زالی مطرح کرد؛

تعرفه‌های ۹۶ در شورای عالی بیمه بلاتکلیف مانده‌اند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: با گذشت دو ماه از سال شورای عالی بیمه هنوز به جمع بندی برای اعلام تعرفه‌های پزشکی نرسیده است.

کماکان در بلاتکلیفی تعرفه‌ها به سر می‌بریم
به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: طبق قانون باید در پایان هر سال تعرفه‌های پزشکی اعلام شود و این در حالی است که با وجود گذشت دو ماه از سال ۹۶ ما هنوز در بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی به سر می‌بریم.
 
وی افزود: سازمان نظام پزشکی از آذر ماه سال گذشته بسته تعرفه‌های خود را با وجود اینکه هنوز بودجه به تصویب نرسیده است، اعلام کرده‌ اما هنوز نتیجه مثبتی به دست نیامده است.
 
زالی در خصوص تعرفه‌های پزشکی تصریح کرد: اگر تعرفه‌ها بر اساس قانون در مدت زمان معین تعیین شود پزشکان و بیماران در بلاتکلیفی قرار نمی‌گیرند و همه این موارد در حالی است که عدم اعلام تعرفه‌ها بر اساس زمان معین که بر خلاف قانون صورت می‌گیرد باعث افزایش هزینه در بیمارستان‌ها و مواجه شدن بیمارستان با مشکلات اقتصادی می‌شود.

وی تأکید کرد: در آخرین جلسه شورای عالی سناریو‌هایی پیشنهاد شد که می‌توان به عدم رشد بیمه‌ها، رشد بر اساس تورم در بخش دولتی از ۷ تا ۹ درصد و رشد سناریوی تعرفه‌ها در بخش دولتی بین ۱۲ تا ۱۴ درصد مطرح شد.

زالی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه ساز و کار تعرفه بیمارستان‌های خصوصی جدا از بیمارستان‌های دولتی است.

وی در ادامه گفت: حتی اگر امروز تعرفه‌ها طبق قانون اعمال شوند قابل برگشت به ۲ ماه قبل نیست و مشخص نبودن تعرفه‌ها در زمان مشخص کیفیت و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 
 
در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار