تبریز؛

بازدید 12 هزار و 581 نفر از اماکن و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی

رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی از بازدید 12 هزار و 581 نفر در روز جهانی موزه از اماکن و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی خبر داد.

بازدید 12 هزار و 581 نفر از اماکن و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  تبریز؛ مهدی بزاز دستفروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همزمان با روز جهانی موزه در 28 اردیبهشت و آغاز هفته میراث فرهنگی موزه های استان با استقبال مردم و گردشگران داخلی و خارجی مواجه شد.
وی اظهار کرد: موزه آذربایجان با بیش از 5 هزار و 260 نفر، موزه قاجار با 3 هزار و 200 نفر و مسجد کبود با 2 هزار و 550 نفر به ترتیب بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داد.
بزاز دسفروش ادامه داد: وجود موزه ها و محوطه های تاریخی در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شود و نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی، هنری و القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی دارد.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این استان دارای 19 موزه بوده که 12 موزه در تبریز واقع است. 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار