دبیری در مراسم بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی مطرح کرد؛

اقتصاد گردشگری زیربنای حفاظت از تنوع زیستی است

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شناخت اهمیت اقتصاد گردشگری از طریق مناظر جذاب و تنوع زیستی غنی، زیربنای مناسبی برای حفاظت از تنوع زیستی است.

اقتصاد گردشگری زیربنای حفاظت از تنوع زیستی استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد دبیری معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی که امروز(دوشنبه ) برگزار شد، با بیان اینکه یکم خرداد ماه مصادف با 22 می روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده، اظهار داشت: شعار سال 2017 سازمان ملل که به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار تعیین شده، با عنوان"تنوع زیستی و توریسم پایدار" انتخاب شده است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شناخت اهمیت اقتصاد گردشگری از طریق مناظر جذاب و تنوع زیستی غنی، زیربنای مناسبی برای حفاظت از تنوع زیستی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسایل مطرح شده ذیل کنوانسیون تنوع زیستی مستقیما در بخش گردشگری تاثیر می گذارد، افزود: بخش های توریستی که به طور صحیح مدیریت می‌شوند به کاهش تهدید، حفظ و یا افزایش جمعیت حیات وحش و ارزش‌های تنوع زیستی از طریق درآمد گردشگری کمک می کنند.

فرهادی دبیری با اشاره به مشکلات منطقه ای در رابطه با تنوع زیستی گفت:با تمام مشکلاتی که در حوزه حفاظت تنوع زیستی داریم اما همچنان در وضعیت مطلوبی در منطقه هستیم.

وی افزود:زیر ساخت های فرهنگی د رحوزه گردشگری به دلیل مشکلات و محدودیت ها هنوز فراهم نشده است اما رویکرد دولت رونق گردشگری خواهد بود چرا که شرایط و ظرفیت های عظیمی را برای درآمد زایی و رشد اقتصلدی کشور فراهم می کند.

 فرهادی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را برای کاهش محدودیت ها در حوزه تنوع زیستی به کار بستیم.

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه جاذبه های طبیعی بسیار ارزشمندی درجنگل ها و تالاب ها و غیره داریم تصریح کرد:برخی از 280 منطقه در حوزه تنوع زیستی به معنای واقعی زمینه های مناسب برای توریسم و گردشگری پایدار را دارا هستند.

وی در ادامه گفت:سازمان حفاظت از محیط زیست ،سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیز داری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سه سازمانی هستند که باید  با بهره گیری از امکانات ،علایق سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در حفاظت محیط زیست و توسعه گردشگری پایدار ایفا کنند.

وی با اشاره به تضمین پایداری تنوع زیستی در ادامه افزود:سازمان حفاظت از محیط زیست زمینه مشارکت سازمان های مردم نهاد وجوامع عمومی را برای حفاظت و بهره برداری پایدار از این مناطق به ویژه در حوزه گردشگری فراهم کرده است.

دبیری در پایان اظهار کرد: قدمت منطقه حفاظت شده "رو چوب" و "پارک ملی قب" موجب شده تا گردشگری این منطقه مورد توجه قرار بگیرد و با تفاهم نامه ای که با بخش خصوصی منعقد شد به عنوان یک نمونه قابل اجرا و موفقیت آمیز زمینه مناسبی را برای گردشگری پایدار در جهت حفاظت از تنوع زیستی مناطق و توسعه گردشگری فراهم خواهد کرد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار