شاهرود؛

۱۱۰۰رای اولی شاهرودی نخستین حضور خود در انتخابات را تجربه می‌کنند

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود بابیان اینکه حضور گسترده والدین به همراه دانش آموزان در انتخابات سبب فرهنگ سازی و نشان از توجه به آینده کشور است، گفت: شاهرود یک هزار و ۱۰۰ رای اولی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمید باباخانی ضمن بیان اینکه حضور دانش آموزان در انتخابات باعث دلگرمی مسئولان و اقتدار نظام خواهد شد که با مشارکت حداکثری خود درپای صندوق‌های رای در روز ۲۹ اردیبهشت برگ زرینی بر افتخارات ایران رقم خواهیم زد، ابراز داشت: با برگزاری همایش‌های متفاوت توجیهات لازم برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها برای حضور پرشور در انتخابات انجام شده است که باید گفت این همایش‌ها باهدف آشنا شدن دانش‌آموزان و تمرین مشارکت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدارس شاهرود برگزار شد.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش حلقه اتصال خانواده‌ها با نظام سیاسی کشور محسوب می‌شود، افزود: انتخابات فرصت مناسبی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا بتوانند نمونه انتخابات دانش‌آموزی که قبلا در مدارس اجراشده است را در فضای بزرگ‌تر تجربه کنند که در این بین همنوایی والدین همراه نوجوانان می‌تواند نخستین حضور آن‌ها را در مشارکت سیاسی اجتماعی به خاطره‌ای لذت‌بخش مبدل کند.

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود ضمن اشاره به رای گیری به صورت الکترونیکی در سطح شهرستان، ابراز داشت: از دانش آموزان و خانواده‌ها تقاضا داریم در ساعات اولیه به شعبه‌های اخذ رای مراجعه و رای گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند و همچنین از دانش آموزان می‌خواهیم با آگاهی، بصیرت و شناخت وارد میدان شوند و در صورتی که از عملکرد نامزدی بی‌اطلاع هستند از والدین بخواهند تا آن‌ها را راهنمایی کنند.

باباخانی بابیان اینکه امروز شرکت و حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی است، ابراز داشت: در طی چهار دهه از انقلاب به دنیا اثبات کردیم در کشوری زندگی می کنیم که بر پایه مردم‌سالاری دینی بناشده است که مردم در آن تعیین‌کننده هستند لذا این بار نیز با مشارکت و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، مردمی بودن انقلاب را به رخ همه خواهیم کشاند.

وی افزود: انتخابات اولین حضور دانش آموزان در یک مشارکت سیاسی محسوب می‌شود لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای در راستای حفظ و استحکام پایه های نظام تلاش کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.