گیلان؛

درخشش دانشگاه آزاد رشت در جشنواره فرهیختگان کشور

2 نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزیده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعلام این خبر گفت: آزمایشگاه برگزیده با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در دو سال پیش و با در نظر گرفتن استانداردهای لازم جهت اخذ مجوز 17025 ISO طراحی و ساخته شد و از سال 94 به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

دکتر حسین فلاح باقر شیدایی افزود: با تلاش مدیران و کارشناسان آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، این آزمایشگاه توانست علاوه بر اخذ مجوز همکار استاندارد، عضویت قطعی شبکه فناوری های راهبردی ریاست جمهوری را به خود اختصاص دهد و اخیرا نیز موافقت اصولی از سازمان غذا و دارو را اخذ کرده است.

وی اظهار داشت: این آزمایشگاه در راستای خدمات رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد زیرساخت های پژوهشی لازم برای درآمدزایی از منابع غیر شهریه ای در راستای اهداف ساها و ارتباط موثر بین دانشگاه و صنایع راه اندازی شد و اکنون این آزمایشگاه دارای دو بخش شیمیایی و میکروبی مجزا از هم است.

دبیر شورای ساها دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: آزمایشگاه پیشرفته سنجش و ارزیابی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان آزمایشگاه برتر در بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر حسین فلاح باقر شیدایی اعلام کرد: مورد ديگر برگزيده شده در اين جشنواره مجله انگلیسی زبان IJAS است که با حمایت ویژه دانشگاه اخیرا در پایگاه استنادی Scopus نمایه شده است.

وی با برشمردن دلایل برگزیده شدن مجله واحد رشت به عنوان مجله برتر اذعان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 5 مجله علمی پژوهشی زیر نظر حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی منتشر می شود که تمام آنها شرایط لازم برای نمایه شدن در پایگاه های استنادی معتبر جهانی را برخوردار هستند و مجله انگليسی زبان برگزیده شده، بهترین آنهاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به امکانات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: با جدیت و حمایت رئیس ساهای استان گیلان، در حال حاضر واحدهای دانشگاهی رشت، لاهیجان، فومن و شفت، انزلی و دیگر واحدهای استان دارای امکانات پيشرفته آزمایشگاهی خوبی هستند و گام های لازم در این زمینه برای حفظ و نگهداری از امکانات آزمایشگاهی استان و افزایش بهره وری و خدمات رسانی آنها برداشته شده است.

دکتر حسین فلاح باقر شیدایی همچنین بیان داشت: در 3 سال اخیر 2 مرکز رشد واحدهای فناور در رشت و لاهیجان راه اندازی شد که مرکز رشد واحدهای فناور رشت دارای موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی گفت: نکته با اهمیت این است که یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحد رشت به عنوان تنها نماینده استان گیلان در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران حضور داشته و محصولات ارائه شده توسط آن مورد توجه زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی  استان گیلان نیز فعالیت های پژوهشی انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را برشمرد و اظهار داشت: از دیگر فعالیت های برجسته انجام شده در استان گیلان، می توان پروژه "طراحی، ساخت و راه اندازی پایلوت استخراج کافئین از ضایعات چای" و طرح "طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب حاوی داروهای ضد سرطانی" را نام برد که مورد اخیر مجوز اجرا در بیمارستان بوعلی تهران را دارا  بوده  که یکی از مراکز مهم شیمی درمانی کشور است.

مشک بید حقیقی افزود: از دیگر پروژه های در دست اجراء در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت "مطالعات آزمایشگاهی و امکان سنجی استخراج کافئین و آنتی اکسیدان ها از چای ایرانی و اسانس های گیاهان آویشن، پونه ایرانی و رازیانه با استفاده از دی  اکسید کربن فوق بحرانی" است که نتایج حاصل از آن، اجرای پایلوت استخراج مواد ارزشمند با استفاده از سیال فوق بحرانی را امکان پذیر می سازد.

وی تصریح کرد : این طرح زمینه ساز توسعه صنایع سبز بر اساس فناوری های بومی شده نوین در استان گیلان و کشور بوده و ایجاد اشتغال پایدار دانش بنیان بر اساس توصیه های اکید مقام معظم رهبری را به دنبال خواهد داشت.

 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.