هنر یك زبان بین‌المللی است

هنر به عنوان یك زبان بین‌المللی كه نیاز به ترجمه ندارد، قادر است تا پیام خود را به سرعت در دنیا منتشر كند.

هنر یك زبان بین‌المللی است
به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس ناصری، عضو هیئت داوری «دومین جشنواره هنری حقوق بشر آمریكایی»، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: هنر به عنوان یك زبان بین‌المللی كه نیاز به ترجمه ندارد، قادر است تا پیام خود را به سرعت در دنیا منتشر كند.
 
ناصری درخصوص «دومین جشنواره هنری حقوق بشر آمریكایی» گفت: كار اصلی جشنواره‌ها به محض اختتامیه تازه آغاز خواهد شد. چرا كه بعد از اتمام جشنواره باید به نشر آثار موفق جشنواره در سراسر كشور و حتی دنیا پرداخت. ما این تجربه را در حوزه هنری استان خراسان شمالی با جشنواره‌ای به نام «نفوذ» داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از جشنواره‌ها در كشور برگزار و پس از پایان یافتن، پرونده آن را می‌بندند. در حالی كه تازه آن موقع باید محصولات كاشته‌های خود را برداشت كنیم. هر جشنواره می‌تواند با داشتن اتاق فكری قدرتمند به چگونه رساندن تصاویر آثار ارائه شده در جشنواره‌ خود بپردازد. در این شرایط زحمات تمامی عوامل جشنواره به بار می‌نشیند.
 
این هنرمند كارتونیست گفت: برای رساندن تصاویر آثار جشنواره‌های تجسمی به ویژه در بخش‌های كارتون و گرافیك راه‌های بسیاری است. به عنوان مثال می‌توانیم آن‌ها را در پشت قبوض آب، برق و تلفن چاپ كنیم تا به راحتی به دست عموم مردم برسد. ما باید آثار ارزشمند و تاثیرگذار هنرمندان را به هر ترفندی در چشم مردم جای دهیم.
 
ناصری حضور هنرمندان در جشنواره‌هایی از این قبیل را مثبت ارزیابی كرد و گفت: هنرمندان به رسالتی كه بر دوش آن‌ها است خوب عمل می‌كنند. همین كه در جشنواره‌ها حضور فعال دارند نشان از دغدغه فرهنگی‌هنری آن‌هاست. چشم‌های تیز بین هنرمندان در كنار تحقیق و پژوهش به ایده‌های خلاقانه و زیبا ختم می‌شود. پس از تولید آثار ارزشمند نوبت به برگزار كنندگان جشنواره‌ها می‌رسد. ستاد برگزاری جشنواره رسالت نشر گسترده آثار را بر عهده دارد.
 
وی در ادامه گفت: در بیشتر جشنواره‌هایی كه حضور داشتم، سعی كرده‌ایم مكان برگزاری نمایشگاه‌های آثار را در جای پر رفت و آمد برگزار كنیم. دیگر دوره گالری‌هایی كه افرد خاصی به دیدن آثار می‌آیند گذشته است. باید هنر را به میان مردم بیاوریم تا به هدف اصلی خود دست یابد. با توجه به قشر مورد هدف باید نمایشگاه‌ آثار را در جای مناسب برگزار كرد. حتی ما نمایشگاهی در یكی از روستاهای استان خراسان شمالی برگزار كردیم. انتظار استقبال همگانی از آثار این نمایشگاه را نداشتیم. اما با همكاری و همیاری خوب از جانب اهالی روستا مواجه شدیم. این موضوع نشان دهنده پیش زمینه اهالی دنیا برای مواجهه با واقعیات جهان به زبان هنر است.
  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.