کمیته امداد در هفته ای که گذشت؛

از واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد تا جریمه ۳۰۰ میلیاردی کمیته امداد

واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد، افزایش سه برابری مستمری مددجویان در سال ۹۶ و جریمه ۳۰۰ میلیاردی کمیته امداد از مهمترین اخبار کمیته امداد در هفته ای که گذشت،بود.

از واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد تا جریمه ۳۰۰ میلیاردی کمیته امدادبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبر واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد، افزایش سه برابری مستمری مددجویان در سال ۹۶ و جریمه ۳۰۰ میلیاردی کمیته امداد از مهم ترین اخباری بود که در هفته گذشته، رسانه ای شد.

*واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: این خودروها به خانواده های تحت پوشش با تسهیلات قرض الحسنه و کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود که اقساط ۶۰ ماهه بازپرداخت آن پس از ۴ ماه تنفس خواهد بود.

وی ادامه داد: یک سوم اعتبار این طرح که حدود ۵۰ میلیارد تومان است توسط کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید تأمین و مابقی آن که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است، از سوی مددجو پرداخت می شود.

*افزایش سه برابری مستمری مددجویان در سال ۹۶

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: بنا بر قانون افزایش حداقل مستمری خانوارها بر مبنای متوسط ۲۰ درصد، حداقل دستمزد تصویب شده سهم کمیته امداد و بهزیستی که باید توسط دولت پرداخت شود مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: طبق قانون بودجه برنامه ششم توسعه در سال ۹۶ و ماده ۷۶ قانون افزایش مستمری میان خانواده های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باید مستمری این افراد به جای حساب یارانه مددجو، به حساب سازمان واریز شود.

*کمیته امداد ۳۰۰ میلیارد جریمه شد

جعفر رحیمی مدیر کل اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گفت: براساس مبلغی که در سال ۹۴ و ۹۵ از دولت گرفته شد تمام حق بیمه افراد عضو صندوق بیمه عشایر و روستایی تسویه شد و بدهی ۳۰۰ میلیاردی که صندوق از ما می خواهد درواقع ما به التفاوت حساب ها است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه عشایر از سال ۸۹ تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده است، ادامه داد: با این وجود صندوق از ما انتظار پرداخت حق بیمه تعداد ۱۴۰ هزار نفر را دارد، در حالی که از سال ۸۶ تا ۹۵ حق بیمه فوتی ها حساب نشده و مبلغی بابت مستمری آنان پرداخت نشده است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار