آبادان؛

برنامه ماه مبارک رمضان در آبادان

منطقه آزاد اروند در ماه مهمانی خدا برنامه‌های متنوعی را با عنوان «تا سپیده ‌دم» برای شهروندان این منطقه در نظر گرفته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در ماه مهمانی خدا برنامه‌های متنوعی را با عنوان «تا سپیده ‌دم» برای شهروندان این منطقه در نظر گرفته است.

همایون قنواتی افزود : مجموعه برنامه‌های تا سپیده‌دم طرحی عمومی و خانوادگی برای شب‌های ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با این برنامه فرصتی فراهم شود تا به بهانه‌ دور هم بودن خاطره‌ها و صمیمیت‌ها را مرور کرده و لحظات ماندگاری را در شب‌های ماه مبارک رمضان و در کنار سایر شهروندان سپری خلق کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: ویژه‌برنامه عمومی «تا سپیده‌دم» از پنجم رمضان سال جاری در محل پارک معلم آبادان شکل اجرایی می‌گیرد.

قتوانی با عنوان این موضوع که برنامه «تا سپیده‌دم» از ساعت 21 تا 2بامداد دنبال می‌شود، افزود: با این نوآوری به دنبال حفظ نشاط مردمی تا نیمی از بامداد در شب‌های رمضان منطقه هستیم.

وی افزود: پخش سریال‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان از تلویزیون شهری یکی از برنامه‌های در نظر گرفته برای این ایام است، همچنین اجرایی کردن بازی‌های ورزشی و محلی و قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های گنجانده شده در مجموعه«تا سپیده دم» خواهد بود.

قنواتی به برگزاری همایش نقاشی کودکان در این ایام اشاره کرد و گفت: در شب‌های یادشده علاوه بر همایش یادشده، نقاشان دوره‌گرد نیز تصاویر شهروندان را نقش می‌بندند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ثبت تصاویر مردمی توسط عکاسان محیطی را از دیگر برنامه‌های در نظرگرفته شده برای ماه مبارک رمضان امسال برشمرد و یادآور شد: از ویژه‌برنامه‌های تعیین‌شده برای ایام مناسبتی در ماه مهمانی خدا در شبهای تاریخی 14و 15 خردادماه خواهد بود که در آن برنامه‌های ویژه‌ای همچون مراسم عزاداری و روایت‌خوانی زندگی امام خمینی(ره) اجرایی خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: در شب‌های قدر نیز در محل یادشده دعای پرفیض جوشن کبیر قرائت خواهد شد، همچنین شروه‌خوانی و مراسم سوگواری مولای متقیان نیز در برنامه گنجانده شده است.

قنواتی در پایان خاطرنشان کرد: جشن‌های عیدانه میلاد امام حسن مجتبی و عید سعید فطر نیز در قالب همین برنامه برگزار می‌شوند که در مجموع این برنامه‌ها امیدواریم رمضانی متفاوت را برای شهروندان منطقه رقم بزنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.