تعریف و تمجید واشنگتن پست از سیاست یک بام و دو هوای رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا

واشنگتن پست در گزارشی نوشت سفر خارجی دونالد ترامپ موفق‌ترین هفته در تمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش بوده است.

تعریف و تمجید واشنگتن پست از سیاست یک بام و دو هوای رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تازه از یک سفر خارجی بازگشت که موفق ترین دوره هشت روزه ریاست جمهوری اش از ابتدا تاکنون بوده است اما تقریباً به محض آنکه هواپیمایش در پایگاه اندروز به زمین نشست، بلافاصله از رویکردش در این یک هفته موفق دست کشید و به همان هفته های بسیار بد گذشته اش بازگشت و در پیامی توئیتری از «خبرنگاران جعلی» صحبت کرد و گفت: «مقامات روسیه باید به آمریکا بخندند!» 

 ترامپ باید از خود بپرسد: چه چیزی این سفر را به یک موفقیت تبدیل کرد؟ به مدت بیش از یک هفته،‌ وی از جیمز بی. کامی، روسیه یا «اخبار دروغ» سخنی به میان نیاورد. وی در عربستان سران 50 کشور مسلمان دنیار را گرد هم آورد تا علیه تهدید تروریسم اقدام کنند. وی توافق تسلیحاتی گسترده ای با عربستان سعودی امضاء کرد و یک ائتلاف منطقه ای جدید برای مقابله با داعش و ایران تشکیل داد. وی به نخستین رئیس جمهور آمریکایی تبدیل شد که از دیوار ندبه در  بیت المقدس بازدید کرد و وعده داد تلاش های جدیدی برای صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها انجام دهد. وی جلسه ای دوستانه با پاپ فرانسیس داشت و از کشورهای ناتو خواست تا به تعهدات مالی خود به این ائتلاف عمل کنند. وی ماهرانه کشمکش دیپلماتیک با انگلیس را به خاطر نشر اطلاعات آمریکا در مورد بمب گذاری منچستر فرو کاست.

نتیجه چه شد؟ منتقدان کاهش یافتند و فقط توانستند وی را در عکس ها مورد نقد قرار دهند و در مورد اینکه آیا بانوی نخست دستش را در مراسم ورود به عربستان کشیده است یا خیر حرف بزنند. منتقدان در مقابل جدیت ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور کوچک به نظر می آمدند. سایر انتقادها نیز چندان اهمیت نداشتند اما حالا که ترامپ بازگشته است، باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد چهار سال بعد مانند سفر خارجی خود باشد یا اینکه می خواهد به همان فضای جنجالی قبل از سفرش به ریاض بازگردد؟ دلیلی ندارد که وی فقط زمانی که در خارج از خاک آمریکا قرار دارد یک رئیس جمهور باابهت و قدرتمند باشد. آنچه که در خارج جواب داد در داخل هم جواب می دهد.

این روزنامه افزود: درس آشکار این است؛ در رأس امور قرار بگیر! منتقدان را نادیده بگیر! بر اصل قضیه تمرکز کن! و از سمت ریاست جمهوری برای پیشبرد اهداف سیاسی ات استفاده کن.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار