کرمانشاه؛

بیش از 142 میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ارزش تولیدات کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب بیش از 142 میلیارد تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ارزش تولیدات کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب بیش از 142 میلیارد تومان است که از این میزان 12 میلیارد تومان زراعی و باغی و 129 میلیارد تومان مربوط به تولیدات دامی است.

 جهانشاه نظری با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی این شهرستان شامل تولیدات زراعی، باغی و دامپروری است افزود: عمده تولید شهرستان مربوط به تولیدات دامی و زراعی است.

وی تولیدات زراعی شهرستان را بسیار شاخص دانست و خاطرنشان کرد: در این شهرستان سالانه 200 هزارتن چغندرقند، 100 هزار تن گندم، 23 هزار تن جو، 223 تن آفتابگردان، 900 تن کلزا و 16 هزار تن حبوبات و... تولید می‌شود.

وی کل سطح اراضی شهرستان را 100 هزار هکتار بیان کرد و تصریح کرد: از این سطح 90 هزار هکتار دیم و مابقی آبی است.

نظری سطح باغات شهرستان اسلام ابادغرب را 500 هکتار بیان نمود و اضافه کرد: از این سطح بیش از 5هزار و 140تن محصولات باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب محصولات باغی شهرستان را عمدتاً انگور و میوه‌های هسته دار برشمرد.

نظری سپس به تولیدات دامی شهرستان پرداخت و گفت: در شهرستان اسلام ابادغرب سالیانه 3هزار تن گوشت قرمز، 5 هزار تن گوشت مرغ، 13 هزار و 500 تن شیر، 10 هزار تن عسل و 300 تن پشم تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه 3هزار هکتاراجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان در دستور کار است افزود: سال گذشته برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری 730 میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

وی سپس به بخش تحقیقات در حوزه شهرستان پرداخته و گفت: اسلام آبادغرب دارای یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی است که در آن انواع و اقسام بذرهای مورد نیاز منطقه کشت می گردد.

نظری با بیان اینکه بخش کشاورزی با تحقیقات پیشرفت خواهد کرد افزود: در حال جاضر به ازای هر مترمکعب آب یک کیلوگرم محصول تولید شده که در سال 1400 با تحقیقات به عمل آمده این میزان به یک کیلوو 450 گرم محصول خواهد رسید.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار