کشورهای اروپای شرقی پذیرش کارگر از کره شمالی را متوقف کردند

با انتشار اخباری مبنی بر اخاذی دولت پیونگ یانگ از درآمد کارگران، کشورهای اروپای شرقی پذیرش کارگر از کره شمالی را متوقف کردند.

درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری دولت پیونگ یانگ از صادرات کارگر به خارج/ کشورهای اروپایی واردات کارگر از کره شمالی را متوقف کردند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اکسپرس؛ کشورهای بلغارستان، جمهوری چک، و رومانی پذیرش کارگر از کره شمالی را متوقف کردند.

این اقدام کشورهای اروپای شرقی در پی گزارش گروه‌های مدافع حقوق‌بشر مبنی بر اینکه دولت پیونگ یانگ از شهروندان خود در خارج از کشور اخاذی می‌کند، اعمال شده است.

پایگاه آماری در امور حقوق‌بشر کره شمالی طی گزارشی اعلام کرد: بلغارستان، جمهوری چک و رومانی از کشورهایی هستند که بیشترین جذب کارگر از کره شمالی را دارند. این در حالی است که با انتشار اخباری مبنی بر اخاذی دولت پیونگ یانگ از درآمد این کارگران، کشورهای مذکور پذیرش کارگر از کره شمالی را متوقف کرده‌اند.

بنابر گزارش این پایگاه، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تبعه کره شمالی در کشورهای دیگر در بخش صنایع، معدن، نساجی، و ساخت و ساز مشغول کار هستند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر معتقدند اعزام کارگر به کشورهای دیگر یکی از منابع درآمد دولت کره شمالی جهت ارتقای فناوری هسته ای و موشکی خود است. چندی پیش مقامات پیونگ یانگ اعلام کردند سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از کارگرانی که خارج از کره شمالی مشغول کار هستند، دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار