بجنورد؛

آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس

ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید، 17 هزار و 843 دانش آموز کلاس اولی در کلاس های درس استان حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام نوآموزان شاهد و ایثارگر در سامانه سجا افزود: همچنین در سایر مدارس، از امروز ، ثبت نام و پذیرش کودکان‌ 6 سال تمام آغاز می شود.

بدخشان با بیان اینکه انجام هرگونه مصاحبه و یا آزمون برای پذیرش کلاس اولی‌ها در مدارس جایز نیست گفت: مدیران مدارس نباید ثبت نام کلاس اولی ها را مشروط به مصاحبه و یا برگزاری آزمون کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی تنها ملاک برای پذیرش کلاس اولی‌ها را شرکت در تست سنجش عنوان کرد و گفت: سنجش نوآموزان از 16خردادماه آغاز می شود.

بدخشان افزود: یازده پایگاه در شهرستان های مختلف و یک پایگاه در مدارس عشایر استان سلامت و بهداشت نوآموزان را در چهار بخش بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی را مورد سنجش قرار می دهند.

وی گفت: امسال پنج درصد از دانش آموزان در خانواده های محروم و عشایری به صورت رایگان و 10 درصد به صورت نیم بها سنجش می شوند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.