طی یک بازه زمانی 30 روزه از سال 2014؛

شمار قربانیان غیرنظامی حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به بالاترین حد خود رسیده است

تعداد قربانیان حملات ائتلاف تحت هدایت آمریکا طی یک بازه زمانی 30 روزه در سوریه از زمان شروع این عملیات در سال 2014 به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد در حمله‌های هوایی ائتلاف از 23 آوریل تا 23 مه (3 اردیبهشت تا 2 خرداد) در مجموع 225 غیرنظامی کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از زمان شروع عملیات هوایی ائتلاف در سوریه از سپتامبر 2014 میلادی، این رقم بالاترین شمار قربانیان در یک دوره 30 روزه است.

رامی عبدالرحمان، مدیر این نهاد مستقر در لندن، با اشاره به «افزایش بسیار زیاد» قربانیان خاطر نشان کرد: «عملیات ماه گذشته بیشترین قربانی غیرنظامی را از زمان شروع بمباران‌های ائتلاف در سوریه بر جای گذاشته است.»

وی افزود شمار پیشین بالاترین کشته‌های غیرنظامی حملات ائتلاف در سوریه در بازه زمانی 23 فوریه تا 23 مارس سال جاری میلادی (5 اسفند 1395 تا 3 فروردین 1396) رخ داده است که طی آن 220 نفر جان باختند.

عبدالرحمان ادامه داد در حملات ائتلاف تحت هدایت آمریکا – که بدون مجور سازمان ملل یا موافقت دولت دمشق انجام می‌شود -  حدود هزار و 500 نفر از جمله 319 کودک کشته شده‌اند.

آمریکا و متحدان آن در سال 2014 ائتلافی را برای مبارزه با داعش در عراق تشکیل دادند ولی بعد از مدتی عملیات خود را در مناطق شرقی و شمالی سوریه آغاز کردند.

دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، که هرگز از دولت‌های غربی کمک نخواسته بود، این اقدام آنها را نقض حاکمیت خود خوانده و محکوم کرده بود.

دولت سوریه تأکید دارد واشنگتن و هم‌پیمانان اروپایی آن با ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی برای گروه‌های معارض، به جنگ‌افروزی در این کشور عربی دامن زده‌اند.

ارتش آمریکا در ماه مه اعلام کرده بود شمار غیرنظامیانی که از زمان شروع عملیات در سپتامبر 2014 تاکنون کشته شده‌اند، 352 نفر است. با وجود این، گروه‌های حقوق بشری آمار تلفات این حملات را بسیار بیشتر می‌دانند.

مقام‌های ارتش آمریکا مدعی شده‌اند برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در حملات ائتلاف در عراق و سوریه به شدت تلاش می‌کنند.

حملات ائتلاف تحت هدایت آمریکا همچنین به کشته شدن نیروهای دولت سوریه و گروه‌های هم‌پیمان آن نیز منجر شده است. به گفته عبدالرحمان، در بمباران‌های ائتلاف هشت نفر از نیروهای دولتی کشته ‌شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار