دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه تهران سرمایه کشور هستند

رییس دانشگاه تهران گفت: دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه تهران سرمایه کشور ما هستند و ما سعی می‌کنیم ارتباط خود را با آن‌ها به بهترین نحو حفظ کنیم.

دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه تهران سرمایه کشور هستند
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران امروز در هفتمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها برای همه ما و بخصوص دانشجویان به یاد ماندنی است و آنچه که ایران را زیباتر می‌کند، تنوع فرهنگی، قومی، جغرافیایی و زبانی است که با حضور دانشجویان خارجی این تنوع بیشتر می‌شود.
 
وی ادامه داد: آنچه دنیا را دلپذیرتر کرده، تنوع در حوزه‌های مختلف است و تفاوت زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون این مساله را پررنگ می‌کند، به طور مثال کلمه دانشگاه در زبان فارسی به عنوان محل دانش یاد می‌شود، ولی در زبان انگلیسی به عنوان یونیورسیتی است که این مساله سنبل این تفاوت و تنوع است.
 
رییس دانشگاه تهران بیان کرد: شبکه‌ای از آدم‌های متنوع که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند آینده موفقیت‌آمیزی را برای همه کسانی که در مجموعه قرار دارند فراهم می‌کند.
 
نیلی با بیان اینکه دانشجویان خارجی باید مردم ایران را با فرهنگ غنی خود نیز آشنا کنند تصریح کرد: همه دانشجویان از کشورهایی هستند که دارای فرهنگ غنی و پرباری است و این فرصتی است تا مردم ما را با فرهنگ خود آشنا کنند.
 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر اضافه کرد: بیش از ۷۲ درصد مردم در این انتخابات شرکت کردند که این مساله در منطقه ما امری استثنایی است و دانشجویان خارجی می‌توانند این بعد از زندگی در کشور ما را نیز در کشورهای خود منعکس کنند و حضور پرشور مردم را در انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود، در کشورهای خود اشاعه دهند.
 
رییس دانشگاه تهران یادآور شد: پیام مردم ایران پیام صلح و دوستی است و دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه تهران سرمایه کشور ما هستند و ما در عین حال که سعی می‌کنیم ارتباط خود را با دانشجویان خارجی حفظ کنیم، از این دانشجویان می‌خواهیم که ارتباط خود را با ما حفظ کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
چرا لاتین مهم باشه چرا مدرک زبان امتیاز بدن آخه مرد مومن مدرک زبان با وجود فناوری اینترنت لازم نیست خود گوگل ترانس هم میخونه هم ترجمه می کنه خود وبلاک بلاگفا میتونی کد های ترجمه زبان بذاری استفاده کنی بهتره امتیاز مدرک زبان حذف بشه مترجم نت یاد بدهید خیلی اینا به جای یاد دروس تخصصی خلاقیت همه به قسمت ضعف بچه ها بهانه ها اوردن خود سایت شما هم چنین بی زحمت ترجمه .