خط و نشان فدراسیون دوچرخه سواری برای رکابزنان+ مصاحبه

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری اعلام کرد که تمامی ورزشکاران باید در تست‌های سلامت فدراسیون شرکت کنند، در غیر این‌ صورت از لیست ورزشکاران ما حذف می‌شوند.

خط و نشان فدراسیون دوچرخه سواری برای رکابزنانمحسن سلگی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انجام تست‌های سلامت ورزشکاران که اولین مرحله آن انجام شد گفت: برای انجام تست‌های سلامت و مبارزه با دوپینگ برنامه‌ریزی زیادی انجام شده است و توانستیم اولین مرحله از این تست را انجام دهیم و به قولی که داده بودیم پایبند باشیم.

سلگی افزود: تعداد زیادی از ورزشکاران تصور می‌کنند که انجام چنین آزمایش‌های نمایش است اما افرادی که با بنده کار کردند می‌دانند که ما با هدف‌گذاری‌های انجام شده،‌ قصد تشکیل پرونده سلامت برای هر ورزشکار را داریم و می‌خواهیم آمار دوپینگ را به حداقل برسانیم.

مدیر تیم‌های دوچرخه سواری در خصوص هدف از تشکیل پرونده سلامت گفت: با تشکیل این پرونده می‌توانیم عملکرد هر ورزشکار را به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار دهیم و با نگاه به پرونده سلامت هر فرد درمی یابیم وی از آمادگی لازم برخوردار است یا خیر. حتی با استفاده از اطلاعات این پرونده متوجه می‌شویم ورزشکار چه مواد مکملی را استفاده کرده است و قبل از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ می‌توانیم از این اتفاق پیشگیری کنیم.

وی در خصوص بازه زمانی تست‌گیری خاطر نشان کرد: 15 روز یکبار به صورت نا محسوس و رندوم تعدادی از ورزشکاران را مورد آزمایش قرار می‌دهیم و حتی در برخی موارد با آن ها تماس گرفته و در مکانی که ما مشخص می‌کنیم تست گیری از آن ها انجام می‌شود.

سلگی تصریح کرد: در بحث مبارزه با دوپینگ برای ما فرقی ندارد که ورزشکاران مورد نظر ما ملی‌پوش هستند یا خیر. مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری نشان داده‌اند که در بحث مبارزه با دوپینگ با هیچ شخصی شوخی ندارد و اگر ورزشکاری در این مورد اعتراض کند، در لیست ما قرار نمی‌گیرد.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری کشورمان گفت: ما با هیچ شخصی تعارف نداریم و اگر لازم باشد برای جلوگیری از بحث‌های دوپینگ و به حداقل رساندن آن برنامه‌های جدیدی در دستور کار قرار می‌دهیم و از ورزشکاران تعهدهای بیشتری می‌گیریم و افرادی که که تصور می‌کنند این تست‌ها نمایش است به زودی متوجه می‌شوند که ما چقدر در کارمان جدی هستیم.

سلگی در ادامه گفت: رکابزنان کشورمان باید مکمل‌ها و رژیم غذایی خود را زیر نظر مربیان و کمیته پزشکی ورزشی مصرف کنند و از مکمل‌های غیر مجاز استفاده نکنند.

سلگی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ورزشکاری به نمونه آزمایش‌های خود اعتراض کند می‌تواند نمونه (B) که در آزمایشگاه بصورت فریز شده است را با هزینه تقریبی هشتصد هزار تومان درخواست دهد که مورد آزمایش مجدد قرار دهیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار