شیراز؛

راه اندازی دفتر طرح پل در شیراز

دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه استان فارس با عنوان "طرح پل " افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: دفتر طرح پل در راستای تحول صنعت از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه راه اندازی شده است.

 
وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های ارتباط صنعت و دانشگاه فراهم کردن امکان حضور فعال دانشگاهیان در واحدهای تولیدی و صنعتی است.
 
همتی با بیان اینکه بدون رویکرد علمی رشد و توسعه صنعتی ایجاد نمی‌شود ادامه داد: نقش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اساتید و صاحبنظران دانشگاهی در خروج از نگاه سنتی، کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشی، ایجاد دستاورد‌های جدید فناوری، توسعه و رشد واحدهای صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی سازنده و موثر است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس اضافه کرد: از آنجا که برخی از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، مدیریتی و فنی است ضرورت دارد، دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه با نگاه و دیدگاه تماما علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و نیز افکار جوان از توان بالای اساتید برجسته دانشگاهی بهره‌مند شوند و این مهم راهگشای مسائل تولیدی توام با نگاه صادرات محور باشد.
 
همتی بیان کرد: چشم انداز ارتباط صنعت و دانشگاه استفاده بهینه از دارائی‌های سرمایه‌ای و غیر سرمایه‌ای برای تولید و ثروت و اشتغالزایی در راستای توسعه پایدار است که ارتباط پویا از طریق توسعه‌ پژوهش‌های کاربردی در قالب تعریف رساله‌های کارشناسی ارشد و دکترا برای پویا سازی صنایع و تولید و بهره وری و فناورانه است.
 
وی گفت: امیدواریم از آنجا که رشد صنعت در شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بسیار تاثیرگذار بوده است با افتتاح دفتر و دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه و امضاء تفاهم نامه همکاری که قبلا انجام شده است استان فارس در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در جهت تحقق تعامل دانشگاه و صنعت گامی بزرگ بردارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.