چهل‌ چراغ روشن؛

گرمابخشی به خانه ۹۹.۸ درصد لرستانی‌ها/ ۱۴۰۰ روستا گازرسانی شد

طعم شیرین پیشرفت در گرمابخشی به ۹۹.۸ درصد منازل شهری و گازرسانی به ۱۴۰۰ روستای لرستان می‌توان چشید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،چهل سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است. حالا در چهلمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با تلاش نسل جدید انقلاب و جوانان مومن و انقلابی با سرعت بیشتر به پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به عنوان یک الگو ثابت شود.

در این چهل سال، با همت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاورد‌های چشمگیری داشته است؛ به تبع لرستان نیز در این مسیر شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا کند و موفقیت‌هایی کسب کند که اکنون در چهل سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت‌ها و با افتخار به گذشته می‌توان با امیدواری به افق‌های پیش روی توسعه چشم دوخت.

 همزمان با ایام الله دهه فجر سعی دارد با انتشار گزارش‌هایی از دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در لرستان، به بررسی موفقیت‌های حاصل شده و ظرفیت‌ها و استعداد‌های بالقوه لرستان بپردازد. در این گزارش نتایج حاصل از تلاش متخصصان و مسئولان در حوزه گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های لرستان را می‌خوانید.

گرمابخشی به خانه ۹۹.۸ درصد لرستانی‌ها/ ۱۴۰۰ روستا گازرسانی شد

غلامرضا لطفعلیان مدیرعامل شرکت گاز لرستان، با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را در این ۴۰ سال داشته ایم. 

وی با بیان اینکه هر سال که گذشت و سال جدیدتر آمد توانمند بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه پیشرفت‌های علمی، موشکی، دانشگاه‌ها و ... برای همه مشخص شد، عنوان کرد: سال‌های متمادی را مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفتیم و همین تحریم‌ها موجب شد که دست توانای افراد نخبه و تحصیلکرده را بگیریم و از توان آن‌ها استفاده کردیم تا چرخ صنعت ما بچرخد.

پیشرفت‌های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی زبانزد است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه برعکس برخی که فکر می‌کنند که چرخ صنعت ما به خوبی نچرخیده باشد، اما من این اعتقاد را ندارم و در این حوزه پیشرفت‌های فراوانی داشته ایم، افزود: حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد صنعت کشور را تشکیل می‌دهد و در این حوزه‌ها پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم که در دنیا زبانزد خاص و عام است.

لطفعلیان با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه طراحی و ساخت صنعت پتروشیمی، گاز و نفت، بیان داشت: کشور ایران در این حوزه به حد بالندگی رسیده و فراتر از آن نیز بوده است.

قبل از پیروزی انقلاب تنها چهار شهر کشور دارای گاز بودند

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز ایران مستثنی از این قضیه نیست، افزود: اوایل انقلاب بحثی از گاز و گاز رسانی در کشور وجود نداشت، قبل از پیروزی انقلاب تنها چهار شهر دارای گاز بودند، آن هم نه به این شکل و شمایل امروز، برخی مناطق لوله کشی‌های غیر اصولی، غیر استاندارد و «روکار» بود و قسمت‌هایی از شهر‌های شیراز، آبادان، تهران و اهواز گازرسانی شده بودند و این امر نیز در حد خیلی جزئی بود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه امروز همه مردم از این نعمت بهره‌مند هستند، بوی نامطبوع سوخت‌های فسیلی مانند نفت و عوارض پزشکی خیلی زیاد آن‌ها را دیگر نداریم، افزود: امروز مردم به راحتی از این انرژی پاک استفاده می‌کنند و غیر از اینکه مردم از این موضوع ذی نفع هستند، یک سری از صنایع ما نیز از این نعمت الهی استفاده می‌کنند.

