در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

جای خالی درس اخلاق حرفه‌ای در سرفصل‌های دانشگاه‌های توانبخشی

توانبخشی که با افراد کم توان، ناتوان و در برخی از عرصه ها با عموم افراد در ارتباط است نیازمند آگاهی از اخلاق حرفه ای است و جای درس اخلاق حرفه ای در دروس توانبخشی خالی است.

جای خالی درس اخلاق حرفه‌ای در سرفصل‌های دانشگاه‌های توانبخشی
نگین مرادی عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: گفتار درمانی رشته ای است که بدون جراحی و دخالت دارو به رفع اختلالات گفتار، زبان و بلع می پردازد اما متاسفنه علیرغم ارتباط با بیماران، درمانگران از اخلاق حرفه ای در قالب متون آموزشی اطلاعی ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: نبود درس اخلاق پزشکی در سرفصل های آموزشی مقطع کارشناسی گفتاردرمانی از موضوعاتی است که در دانشگاه اهواز بسته آموزشی اخلاق حرفه ای تهیه شده است و امیدواریم با حمایت انجمن گفتاردمانی و وزارت بهداشت شاهد تعمیم آن در دانشکده ای توانبخشی باشیم.

مرادی رعایت اخلاق حرفه ای در توانبخشی، رعابت مقررات آموزش بالین، منشور حقوق بیمار، تصمیم گیری اخلاقی در مداخلات گفتاردرمانی و سایر موارد را از عناوین درس اخلاق حرفه ای دانست.

وی گفت: دانشجویان گفتاردرمانی در مقطع کارشناسی در کارورزی ها با رویکردها و موضوعات گوناگون مواجه می شوند که تصمیم گیری در این موارد نیازمند آگاهی اخلاق حرفه است که خوشبختانه طراحی بسته اخلاق آموزشی انجام شده است.

مرادی افزود: طراحی بسته آموزشی اخلاق حرفه ای از ضرورت های دروس توانبخشی و پزشکی کشور است که در رشته گفتار در طرح پژوهشی انجام شده در دانشگاه اهواز بزودی شاهد ارائه این درس در واحدهای دانشجویان گفتاردرمانی خواهیم بود.

وی گفت: منشور حقوق بیمار از موضوعاتی است که در جریان بداحوالی و سردرگمی بیماران در بیمارستان ها مورد توجه قرار نمی گیرد که با آگاهی این موارد به مراجعین و درمانگران می توانیم شاهد تحولات خوبی در عرصه سلامت کشور باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار