و وزرا دارایی خود را به قوه قضاییه اعلام کنند و در این زمینه راستی آزمایی صورت بگیرد متاسفانه به دلیل اینکه منافع برخی به خطر می افتاد با این مسئله مخالفت شد.

میرسلیم تاکید کرد: اگر این ها واقعا خرده شیشه ندارند و سر کار هستند دارایی ها و ثروتشان را به صورت شفاف اعلام کنند و بگویند این ثروت را از کجا به دست آورده اند.

میرسلیم با تأکید بر اینکه دولت صادق دولتی است که دخل و خرجش برای مردم روشن است، گفت: ما هنوز نمی‌دانیم ۴.۱ میلیارد دلار نفتی که فروخته شده پولش به کجا رفته است.

وی افزود: درست است که بابک زنجانی نیز ۲.۶ میلیارد دلار پول نفت را به کشور برنگردانده اما از او وثیقه گرفته شده و الان می‌توان این منابع را پس گرفت و حقوق مردم را ایفا کرد اما با آنچه که در این دولت اتفاق افتاده نمی‌دانیم که ۱۶ میلیارد دلار به کجا رفته و چرا به صندوق دولت بازنگشته است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ چرا دولت اینها را مخفی می‌کند و چرا به راه انحرافی می‌رود و وارد خاکی می‌شود در صورتی که باید به مردم بگویند چکار کردند و اگر اشتباه صورت گرفته عنوان کنند که اشتباه کردند و اگر ویژه خواری نیز وجود داشته با آن برخورد کنند و منابع را به خزانه برگردانند.

میرسلیم تأکید کرد: شفاف‌سازی باعث اعتماد مردم به دولت می‌شود و ولی کاهش اعتماد موجب عدم همکاری و مشارکت می‌شود و در نتیجه عدم مشارکت عدم نظارت را به دنبال خواهد داشت و پس از آن نیز شاهد گسترش فساد در کشور خواهیم بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تا چه حد قاچاق در سطح گسترده‌ را از مبادی رسمی قبول دارید، گفت: خود دولت اعتراف می‌کند وقتی بر سر کار آمد با بیش از ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در سال مواجه بوده اما سال گذشته اعلام شد این میزان به ۱۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از این رقم حدود یک میلیارد دلار به بحث کوله‌باری‌ها برمی‌گردد اما اصل آن برمی‌گردد به قاچاق برخی از دست اندرکاران حکومت که مشغول آن هستند البته نه با سمت دولتی‌شان بلکه با استفاده از نفوذشان.

میرسلیم افزود: ممکن است برخی فرمانداران و وزرا و خویشاوندانشان با بحث قاچاق درگیر باشند و از روابطی که دارند استفاده کنند که این موضوع سبب می‌شود به بحث قاچاق رسیدگی نشود چرا که اگر از سال اول با قاچاق برخورد جدی می‌‌شد امروز کار قاچاق به جایی نمی‌رسید که شکل شبکه‌ای به خود بگیرد.

*هر میلیارد دلار قاچاق صد هزار شغل را به نابودی می‌کشاند

وی با تأکید بر اینکه آثار و تبعات قاچاق بسیار هنگفت است، گفت: هر میلیارد دلار قاچاق صد هزار شغل را به نابودی می‌کشاند لذا ضرورت دارد به این امر پرداخته شود به ویژه به قاچاقی که از مبادی رسمی انجام می‌گیرد باید نگاه جدی صورت گیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین اظهار داشت: آ‌قایان اعلام می‌کنند ما اخیراً وسایلی را از نظر فناوری پیدا کردیم که با کمک آنها می‌توانیم جلوی قاچاق را بگیریم اما در اینجا این سوال مطرح می‌شود که در این چهار سال چه کردید؟ چرا یک دفعه از فروردین ماه به این طرف متوجه شدید؟ این راه حل‌هایی که شما مطرح می‌کنید راه حل‌هایی نیست که به درد کشور ما بخورد و دیگر این شکل دولتمداری و کشورداری نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

میرسلیم افزود: اینها خطاهایی است که اتفاق افتاده و باید کسانی وارد صحنه شوند که دستشان در برخورد با قاچاق باز باشد تا بتوانند با ریشه‌های آن برخورد کنند.

وی افزود: وقتی در رده‌ مسئولین کشور خویشاوندان آنها از قاچاق استفاده کرده‌اند چگونه می‌خواهید با آنها برخورد کنید؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید جلوی قاچاق قاطعانه ایستاد، گفت:‌ می‌توان به استان‌های مرزی و استاندارهای خاک آنها اختیار داد که به طور قاطع و با همکاری نیروی انتظامی با بحث قاچاق برخورد کند.

میرسلیم افزود: البته گمرکی که خودش پاک و دقیق باشد می‌تواند از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کند ضمن اینکه راه‌های فنی خوبی هم در اختیار است و اگر اراده اصلاح باشد خیلی سریع می‌توان با آن برخورد کرد و می‌توان ظرف ۱.۵ تا ۲ سال کاملاً قاچاق را مهار کرد و کشور را از این وضع ناهنجاری که به آن مبتلا شده نجات داد.

وی تصریح کرد: همچنین ناچاریم از نظر گمرکی مقرراتی را مراعات کنیم برای اینکه ما در حال حاضر در همه موارد قابلیت رقابت را نداریم که بخواهیم از گمرک صرف نظر کنیم لذا برای ایجاد یک موازنه صحیح اقتصادی باید مقررات گمرک برجا باشد تا به شرایطی برسیم که وقتی از نظر اقتصادی کاملاً شکوفایی را ایجاد کردیم فشار بر گمرک را کم کنیم و به صورت طبیعی مانع شکل گیری قاچاق به کشور شویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین رابطه به بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس این قانون قیمت سوخت باید به قیمت فوب خلیج فارس می‌رسید اما انگار نه انگار که قانون هدفمندی نوشته شده است .

میرسلیم با بیان اینکه هم اکنون گازوئیل به راحتی قاچاق می‌شود و ما یک سرمایه ملی را از دست می‌دهیم، اعلام کرد:‌ کسانی که در این زمینه قاچاق می‌کنند خود دست اندر کار هستند و دارند با لوله کشی گازوئیل را به خارج از کشور می‌برند، این چگونه استفاده کردن از امکانات کشور به نفع کشور است؟

وی تصریح کرد: اگر قیمت سوخت را به قیمت فوب خلیج فارس برسانیم دیگر دلیلی وجود ندارد که قاچاق سوخت صورت گیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در خصوص اینکه مهم‌ترین مشکل نظام بانکی ما چیست نیز بیان داشت: قانونی تحت عنوان قانون بانکداری بدون ربا داریم که قانون خوبی است البته می‌توان برخی مواد آن را اصلاح کرد و بهبود بخشید.

میرسلیم با بیان اینکه در زمینه بانکداری با یک سلسله کلاه شرعی مواجهیم، گفت: ‌عده‌ای توانسته‌اند کلاه شرعی درست کنند و علی رغم شدت حکمی که در قانون آمده رباخواری کنند طبیعی است که با قانون بانکداری بدون ربا هم مبادرت به رباخواری کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه رباخواری جامعه و اقتصاد یک کشور را بیچاره می‌کند، گفت: البته بانک‌ها برای خود راه‌هایی پیدا کرده‌اند و شاید خودشان مستقیماً درگیر این مسئله نشوند بلکه در کنار خود شرکت‌هایی ایجاد کرده‌اند از طریق آنها کار می‌کنند که کار آنها ربا یا شبه رباست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید نسبت به این مسئله برخورد کند اما زمانی می‌تواند با این موضوع برخورد کند که خودش ذی‌نفع نباشد،‌ اگر برخی از مسئولین بانک مرکزی خودشان بانک خصوصی هم داشته باشند و از قبل بانک‌های خصوصی‌شان از این کارها می‌کنند چطور می‌توانند با این مشکل برخورد کنند؟

میرسلیم با طرح این سوال که چرا وزارت دارایی به صحنه نمی‌آید و پیشنهاد اصلاحی خود را مطرح نمی‌کند، گفت: ظاهراً خودشان هم در این صحنه ذی‌نفع هستند، اگر بخواهیم نظام بانکداری را اصلاح کنیم ابتدا باید به سراغ کسانی برویم که مسئولیت نظارت دارند اما این کار را انجام نمی‌دهند.

وی در ادامه در خصوص نرخ بهره بانکی نیز بیان داشت: اگر ادعای دولت مبنی بر تورم ۸ درصدی را بپذیریم آیا درست است که نرخ بهره بانکی ما حداقل ۱۵ درصد باشد؟ ظاهراً در اینجا هم عده‌ای ذی‌نفع هستند که در درجه اول خود دولت مطرح است و این سوال مطرح می‌شود که چرا دولت از این کارها دست برنمی‌دارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر تورم به ۸ درصد رسیده نرخ بهره بانکی نیز باید کاهش پیدا کند البته این موضوع دستوری نیست و باید ساز و کار دقیق اقتصادی برای آن متصور شد.

میرسلیم تأکید کرد: خیلی از اشکالاتی که در نظام بانکداری است به دلیل آن است که خیلی‌ها از این مشکلات سوء استفاده می‌کنند و در اینجاست که پاکدستی دولت حرف اول را می‌زند و باید کسانی که در دولت هستند خودشان ذی نفع نباشند.

وی ادامه داد: وقتی شما یک وام ۳۰ میلیون تومانی می‌خواهید کلی مصیبت پیدا می‌کنید اما دریافت یک وام ۳۰۰ میلیارد تومانی راحت‌تر است چون برخی از آن بین رئیس شعبه و کارمندان تقسیم می‌شود ضمن آنکه اقساط وام نیز به بانک برنمی‌گردد لذا بانک‌های ما در شرایط مشکلی به سر می‌برند که اگر به داد آن نرسیم برای مردم گرفتاری ایجاد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رکود در کشور وجود دارد و باید آن را برطرف کرد گفت: موضوع نقدینگی و رکود به هم وابسته هستند لذا اگر کشور را از رکود خارج کنیم می توان نقدینگی را مهار کرد.

میرسلیم با اشاره به اینکه باید به تدریج بدون اینکه به تورم التهابی برسیم به دنبال رونق دادن بازار کسب و کار و سوق دادن نقدینگی به سمت تولید باشیم اظهار داشت: نباید به سمت واسطه ها برویم به طوری که در جامعه با مشکل اساسی دلال بازی مواجه هستیم که مثل زالو خون مردم را می مکند پس باید ساز و کارهای لازم را فراهم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با اصلاح نظام بانکی می توان از نقدینگی استفاده کرد و در نهایت به سمت تولید برویم عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور مربوط به نقدینگی است که ما را گرفتار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رکود تورمی بسیار پیچیده ای را در جامعه شاهد هستیم افزود: در دنیا مواردی شبیه آن را در کشورهای توسعه یافته شاهد بودیم هم رکود و هم تورم باید باشد به طوری که رکود مثل بیماری سکته مغزی است و تورم مانند کسی است که دچار ترس شده است لذا باید اذعان داشت که رکود خیلی خطرناک تر است.

میرسلیم با اشاره به اینکه باید ابتدا به مسئله رکود رسیدگی کنیم عنوان کرد: کشور ما گرفتار رکود شده و یکی از دلایل آن بحث قاچاق 25 میلیارد دلاری است به گونه ای که یک سوم اقتصاد کشور در قاچاق تلف شده است و باید جلوی آن را گرفت و به سمت مهار کردن رکود برویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از اشکالات اساسی در گرفتن مالیات است گفت: تا حدودی در موضوع تورم موفق بوده ایم و تا حدود دیگری نیز ناموفق فلذا کاهش قیمت نفت در خارج کشور و غرب سبب رسیدن تورم آنها به یک یا دو درصد شده است.


** کاهش تورم هنر ما نبوده است


وی تصریح کرد: کاهش تورم هنر ما نبوده و به خاطر قیمت هم نبوده است لذا من احساس خطر می کنم چون ممکن است این تورم به سمت ما برگردد.

میرسلیم با اشاره به اینکه به دلیل ارزان شدن نفت تورم کاهش یافته است عنوان کرد: مسکن ارزان از کارهای مهمی است که هر دولتی باید به آن رسیدگی کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانانی که در سن ازدواج هستند مسکنی در اختیار ندارند گفت: 500 هزار مسکن در سال باید تامین شود و چاره آن نیز مسکن ارزان است، ساخت مسکن پیش از این در اختیار بخش خصوصی بوده و اگر مسکن رونق بگیرد 200، 300 شغل در کنار او توسعه می یابد.


**دولت یازدهم هم کاری برای مسکن مهر نکرد


میرسلیم با اشاره به اینکه دولت یازدهم هم کاری برای مسکن مهر نکرده است و فقط شعار داد و انتقاد کرد که این مسکن مهر بیخود است افزود: اقداماتی در دولت قبل صورت گرفت که از نظر مهندسی و شیوه های مناسب اشکال داشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسکن ارزان به مفهوم مسکن غیرمرغوب نیست که ظرف یکی دو سال شاهد گرفتاری های ناشی از ساخت و ساز آن باشیم اظهارداشت: مسکن ارزان در درجه اول باید به صورت مهندسی ساخته شود و هم چنین باید در آن از مصالح خوب استفاده کرد و هزینه باید بابت زیرساخت ها منظور شود و به صورت اجاره به شرط تملیک بازگشت سرمایه را بخواهیم.

وی با اشاره به اینکه مسکن باید مرغوب باشد و باید آن را از تجمل خارج کنیم گفت: نیازی به گچ کاری و آیینه کاری نداریم، این دولت در این قضیه بیشتر به انتقاد گذشته گان پرداخت.

میرسلیم با اشاره به اینکه شغل یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد عنوان کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در 19 دی ماه گفتند که ما از پس مشکلات کشور برنخواهیم آمد مگر اینکه یکپارچگی در قوه مجریه باشد و هم چنین به آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست های کلی در نظر گرفته اند باید توجه کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت آینده باید به صورت هماهنگ با آنچه از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده عمل کند و لذا 15 بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی به اشتغال اشاره دارد اما کم توجهی شده و فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی برعهده معاون اول رئیس جمهور بود اما ایشان وقت را هدر دادند و اقدام موثری انجام نشد.


** ما به لبخندهای امریکا چشم دوخته ایم که فاجعه بار است


وی با بیان اینکه این دولت چشم خود را به خارج و سرمایه های خارجی دوخته است گفت: خودباوری در این دولت وجود نداشت و ما به لبخندهای امریکا چشم دوخته ایم که فاجعه بار است.

میرسلیم با اشاره به اینکه در کشور باید بین 500 تا یک میلیون شغل ایجاد شود افزود: ما نباید مذاکرات خود با خارج را محرمانه نگاه داریم اولین مسئله مهم باید توجه به قابلیت های کشور یعنی درون زایی باشد تا به اتکا به این قابلیت ها از پس مشکلات برآییم و در آینده حتما باید بر قابلیت های خود متکی بود و بعد برای مبادلات علمی اقتصادی می توان به برون گرایی توجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.