چمران در گفتگوى مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

20 درصد صندوق ها بايد بازشمارى شود/ عدم اجراى قانون در انتخابات شوراى شهر/به دنبال رفتن به شورا و بالا و پايين كردن آرا نيستیم

رييس شوراى شهر تهران از ارسال نامه به وزير كشور و رييس مجلس براى بررسى انتخابات شوراى شهر خبر داد.

مهدى چمران رئيس شوراى شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نتايج انتخابات پنجمين دوره شوراى شهر اظهار داشت:ما به انتخابات و حضور مردم در اين عرصه و نشاط آنها افتخار مي كنيم و به انتخابات هايي كه از اول انقلاب برگزار شده ميباليم و در اصل اين انتخابات نيز بحثى وجود ندارد.

وى افزود:ما اصلا به دنبال رفتن به شورا و بالا و پايين كردن آرا نيستيم و من ازحضور در شورا اشباع شده ام و اصلا براى رفتن مجدد به شورا تلاشى نخواهم كرد و هر جايي از كشور براى خدمت آماده ام؛ حتى اگر به فرموده رهبرى يك پاسگاه مرزى در سيستان و بلوچستان باشد و هر جايي كه باشد به خدمتگزارى افتخار ميكنيم و اصلا به دنبال جايگاه نيستيم.

چمران با بيان اينكه علي رغم قبول كردن نتايج انتخابات اما خواهان اجراى قانون هستيم گفت:بايد قانون اجرا شود تا همه چيز شفاف شود و مردم نسبت به انتخابات اعتماد داشته باشند و باور كنند و قانون نيز  بايد اجرا شود.

وى در ادامه تصريح كرد: يكى از مواردى كه در قانون آمده حضور نمايندگان كانديداها بر سر صندوق هاست اما ليست خدمت نتوانست نماينده اى داشته باشد . مطابق قانون بايد با فرماندارى توافق شود تا نمايندگان  كانديداها بر سر صندوق ها حاضر شوند و ما نيز ٤ هزار نماينده براى ٤ هزار صندوق انتخابات شوراى شهر حاضر كرديم اما اجازه ندادند  تا ناظر و بازرس  در صندوق ها حاضر باشد و در اين مورد قانون اجرا نشد.

رييس شوراى شهر چهارم تهران با بيان اينكه در هيچ كدام از مراحل انتخابات ما ناظر نداشتيم گفت: علاوه بر زمان برگزارى انتخابات، در زمان جمع بندى و خوانش آرا نيز ما ناظرى نداشتيم و گزارش تخلفاتى كه  اعلام شد به فرماندارى تحويل داديم.

چمران افزود: يكى ديگر از موارد اين است كه تجميع انتخابات شوراى شهر بايد توسط فرماندارى صورت گيرد  و پس از آن به وزارت كشور اعلام شود نه آنكه مستقيما به وزارت كشور ارسال شود و در آنجا سيستم كامپيوترى نصب شد كه هيچ كس از آن خبر ندارد و سوال ما اين است كه برنامه اى در وزارت كشور جهت تجميع آرا نصب شد توسط كدام نهاد قضايي كشور تاييد و كنترل شده است؟! تنها در وزارت كشور و فرماندارى يك مانيتور تعبيه شده و در آن آرا را اعلام ميكنند و اين اقدام اصلا اعمال نظارت مجلس محسوب نميشود.در گذشته نمايندگان مجلس شخصا آرا را شمارش ميكردند.

وى با بيان اينكه قانون در اين انتخابات اجرا نشده اظهار داشت: ما نميگويبم كه نظارتى نبوده اما قانون اجرا نشده است و  بايد انتخابات با حضور ناظر نمايندگان برگزار شود و تجميع در فرماندارى صورت گيرد اما اينگونه نشد و ما نيز به فرماندارى،هييت نظارت و وزير كشور و رييس مجلس نامه نوشتيم.

رييس شوراى شهر چهارم تهران با بيان اينكه در جهت شفاف سازى انتخابات اقداماتى بايد صورت گيرد تصريح كرد:ابتدا يك بار ديگر بحث تجميع را بدون استفاده از سيستم كامپيوترى انجام دهيم  تا با تجميع كنونى مطابقت دهيم تا ببينيم با اين آمار هماهنگ است يا خير. اقدام ديگر نيز به دليل اينكه ما ناظر نداشته ايم، بازشمارى ده تا بيست درصد صندوق هاست تا اطمينانى كه مجريان انتخابات دارند به مردم نيز منتقل شود و عده اى اظهارات مجريان را قبول ندارند و بايد اجازه دهيم تا اعتماد در ميان مردم باقى بماند و چند راى ارزش سلب اعتماد مردمى را ندارد.

وى در ادامه تصريح كرد: عده اى اظهارات ما را كنايه بيان نكنند و ما كيسه اى براى آمدن به شورا ندوخته ايم  و اصلا نميخواهيم به شورا بياييم. فقط بياييم براى مردم اعتماد سازى كنيم و حرف ما نيز همين است و ما نتيجه انتخابات را كاملا قبول داريم.

چمران در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما در صورت بازشمارى آرا تغييرى در نتايج خواهد بود تصريح كرد: تغيير در نتايج اصلا براى ما مهم نيست و اگر تغييرى نيز باشد در نتيجه كلى تاثيرى نخواهد داشت اما در جهت شفاف سازى و جلب اعتماد مردم درخواست داريم تا اقدامات ذكر شده انجام شود و قطعا پيگيرى خواهيم كرد.

انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
به رای مردم احترام بذارید آقای چمران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
آقای چمران......خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ندای حق
۰۸:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
معلومه
آخرین اخبار