ساری،

امدادرسانی آتش نشانان ساری به 226 حادثه ارديبهشت امسال

سرپرست آتش نشانی ساری از امدادرسانی به 226 حادثه در ارديبهشت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن كلانتری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری ساری افزود: از مجموع عمليات های انجام شده ، ۹۷ مورد عمليات اطفای حريق و ۱۲۹ مورد ديگر عمليات امداد ونجات است.

وی از تلاش آتش نشانان برای نجات جان و مال شهروندان تقدير و عنوان كرد: طی مدت مذكور ۲۵۰ خودروی آتش نشانی به همراه ۸۰۰ مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شده اند كه خوشبختانه طی عمليات های صورت گرفته، ۳۸ شهروند از دل حوادث نجات يافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری ساری با تاكيد بر رعايت همه موارد ايمنی از سوی شهروندان، بيان كرد: خوشبختانه در اثر حوادث روی داده طی ارديبهشت ماه تلفات جانی نداشته ولی متاسفانه حوادث اين ماه ، ۳۷ مصدوم بر جای گذاشت.

كلانتری به امداد رسانی و خدمات اين سازمان حتی در خارج از محدوده شهری اشاره كرد و گفت: در اين مدت از كل عمليات ها ۳۵ مورد به خارج از محدوده شهر است كه ۱۲۰ مامور آتش نشان براي انجام اين ماموريت ها اعزام شد.

وی به وقوع حوادث آتش سوزی در اماكن مختلف اشاره کرد و افزود: بيشترين حوادث آتش سوزی ارديبهشت ماه به ترتيب ۳۸ درصد در معابر و گذرگاه ها ، ۱۸ درصد در اماكن مسكونی، ۱۶ درصد در وسائل نقليه و ۱۰ درصد در فضاي سبز و كشاورزی و مابقی در ديگر اماكن رويداده است .

كلانتری با توجه به امار فوق، بيان كرد: طی ارديبهشت ماه حريق در معابر و گذر گاه ها ۴۸ درصد افزايش ، در اماكن مسكوني ۴۵ در صد كاهش، وسايل نقليه ۱۴ درصد افزايش و فضای سبز و كشاورزی بدون تغيير نسبت به ماه گذشته بوده است.

وی بيشترين علت حوادث آتش سوزی در ارديبهشت ماه را به ترتيب آتش سوزی ناشی از عدم رعايت موارد ايمنب و بب احتياطی در استفاده از كبريت و ته سيگار ، اتصالی برق و مواد جامد سوز عنوان كرد.

مهندس كلانتری ضمن تشكر از اطلاع رسانی به موقع شهروندان از همه آنان خواست در هنگام وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره گيری ۱۲۵، آدرس دقيق و نوع حادثه را اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار