دیدار وزیر خارجه کویت با امیر قطر برای کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس

وزیر خارجه کویت در تلاشی برای کاهش دادن تنش‌ها میان قطر و کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس، با امیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر خارجه کویت با امیر قطر برای کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه کویت روز جمعه با امیر قطر دیدار کرد تا ظاهرا با هدف تلاش برای کاهش تنش‌ها بین قطر و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس بر سر سیاست قطر در قبال ایران و گروه‌های مقاومت، مذاکراتی با وی انجام دهد.

کویت روز جمعه شیخ صباح الخالد الصباح، وزیر امور خارجه خود، را برای دیدار با امیر قطر اعزام کرد. خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد وی حامل سلام و درود امیر کویت برای امیر قطر و مردم این کشور بود اما به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

یک مقام عرب منطقه خلیج فارس روز پنجشنبه در مصاحبه با رویترز گفت امیر کویت در گفتگوی تلفنی با امیر قطر پیشنهاد میانجی‌گری و میزبانی مذاکرات برای کاهش تنش‌ها بین قطر و کشورهای عربی خلیج فارس را مطرح کرد.

وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت دوحه خواستار حفظ روابط محکم و برادرانه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

رویترز نوشت اقدام خبرگزاری دولتی قطر به انتشار اظهاراتی به نقل از تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور در انتقاد از لفاظی‌های کشورهای عربی خلیج فارس علیه ایران، ناامیدی عربستان سعودی و امارات عربی متحده را درپی داشت. این اظهارات نشان‌دهنده تنش‌هایی بین امیر قطر و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

قطر اعلام کرد خبرگزاری دولتی این کشور هک شده و اظهاراتی که سه شنبه شب در آن منتشر شد جعلی است. قطر با اعلام این مسئله ظاهرا تلاش کرد نشان دهد دیدگاه‌های شیخ تمیم بد تعبیر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار