سه‌قلوهای تاثیرگذار در برنامه موشکی کره شمالی+ تصاویر

3 مردی که همواره در کنار رهبر کره شمالی دیده می‌شوند این روزها مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هر بار که کشورش یک آزمایش موشکی جدید را با موفقیت پشت سر می گذارد، شادی خود را با سه مردی که همیشه همراه او هستند تقسیم می‌کند؛ یعنی پس از هر آزمایش موفقیت‌آمیز، با آنها می‌خندد و آنها را در آغوش می‌کشد.

سه مردی که برنامه موشکی کره شمالی را هدایت می‌کنند+ تصایر

آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب توجه زیادی به این سه مرد که همیشه در تصاویر و فیلم‌های رسانه‌های کره شمالی حضور دارند، نشان داده‌اند. این سه فرد از مقامات ارشد کره شمالی هستند که در برنامه موشکی آن نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

این سه مقام ارشد «ری پیونگ-چول» ژنرال سابق نیروی هوایی، «کیم جونگ-سیک» یک دانشمند کهنه‌کار در زمینه موشکی و «جانگ چانگ-ها» رئیس یک مرکز توسعه و خرید سلاح هستند.

سه مردی که برنامه موشکی کره شمالی را هدایت می‌کنند+ تصایر

فیلم‌ها و تصاویری که از این سه مرد منتشر شده نشان می‌دهد آنها از افراد محبوب و مورد اعتماد کیم جونگ اون هستند. رفتار این سه مرد با رهبر جوان کره شمالی نیز متفاوت است. اعضای رده پایینی که با کیم در ارتباط هستند معمولاً برای او تعظیم می‌کنند و هنگام صحبت کردن با او دستشان را جلوی دهانشان قرار می‌دهند؛ اما این 3 مرد چنین کارهایی را انجام نمی‌دهند و حتی سوار هواپیمای شخصی کیم می‌شوند.

سه مردی که برنامه موشکی کره شمالی را هدایت می‌کنند+ تصایر

آنچه واضح است این است که این سه مرد نقشی اساسی در پیشرفت سریع برنامه تسلیحاتی کره شمالی دارند.

«آن چان-سیل» یک افسر کره شمالی است که به کره جنوبی پناهنده شده و یک اتاق فکر در سئول راه‌اندازی کرده است. او می‌گوید: «کیم جونگ اون این 3 مرد را همیشه در کنار خود نگه می دارد تا به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند و به توسعه برنامه موشکی کشورش سرعت دهد».

کیم جونگ سیک و جانگ چانگ-ها برخلاف دیگر مقامات کره شمالی از خانواده‌های شناخته‌شده‌ای وارد حلقه قدرت نشده‌اند. ری پیونگ-چول نیز که پیش از این فرمانده نیروی هوایی بوده در یکی از مدارس درجه عالی کره شمالی تحصیل کرده است.

سه‌قلوهای تاثیرگذار در برنامه موشکی کره شمالی+ تصاویر

گفته میشود این 3 مقام نزدیک به رهبر کره شمالی مستقیماً از سوی خود او انتخاب شده‌اند. از میان این 3 مقام «ری» از همه معروف‌تر است. او که بخشی از تحصیلات خود را در روسیه گذرانده است، در حال حاضر معاون مدیرکل صنعت مهمات‌سازی حزب کارگران کره شمالی است که از سال 2010 در فهرست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

فردی که کمتر از بقیه شناخته‌شده است نیز جانگ چانگ-ها است. او رئیس آکادمی ملی علوم دفاعی است که مسئولیت تحقیق و توسعه سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته را برعهده دارد. این آکادمی نیز در سال 2010 در فهرست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت اما نام خود جانگ در سال 2016 به این فهرست اضافه شد.

کیم جونگ سیک نیز طبق اطلاعات موجود، مدیر آژانس فضایی کره شمالی است اما جزئیات بیشتری درباره او در دسترس نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
دل کره شمالی به روسیه و چین در برابر آمریکا و غرب گرمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
اخه فروش سلاح بیشترین غلطی که میتونه بکنه وجود این چنین کشورهایی به نفع امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
احسن به این شجاعت امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فقط بفکرفروش سلاحه
Iran (Islamic Republic of)
jihwija
۱۰:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
قدرت موشکی کره شمالی خیلی بالاست به اندازه ای که با ایران همکار دارند.و کشورهایی مثل چین وروسیه درهنگام ارسال ناو آمریکایی به شبه جزیره کره فورا ارتش و نیروی نظامی به نزدیک مرز کره شمالی فرستاد.چنین کشور کوچیک به اندزه استان هرمزگانه که آمریکا اونو تحریم میکنه ولی به مخوف ترین ارتش جهان تبدیل میشه وقدرت نظامی آمریکا رو زیر سوال میبره.وتنها کشور دارنده صلاح بمب هیدروژنی که ١٠برابر یا بیشتر بمب اتمی قدرت داره بخاطر یک رهبر و چنین افرادی در کنارش ومردمی که از کشور خود دفاع میکنن است.من خودم عاشق کشور های شرقی مثل کره جنوبی و شمالی ،چین و ژاپن هستم بنظرم باید ایران مثل این کشور ها عمل کنه یا بیشتر.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۲۳:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
ما مسلمانیم و تابع قرآن من قرآن فارسی میخونم وسعی میکنم بهش عمل کنم خداوند در قرآن میفرمایند ودر مقابل کافران تا میتوانید اسبان جنگی تهیه کنید تا از شما بترسند و حمله نکنند به نظر بنده آمریکا دیگر شیاطین فقط از بمب اتم میترسند وما باید بمب اتم داشته باشیم تا به سرنوشت ژاپن در جنگ دوم جهانی تبدیل نشویم که تسلیم شدند و سربازان آمریکایی که آنجا هستند به دخترانشان تجاوز میکنند ومجازات هم نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۲۲:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
آمریکا هیچ وقت خودش وارد جنگ مستقیم نمیشه با توجه به سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن داره جلو میره *جایگاه خودشو الان تو خاورمیانه با کمک آل سعود خبیث تثبیت کرده اماااا در مقابل ایران هیچ غلطی نمیتونه بکنه تکبیرررررررررررررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
آفرین به رهبر کره شمالی رفتار ما هم در برابر آمریکا باید مثل اینا باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
آمریکا از خداشه که چندتا کشور مثل ایران و کره شمالی باشه که به این بهونه سلاح‌های از رده خارج خودشو غالب کنه به بقیه و مطمئن باشید که صد سال بعد هم حمله نمیکنه به این جور کشورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
سوالیست چراامریکاکه خودش همه گونه سلاح غیرمتعارف داردو روسیه وهندوچین که هم موشک قاره پیماوهسته ای دارندتمرکزندارداماروی کره شمالی وایران مانورسیاسی میدهد.وزارت خارجه بایددرسطح سازمان ملل ورسانه های خارجی بیشتردرباب این خودخواهی کارکند.
Iran (Islamic Republic of)
جمید
۱۸:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
آمریکا ابر قدرته و هر کاری دلش میخواد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
من امیدوارم یه موشک به ناو جنگی آمریکا بزنن و غرقش کنند
میگید نه!!!!!!
پس شماها چجوری با قایق تند رو میتونید خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
منم سوار هواپیما شخصی رهبر کره شدم،خیلی با هم خوب هستیم،ارایشگاه هم خودم میبرمش سر کوچمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
هههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
دوقلو کلمه ترکیه، به معنی همزاد، کلمه سه قلو درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
از این کلمه ها زیاد است. شما خودتو ناراحت نکن برای پوست صورتت ضرر داره. کاش میگفتی معادل فارسی که بلدی چییه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
ه ه ه ه خیلی خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
عصر عصر اقتصاد است ودر آمد عصر موشک تمام شده در آمد یا با رفتن به عربستان ورقص شمشیر با داعش پروران سعودی ودوشیدن آنها ویا.........آنگاه که جیبشان پر شد ملتشان هم در راحت خواهند بود پول را هرگز نباید صرف ترقه بازی کرد وخزانه خالی و...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
واقعاً تأسف آوره که شما فرق دفاع رو با ترقه بازی نمی فهمید. اگر فردا همین عربستان بخواد با موشکای خریداری کرده به تو حمله کنه دستتو می گیری جلوی صورتت که یه وقت بهت نخوره.
-
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
مثل بعضی ها خائن و وطن فروش نیستند انها برای سرزمین و کشور خود ارزش قائل هستند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
اینا همه شبیه هم هستند حتی بعضی وقتها شده عجله که دارند واسه عکس گرفتن برای پاسپورت یا مدرک شناسایی سریع به عکاسی میروند و یک عکس آماده از همشهری های خودشان که شبیه خودشان است میخرند
آخرین اخبار