گرمابخشی به خانه ۹۹.۸ درصد لرستانی‌ها/ ۱۴۰۰ روستا گازرسانی شد

لطفعلیان با اشاره به اینکه از یک لیتر نفت خام ارزش بیشتری را می‌توانیم داشته باشیم اگر تبدیل به فرآورده‌ها شود، افزود: فرآورد‌ها نیز این قابلیت را دارند که از آن‌ها مشتقات دیگری را بگیرم، گاز ارزش افزوده خیلی خوبی دارد و می‌تواند صنایع ما را به خوبی بچرخاند.

هر اقدامی در حوزه صنعت گاز لرستان پس از پیروزی انقلاب رخ داده است

وی با بیان اینکه لرستان در گذشته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استانی ناشناخته بود، تصریح کرد: هر اقدامی در این حوزه رخ داده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و طی ۲۰ ساله گذشته این حوزه پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در لرستان قدمت کمتر از ۱۰ سال دارد، عنوان کرد: شرکت گاز در لرستان حدود ۲۰ سال بوده که اقدامات خود را شروع کرده است.

گرمابخشی به خانه ۹۹.۸ درصد لرستانی‌ها/ ۱۴۰۰ روستا گازرسانی شد

لطفعلیان با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان بعد از پیروزی انقلاب خدمات بسیار زیادی در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها ارائه کرده اند، بیان داشت: در حال حاضر همکاران ما در شرکت توزیع برق کار‌های بسیار بزرگی را انجام داده اند.

۹۹.۸ درصد جمعیت شهری لرستان از نعمت گاز برخوردار هستند

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب و اتمام جنگ تحمیلی تلاش دولتمردان بر این بود که خدمات شایانی را به مردم ارائه دهند، عنوان کرد: لرستان نیز در بحث زیرساخت‌ها جزء استان‌های برتر در کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه در اواخر سال ۷۳ موضوع گاز رسانی به لرستان در دستور کار قرار گرفت، افزود: شرکت گاز لرستان به عنوان یک شرکت مستقل در سال ۷۸ تاسیس شد و خدمات رسانی به مردم را تا کنون انجام داده است.

گرمابخشی به خانه ۹۹.۸ درصد لرستانی‌ها/ ۱۴۰۰ روستا گازرسانی شد

لطفعلیان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری لرستان از نعمت گاز برخوردار است، تصریح کرد: ۲۴ شهر لرستان از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.

هزار و ۴۰۰ روستای لرستان گازرسانی شده اند

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی تمام شهر‌های لرستان غیر از شهر «شول آباد» به اتمام رسیده است، افزود: مقدمات گاز رسانی به این شهر نیز انجام شده است، مجوز گاز رسانی به آن اخذ شده است و در حال تعیین پیمانکار برای انجام عملیات گاز رسانی به شهر «شول آباد» هستیم و تا پایان سالجاری پیمانکار آن مشخص می‌شود تا آخرین شهر لرستان نیز از نعمت گاز بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، بیان داشت: چالش اصلی ما صعب العبور بودن مناطق برای گاز رسانی است چرا که این امر هزینه‌ها را بیشتر می‌کند، قبلا هزینه هر انشعاب و «علمک» شش میلیون تومان بود، از دو ماه قبل بر اساس پیگیری‌های انجام شده با وزیر نفت، هزینه هر انشعاب به ۱۲ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد و این امر کمک فراوانی به ما کرد.

لطفعلیان با تاکید بر اینکه با همه این سختی‌ها اقدامات خیلی خوبی در حوزه گازرسانی در استان انجام شده است، افزود: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ روستای لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

عملیات گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌های لرستان تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰۰ روستای لرستان طی ایام دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند شدند، گفت: حدود ۲۰۰ واحد صنعتی استان نیز تا پایان امسال گاز رسانی آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

گرمابخشی به خانه ۹۹.۸ درصد لرستانی‌ها/ ۱۴۰۰ روستا گازرسانی شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، گفت: جمعیت روستایی بهره‌مند از نعمت گاز لرستان به بالای ۹۰ درصد می‌رسد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عملیات گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌های لرستان تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

به هر روی، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق‌های رشد و توسعه توسط جوانان مومن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار