نكيسا: سرخوردگی جوانان در کره جنوبی تکرار شد/ تیم ملی ایران برنامه نداشت

پس از حذف تیم ملی فوتبال جوانان ایران از جام جهانی دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران مشکلات این تیم را تحلیل و بررسی کرد.

نكيسا: تکرار سرخوردگی جوانان ادامه دارد/ تیم ملی جوانان برنامه نداشتنيما نكيسا در گفتگو با  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف تيم ملى جوانان از جام جهانى اظهار داشت: به نظر من باخت جوانان در جام جهانی به خاطر اين است كه هيچ برنامه اى وجود ندارد و دوم اينكه بچه ها به لحاظ بدنى شرايط خوبى نداشتند. 

وى ادامه داد: تمام بازى هاى تيم ملى جوانان را نظاره گر بودم و به نظر بازیکنان در نيمه دوم بازی ها عملکرد مفیدی نداشتند. جوانان در اين سن و سال نبايد چنين عملكردى داشته باشند كه از دقيقه ٧٠ به بعد بازى برده را ببازند.

نكيسا افزود: بازى هاى تيم ملى خوب بود اما به نظرم وقتى بازيكنان به گل مى رسيدند احساس مى كردند بازى تمام شده و به نوعى غرورى كاذب آنها را فرا مى گرفت و با توجه به اين شرايط از اصل ماجرا غافل مى شدند. 

كارشناس تيم فوتبال كشورمان بيان كرد: چندين سال است كه پيروانى در اين مقطع با فدراسيون فوتبال كار مى كند و بهترين هاى ايران را با اين همه هزينه و پول بيت المال جمع كرده است  اما با توجه به نتايج كسب شده بايد این موضوع بررسی شود و بهتر است كميته آسيب شناسى در فدراسيون فوتبال تشكيل و مشكلات را آناليز كنند تا بر اين اساس به يک خروجى مناسب برسند.

نكيسا افزود: وضعيتى كه در حال حاضر در فوتبال حاكم است اصلا مناسب نيست و اينكه ما هميشه نسل عوض مى كنيم و تا نزديكى موفقيت مى رويم و دوباره شكست مى خوريم همين مساله باعث مى شود نسل جوان سر خورده شود. بايد منتظر يک نسل جدید و چهار سال ديگر باشيم.

وى ادامه داد: همچنين به نظر من دلايل زياد ديگرى براى نتيجه نگرفتن  تيم ملى جوانان وجود دارد كه يكى از آنها مى تواند عملکرد كادر فنى و بى برنامه بودن اين كادر در حفظ و ثبات شرایط باشد. در هر صورت اين بازيكنان جوان و احساساتى هستند و به جاى اينكه به فكر حفظ نتيجه باشند به دنبال زدن گل هاى بيشتر هستند. 

نكيسا عنوان كرد: در طرف مقابل تيم هايى همچون زامبيا و پرتغال و هر تيم ديگر آكادمى هاى قوى اى دارند. به نظر من مربى زامبيا با آنالیز بازى ايران و كاستاريكا، حملات تيمش را برای دقيقه ٦٥ به بعد موکول کرد و توانست ٤ گل بزند و تيم پرتغال نيز همين كار را انجام داد و همان اتفاقات رخ داد. به اين ترتيب معتقدم با توجه به اين شرايط، ما برنامه خاصى براى اين بازى ها نداشتيم و متاسفانه انتخاب های اشتباه و حضور انسان هاى بدون رزومه حرفه ای باعث مى شود فوتبال ما آسيب ببيند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار