آقابابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برقراری امنیت مرز‌ها را از طریق دولت پاکستان و ترکیه پیگیری می‌کنیم

مدیر‌کل امور مرزی وزارت کشور گفت: برقراری امنیت مرزها را از طریق دولت پاکستان و ترکیه پیگیری می‌کنیم تا این نوع حوادث برای مرزبانان کشورمان تکرار نشود.

مرزهای ترکیه و پاکستان آسیب پذیری بیشتری دارد/ گروهک های تروریستی در دو نقطه آسیب پذیر فعالیت بیشتری دارندمجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین امنیت مرزهای کشور اظهار داشت: از میان 8 هزار و 755 کیلومتر از مرزهای کشور، دو نقطه آسیب پذیر مرزی وجود دارد.
 
وی افزود: ایران از سوی استان سیستان و بلوچستان با پاکستان و از آذربایجان غربی با کشور ترکیه دارای مرز مشترک است لذا به دلیل حضور گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب از این دو نقطه آسیب بیشتری به ما وارد می‌شود.
 
آقابابایی ادامه داد: تروریست ها در حادثه میرجاوه در نقطه صفر و نوار مرزی کمین کردند و 9 تن از مرزبانان کشورمان را به شهادت رساندند در حادثه اخیر نیز همین اتفاق تکرار شد و تروریست ها با حضور در خاک ترکیه با مرزبانان درگیر شدند.
 
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: به منظور پیگیری حوادث تروریستی و تامین امنیت مرزهای کشورمان با دولت ترکیه و پاکستان تعاملات گسترده ای برقرار کرده ایم، آنها نیز خواستار کنترل مرزهای خود هستند تا حدالامکان وقوع حوادثی از این دست را کاهش دهند.
 
وی تصریح کرد: مشکلاتی در نحوه کنترل مرزها از سوی کشور ترکیه و پاکستان وجود دارد به طوری که آنها را در این باره متضرر کرده در هر حال برقراری امنیت مرزها را از طریق دولت پاکستان و ترکیه پیگیری می‌کنیم تا این نوع حوادث برای مرزبانان کشورمان تکرار نشود.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار