خرید ۲۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از شرکت‌های داخلی

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از شرکت‌های داخلی خریداری کرده و پیشرفت آن‌ها در این زمینه برای من حیرت‌آور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه بین‌المللی تهران با اشاره به دستاورد‌ها و تولیدات شرکت‌های داخلی اظهار داشت: با دیدن بخش‌های مختلف این نمایشگاه یک حس غر‌ورآفرین به من دست یافت، زیرا کار‌ها و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و من باورم نمی‌شود که طی این سه سال، کشورمان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی تا این میزان پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: در سراسر کشور حدود ۱۸۵ بیمارستان وجود دارد که ۸۵ درصد محصولات آن‌ها از طریق تولیدات شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و این مسئله سبب خوشحالی من شده است.

هاشمی ادامه داد: پزشکان سیستمشان به خاطر آموزش‌هایشان که اغلب غیربومی است با بقیه افراد فرق می‌کند، به همین دلیل تجهیزات به کار رفته در امر پزشکی به نظر این جامعه باید از کیفیت بالایی و مطابق استاندارد‌های بین‌المللی باشد و این نوع تجهیزات در انجام کارهای پزشکی بسیار اثرگذار است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من امیدوارم بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها به وسیله شرکت‌های داخلی تولید شود، افزود: در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۴ هزار تخت به وسیله شرکت‌های داخلی و بیمارستان‌های کشور فروخته شده و این مسئله سبب کمک به توسعه ساخت کالاهای داخلی است.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: وزارت بهداشت مسئله اقتصاد مقاومتی را با طرح تحول نظام سلامت مد نظر قرار داده و کارهای دیگر را به خوبی در کشور اجرا کرده است و در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های داخلی خریداری کرده است.

وی یادآور شد: تولید کالاهای داخلی رو به پیشرفت است و اکنون شرکت‌ها در مرحله‌ای قرار گرفته‌اند که باید کیفیتشان را ارتقاء بخشند تا سهم عمده‌ای در بازارهای منطقه و بین‌المللی را کسب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار