تبریز؛

مسئولان ، مطالبات مردم را عملی کنند

امام جمعه تبریز گفت : مردم با حضور گسترده در انتخابات اخیر به وظایف خود عمل کردند و اینک نوبت دولت است که به مطالبات مردم پاسخ داده و وعده هایش را عملی کند.

مسئولان ، مطالبات مردم را عملی کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری که امروز برای ‌آخرین‌ بار نماز جمعه تبریز را اقامه می کرد  امام جمعه تبریز : مسئولان ، مطالبات مردم را عملی کنندافزود: مردم ایران با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در تعیین سرنوشت کشورشان شرکت کردند و امید است این دولت بتواند مطالبات مردم را عملی کرده و معیشت و اقتصاد کشور را رونق دهد.
وی با تشکر از زحمات مردم، مسئولان و رسانه‌ها  به خصوص سازمان صداو سیما در تشویق مردم به حضور پررنگ در انتخابات گفت: شورای نگهبان صحت انتخابات را تائید کرده  ولی  تخلفات زیادی در انتخابات اخیر اتفاق افتاد که ناشی از خلاء قانونی است.
خطیب نماز جمعه تبریز در خصوص انتخابات شورراها تصریح کرد :  نباید تائید صلاحیت افراد در انتخابات فله‌ای شود و به هرکسی صلاحیت بدهند .
نماینده ولی  فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به شکایات نامزدها به انتخابات اخیر شورای شهر گفت: با رسیدگی‌های لازم می‌توان مشکلات ایجاد شده را حل کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به افزایش فشارها علیه مردم بحرین اشاره کرد و گفت: عالم وارسته شیخ عیسی قاسم مردم بحرین را هدایت کرده است اما  سال گذشته تابعیت وی  صلب شده  و چندین بار ال خلیفه به خانه وی حمل کرده ولی مردم غیور اجازه ندادند.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: در چند روز گذشته هم با یورش وحشیانه  به منزل این عالم دینی پنج نفر شهید و چند صد نفر مجروح شدند.
وی تاکید کرد: ما نمازگزاران تبریزی تهدید  شیخ عیسی قاسم و همچنین آزار مردم بحرین را شدیداً محکوم می‌کنیم.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد:  این حمله وحشیانه بعد از اولین سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اخذ دلارهای فراوان و تصویب بیانیه‌ها و مصوبه‌ها صورت گرفته است.
وی همچنین به تقاضای مکرر خود از مقام معظم رهبری در خصوص کناره‌گیری از مسئولیت خود به دلیل کهولت سن و توصیه پزشکان گفت: اصلاً موضوع ناراحتی از مردم نیست بلکه مردم تبریز همیشه باشکوه در همه مراسم شرکت کرده و صفوف نماز را پرشورتر برگزار کرده‌اند، عذر من برای کناره‌گیری بنا به درخو است پزشکی است زیرا باید نماز را روی صندلی بخوانم که برخلاف شأن یک امام جمعه است.
آیت‌الله مجتهد شبستری با طلب حلالیت از مردم گفت: علاقهمند به آشنایی با تمام خانواده شهدا بودم و در عرض ۲۲ سال حضور در این مسئولیت در خطه آذربایجان خرسند بودم و افتخار بزرگی برای من است.
وی تصریح کرد: بنده نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هستم و به واسطه همین مسئولیت، بازهم به تبریز و استان بازگشته و با شما مردم دین‌دار دیدار‌ می‌کنم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه حجت الاسلام محمد علی آل هاشم امامت نماز جمعه تبریز را برعهده خواهد داشت گفت: ایشان پیش از این در ارتش خدمت می‌کردند و روحانی انقلابی هستند و از مردم تبریز می‌خواهم بعد از این هم به صورت پرشور در نماز جمعه حاضر شوند.
خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به اینکه این هفته آخرین هفته ماه شعبان است، افزود: اگر رویت هلال ماه قطعی شود، فردا رمضان خواهد بود ولی اگر رویت نشود باید روزه یوم‌الشک گرفته شود.
وی با بیان اینکه ماه رمصان ماه تقویت روحیه است، خداوند در این ماه با واجب کردن روزه، انسان را تربیت کرده و درس تربیتی داده است.
وی خاطرنشان کرد: احکام الهی از جمله روزه و نماز تقویت‌کننده و سازنده است و روزه سپری در مقابل آتش است.
خطیب نماز جمعه تبریز خطاب به بازاریان و کسبه گفت : در ماه مبارک رمضان به فکر همدیگر باشیم و کالاهای مورد نظر را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.
نماز جمعه این هفته تبریز آخرین نماز جمعه به امامت  آیت الله محسن مجتهد  شبستری بود و بعد از وی نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز بر عهده حجت‌ الاسلام محمدعلی آل هاشم، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
آیت الله مجتهد شبستری به علت شرایط نامساعد جسمانی و تراکم کاری خواستار واگذاری این مسئولیت شده است.
وی 80 سال سن دارد و 22 سال است مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه شهر تبریز را بر عهده دارد.
نمازگزاران تبریزی بعد از پایان نماز جمعه با سر دادن شعارهای " مجتهد شبستری پیرو خط رهبری؛ خدا نگهدار خدانگهدار" و " ای حامی مستضعفان، ای عمار آذربایجان؛ خدا نگهدار خدانگهدار، با آیت الله مجتهد شبستری وداع کردند. 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.