امکان هک گذرواژه کاربران سایت‌های وردپرسی

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان، با داشتن یک آسیب‌پذیری منطقی به هکر این امکان را می‌دهد که گذرواژه‏ کاربر را تغییر دهد.

هشدار! هکرها گذرواژه کاربران را تغییر می‌دهند
به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خطر این آسیب‏‌پذیری (CVE-2017-8295) هنگامی مشخص می‏‌شود که بدانید همه نسخه‏‌های وردپرس حتی آخرین نسخه یعنی نسخه 4.7.4 هنوز این آسیب‏‌پذیری را دارند.

سال گذشته این آسیب پذری توسط یک محقق لهستانی در زمینه ا
کشف شد و همان موقع به تیم امنیت وردپرس گزارش شد، اما تیم امنیتی وردپرس تصمیم گرفتند آن را نادیده بگیرند و میلیون‌ها وب سایت اینترنتی وردپرسی را آسیب‌پذیر نگه دارند.

طبق اطلاعات به دست آمده، وقتی که یک کاربر با استفاده از گزینه‏ بازیابی گذرواژه، درخواست بازیابی گذرواژه را صادر می‏‌کند، وردپرس یک کد محرمانه تولید و آن را برای آدرس ایمیل کاربر (که در پایگاه داده ذخیره شده) ارسال می‏کند.

هنگام ارسال این ایمیل، وردپرس از یک متغیر به نام  SERVER_NAME استفاده می‌کند تا نام هاست "Hostname"  را به دست آورده و در جایی دیگر  مانند قسمت From ایمیل یا همان نام سایت مبدأ ارسال‌کننده ایمیل از آن استفاده کند. در این قسمت امکان دسترسی و تغییر گذرواژه وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار